معرفی موتورسیکلت KTM 1390 SuperDuke GT 2025

KTM 1390 SuperDuke GT 2025
KTM 1390 SuperDuke GT 2025

KTM 1390 SuperDuke GT 2025 با جسورترین تغییرات خود تا امروز یک گام بزرگ جدید به جلو برداشته و در رقابت با سایر موتورسیکلت‌ها پیشرفت بیش‌تری کرده است.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

کی تی ام ۱۳۹۰ SuperDuke مدل ۲۰۲۵، این هیولای مسافت‌های طولانی اکنون حتا رادیکال‌تر شده است و به وظیفه طراحی خود برای ارائه دینامیک فوق‌العاده پاسخ می‌دهد و برای کلاس Sports Tourer استانداردهای جدیدی تعریف می کند.

طراحی ۱۳۹۰ SuperDuke GT مدل ۲۰۲۵

تیم طراحی Kiska بر روی هر گوشه کار کرده و ارگونومی فوق‌العاده و فشرده‌ای را توسعه داده است که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا ساعت‌های طولانی بر روی زین بنشینند و در عین حال توانایی بهره‌برداری از عملکرد بهبودیافته را در پیست حفظ کنند. یک چراغ جلو LED کاملاً جدید و چراغ ترمز ساده با راهنماهای یکپارچه به سبک جسورانه موتور کمک می‌کند و با پروفایل پایین‌تری که شاسی به‌روزشده را برجسته می‌کند، تکمیل می‌شود.

مشخصات فنی کی تی ام ۱۳۹۰ SuperDuke GT مدل ۲۰۲۵

اکنون با حجم سیلندر ۱۳۵۰ سی‌سی و همان موتور V-twin LC8 جدیدترین مدل ۲۰۲۴ KTM 1390 SuperDuke R EVO، به‌روزرسانی‌ها عملکرد را بیش‌تر بهینه‌سازی کرده است. یک ورودی هوای مرکزی، یک جعبه هوای باز طراحی‌شده و رادیاتور عریض‌تر تنها چند مورد از بهبودهایی هستند که هم قدرت و هم کارایی را افزایش می‌دهند و قابلیت‌ها را به سطح بالاتری می‌رسانند.

رانندگان می‌توانند از دنده‌های بازنگری‌شده بهره‌برداری کنند که دنده‌های ۵ و ۶ را بسیار مؤثرتر می‌سازند و منجر به استفاده بهتر از محدوده دور موتور می‌شوند؛ هدف از چنین تغییراتی، تولید یک موتور مسابقه‌ای فوق‌العاده سریع با جاه‌طلبی‌های جدی در پیست که در هر سناریویی عملکرد برجسته‌ای ارائه دهد.

موتور «۱۳۹۰» واقعاً دارای حجم ۱,۳۵۰ سی‌سی است که تنها ۴۹ سی‌سی بیش‌تر از نسخه ۱,۳۰۱ سی‌سی استفاده‌شده در مدل قبلی «۱۲۹۰» است. مدل قبلی از نظر قدرت کم نداشت، اما عملکرد نسخه ۲۰۲۵ با حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب بخار که در ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید، وعده می‌دهد که در سطح بالاتری قرار گیرد. همچنین حداکثر گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر و در ۸,۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید.

در زمینه هندلینگ، KTM 1390 SuperDuke GT 2025 شاسی نسل جدید Beast را از ۲۰۲۴ KTM 1390 SuperDuke R EVO دریافت کرده است. این شاسی دارای سختی پیچشی افزایش‌یافته و مرکز ثقل پایین‌تری است. ثبات، همراه با رفتار رانندگی چابک و اسپرت، با افزودن جدیدترین تکنولوژی تعلیق نیمه‌فعال WP APEX (SAT) به جلو و عقب بیش‌تر بهبود یافته است. همچنین، حالت Comfort Mode بازنگری شده است تا رانندگان بتوانند در طول روزهای طولانی‌تر راحت‌تر بنشینند. این ویژگی یکی از نقاط کانونی در مرحله توسعه بود و رانندگان تفاوت زیادی را نسبت به مدل نسل قبلی احساس خواهند کرد. این تنظیمات حساسیت، پاسخ‌دهی و گزینه‌های تنظیم بیش‌تری را فراهم می‌کند و تجربه رانندگی دینامیک‌تر و قابل تنظیم‌تری را ارائه می‌دهد.

