چند سال پیش، میتسوبیشی قصد کاهش فعالیت خود در بازار اروپا را داشت، اما سپس تصمیم گرفت استراتژی خود را تغییر دهد. در نتیجه این برند در اروپا باقی ماند، اما محصولات جذابی در این قاره عرضه نکرد: برند ژاپنی در حال حاضر عمدتا همتایان مدل‌های رنو را در قاره سبز به فروش می‌رساند (هر دو بخشی از اتحاد فعلی رنو – نیسان – میتسوبیشی هستند). به عنوان مثال، کراس‌اوور میتسوبیشی ASX همان رنو کپچر بازسازی‌شده و هاچ‌‌بک میتسوبیشی کولت همان رنو کلیو بازسازی‌شده است.

پیش از این اعلام شده بود که این برند ژاپنی در حال آماده‌سازی دو مدل دیگر برای اروپا است. یکی از آن‌ها یک کراس‌اوور الکتریکی احتمالا براساس رنو سینیک E-Tech خواهد بود. دومین محصول جدید یک شاسی بلند است که با پیشرانه هیبریدی و بنزینی عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که این مدل دوقلوی رنو سیمبیوز باشد.

میتسوبیشی فعلا نام این مدل‌های جدید برای بازار اروپا را مخفی نگه داشته است. در پایان ماه گذشته، هر دو شاسی بلند در یک تیزر مشاهده شدند، اگرچه با پارچه ضخیم پنهان شده بودند و فقط یک نیم‌رخ مبهم، الگوی چراغ‌های جلو و لوگوی برند به شکل سه الماس قابل تشخیص بود.

یک طراح اسپانیایی تصورات خودش از ظاهر احتمالی یکی از محصولات جدید آینده میتسوبیشی را منتشر کرده است. گویا این خودرو جایگزین میتسوبیشی اکلیپس کراس قدیمی خواهد شد که مشتریان خود را از دست داده است. طبق گزارش JATO Dynamics، در سه ماهه اول امسال تنها ۵۰۷۳ دستگاه از این مدل در اروپا فروخته شده، که ۱۲ درصد کمتر از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ است.

باتوجه به رندرها، ظاهر این شاسی بلند جدید تفاوت کمی با مدل دوقلوی خود خواهد داشت. رنو سیمبیوز که در سال ۲۰۲۴ عرضه شد، نسخه کشیده رنو کپچر/میتسوبیشی ASX است. بنابراین عجیب نیست که نمای جلویی مدل جدید همانند میتسوبیشی ASX فعلی طراحی شده باشد – با همان چراغ‌های جلو، که بین آن‌ها یک جلوپنجره باریک با الگوی غیرمعمول و لوگوی میتسوبیشی قرار دارد. در پایین سپر جلو یک ورودی هوای ذوزنقه‌ای بزرگ وجود دارد.

رنو سیمبیوز

طراحی نمای عقب شاسی بلند میتسوبیشی شبیه به رنو سیمبیوز خواهد بود، بنابراین باید انتظار چراغ‌های جداگانه کشیده شده روی درب عقب، اسپویلر با چراغ ترمز یکپارچه و آنتن باله کوسه‌ای روی سقف بدون باربند را داشته باشیم.

پیشرانه شاسی بلند میتسوبیشی به احتمال زیاد با دوقلوی خودش یکسان خواهد بود. رنو سیمبیوز در حال حاضر تنها با پیشرانه هیبریدی در بازار اروپا عرضه می‌شود (احتمال عرضه نسخه بنزینی در آینده وجود دارد). این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری، یک استارت-ژنراتور، یک موتور الکتریکی کششی و یک باتری ۱.۲ کیلووات ساعتی با مجموع خروجی ۱۴۵ اسب بخار است.

شاسی بلند جدید میتسوبیشی در نیمه اول سال ۲۰۲۵ رونمایی و فروش آن از اواسط سال آغاز خواهد شد.

source

توسط khodrocamp.ir