دانکروفورت که در زمینه تولید خودروهای اسپرت سبک‌وزن می‌پردازد، در سال 1978 تأسیس شد. در انتهای دهه ۱۹۹۰ بود که این شرکت به جای موتور فورد تصمیم گرفت که از موتور ساخت آئودی استفاده کند. در ابتدا، خودروهای آنها دارای موتور 1.8 لیتری بودند سپس در سال ۲۰۱۱ از موتور 2.5 لیتری بزرگتر استفاده شد.

اکنون این تولید کننده قصد دارد از موتور آئودی خداحافظی کند. اما قبل از هر چیزی، مدل TFSI پنج سیلندر بار دیگر در F22 Final Five قرار گرفت. این موتور قادر است در یک مدل ۷۱۶ کیلوگرمی، قدرتی بالغ بر 492 اسب‌بخار و 640 نیوتن-متر گشتاور ارائه دهد.

این قدرت از طریق یک گیربکس دستی پنج سرعته به چرخ‌های عقب انتقال داده خواهد شد. دانکروفورت یک دیفرانسیل محدود و قدرت بیشتر را نیز اضافه کرده است. این مدل با ‌درب‌های پروانه‌ای ساخته شده ولی سایر بخش‌های بدنه از فیبر کربن طراحی شده است تا وزن آن کاهش یابد. حتی چرخ‌های جلویی 18 اینچی و عقبی 19 اینچی از کربن ساخته شده‌اند. تنها دو ثانیه و نیم زمان نیاز است تا خودرو به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت آن نیز 290 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود.

در مقایسه با F22 معمولی، Final Five از ترمزهایی از جنس کربن-سرامیک استفاده می‌کند که وزنی معادل ۲.۵ کیلوگرم را در هر چرخ کاهش می‌دهد. بدنه کربن هم می‌تواند به صورت کلی نسبت به مدل استاندارد، حدودا ۳۴ کیلوگرم وزن خودرو را کم کند.

از آنجایی که مشخصات فنی عالی بنظر می‌رسد، تعجبی ندارد که قیمت خودرو نیز بسیار بالا باشد. دانکروفورت اعلام کرد که از این خودرو تنها ۵ نمونه ساخته می‌شود و سپس با قیمتی معادل 315,000 یورو یعنی حدود 332,000 دلار به فروش می‌رسند. این برند می‌خواهد در آینده از یک مدل جدید ارزان‌تر با موتور احتراق داخلی رونمایی کند‌.

بعد از آنکه مدل TT Coupe و Roadster با نسخه RS به جای موتور آئودی به سراغ دیگر پیشرانه‌ها رفتند، F22 یک مدل دیگر است که از این موتور خداحافظی خواهد کرد. چند سال پیش شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه فولکس واگن قصد دارد از موتور پنج سیلندر آئودی در گلف R استفاده کند، اما چیزی نگذشت که آئودی این موضوع را رد کرد.

جالب است بدانید که کمپانی KTM نیز در X-Bow GT-XR از این موتور استفاده می‌کند. اطلاعات بیشتری در این زمینه در آینده منتشر خواهد شد، پس با ما همراه باشید.





source

توسط khodrocamp.ir