با افزایش عملکرد، به نیروی ترمز قوی‌تری نیاز است که برای ترمز از برند Brembo استفاده شده است. در جلو، مجموعه‌ای از کالیپرهای ترمز Stylema مونو بلاک با چهار پیستون وجود دارد که دیسک‌های شناور ۳۲۰ میلی‌متری را محکم می‌گیرد، در حالی که، عقب از یک کالیپر ترمز شناور Brembo با دو پیستون و دیسک ۲۴۰ میلی‌متری برای ترمزگیری دقیق و کنترل‌شده بهره می‌برد. یک اهرم ترمز جدید MCS (سیستم چندکلیک) تنظیم‌پذیری بیش‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که، سیستم ABS Cornering ،ABS Supermoto و حالت‌های ABS Supermoto+ و Sport گزینه‌های متعددی را برای رانندگان فراهم می‌کند.

با استفاده از تایرهای سبک وزن Michelin Power 6 با تکنولوژی دو ترکیب، چسبندگی در مسیرهای مستقیم و پیچ‌ها بهبود یافته است. علاوه بر این، یک سیستم کنترل فشار تایر (TPMS) جدید با کارایی بهبودیافته به رانندگان این امکان را می‌دهد که فشار مناسب را برای رانندگی در پیست تنظیم کنند.

تکنولوژی و فناوری های KTM 1390 SuperDuke GT

برای KTM 1390 SuperDuke GT یک بسته الکترونیکی فوق‌مدرن توسعه و یکپارچه‌سازی شده که ابزارهای پیشرفته رانندگی و یک مفهوم جدید حالت رانندگی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش لمسی ۸.۸ اینچی TFT (H88) انقلابی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ این داشبورد از ساختار منوی ساده‌ای بهره می‌برد و CCU3.0 امکان اتصال مجدد بی‌نقص به گوشی هوشمند شما را فراهم می‌کند. کارایی در این‌جا از اهمیت بالایی برخوردار است، از جمله ناوبری نقشه آفلاین که با ویژگی‌های ایمنی مرتبط یکپارچه شده و همه این‌ها با یک فشار دکمه روی سوییچ‌های جدید فرمان قابل کنترل است.

KTM 1390 SuperDuke GT 2025
KTM 1390 SuperDuke GT 2025

این تجربه فناوری پیشرفته به حالت‌های رانندگی نیز گسترش می‌یابد که به طور کامل بازنگری شده و شامل حالت‌های باران، خیابان، اسپرت و یک حالت سفارشی کاملاً جدید به عنوان استاندارد است، همچنین دو پیکربندی سفارشی اختیاری و یک حالت پیست اختیاری که به گزینه‌های شخصی‌سازی کمک می‌کند. برای حفظ تجربه فنی در بالاترین سطح، یک رادار جلو اضافه شده است که تعدادی از ویژگی‌ها را مانند کروز کنترل تطبیقی، کمک ترمز، کمک فاصله به امکانات اضافه می‌کند.

حالت آزمایشی نیز برای ۱۵۰۰ کیلومتر اول در دسترس است، که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا تمامی فناوری‌های موجود را امتحان کنند و درباره این‌که کدام بسته فناوری بهتر به نیازهای آن‌ها پاسخ می‌دهد تصمیمی آگاهانه بگیرند. با یک گام بزرگ به جلو برای بهبود رفتار رانندگی در خیابان، بدون این‌که از قابلیت‌ها در پیست کاسته شود، امکانات موجود در KTM 1390 SUPER DUKE GT 2025 بی‌پایان است.

source

توسط khodrocamp.ir