آپریلیا Tuono 457 مدل 2025 ؛ تکنولوژی های پیشرفته به همراه طراحی ساده

آپریلیا Tuono 457 2025
آپریلیا Tuono 457 2025

طراحی Tuono 457 کاملاً جدید براساس سادگی و مدرن بودن به وجود آمده، جایی که طراحان آپریلیا خطوط ساده و سطوح جمع‌وجور یک موتورسیکلت Naked واقعی را ترسیم کرده‌اند، تکاملی از زبان طراحی که تمام موتورسیکلت‌های آپریلیا را به‌سرعت قابل شناسایی و کاملاً منحصر به فرد می‌کند.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

مدل جدید برند آپریلیا، Tuono 457 مدل ۲۰۲۵، مجموعه چراغ‌های جلو کامل LED، ویژگی سه‌گانه چراغ جلو را که مخصوص تمام مدل‌های آپریلیا است حفظ کرده و به‌صورت نوآورانه‌ای در این‌جا تفسیر شده است، با یک اسپویلر کوچک در پایین، که به طراحی موتورسیکلت افسانه‌ای Tuono 1000 R دو سیلندر ادای احترام می‌کند و همچنین طراحی تمام موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای آپریلیا در مجموعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به طوری که استفاده از راه‌حل‌های پیشرفته آیرودینامیکی به وضوح قابل مشاهده است.

فرم جدید باک سوخت حس اسپرت را القا می‌کند و دارای طراحی ارگونومیک است که به‌طور خاص برای هماهنگی با فرمان عریض طراحی شده است، که تجربه‌ای دینامیک و لذت‌بخش را فراهم می‌آورد. طراحی فلاپ های کناری و قسمت عقب نیز جدید است. چراغ عقب نیز کاملاً LED است، در حالی که، موتور دو سیلندر با عملکرد باربری به‌طور عمدی بدون پوشش باقی مانده است که ویژگی منحصر به فرد آن را در این دسته تأکید می‌کند، مانند شاسی آلومینیومی. تصمیم به قرار دادن سیستم اگزوز زیر موتور نیز به ظاهر مرتب موتورسیکلت کمک می‌کند و در عین حال، آزادی بیش‌تری را برای قرار دادن پا‌پشتی‌های مسافر فراهم می‌آورد. زین که در ارتفاع ۸۰۰ میلی‌متری از زمین قرار دارد، در کناره‌ها به شکل تیز طراحی شده است تا به راننده کمک کند پای خود را به زمین بگذارد.

مشخصات فنی آپریلیا Tuono 457 مدل ۲۰۲۵

آپریلیا Tuono 457 2025
آپریلیا Tuono 457 2025

آپریلیا Tuono 457 بر پایه موتور دو سیلندر فوق‌مدرن ۴۵۷ سی‌سی ساخته شده که به تازگی در RS 457 معرفی شده است. این یک موتور دو سیلندر موازی مایع‌خنک با زمان‌بندی دو میل‌سوپاپ و چهار سوپاپ در هر سیلندر است که حداکثر قدرت ۳۵ کیلووات (۴۷.۶ اسب بخار) را در ۹,۴۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و گشتاور ۴۳.۵ نیوتن‌متر در ۶,۷۰۰ دور در دقیقه، که از این مقدار، ۸۲% در ۳,۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. این موتور عملکرد بی‌نظیری برای یک موتور دو سیلندر با این قدرت ارائه می‌دهد.

این پیشرانه نسل جدید، بسیار جمع‌وجور و سبک است و باعث ایجاد نسبت قدرت به وزن حداکثری می‌شود که اولویت اصلی طراحان است. وزن خشک موتورسیکلت تنها ۱۵۹ کیلوگرم است. چینش خاص موتور به‌گونه‌ای انتخاب شده است تا سبک‌وزنی و جمع‌وجوری آن به حداکثر برسد و آزادی بسیاری در طراحی شاسی باقی بگذارد. موتور همچنین دارای عملکرد باربری است و اتصال عقب آن در قسمت عقب گنجانده شده است.

موتور دو سیلندر آپریلیا بر پایه تجربه‌ای که از موتور V4 فوق‌قوی ۱۱۰۰ سی‌سی که بر روی RSV4 نصب شده، به‌دست آمده و همچنین موتور دو سیلندر ۶۵۹ سی‌سی که بر روی سری ۶۶۰ نصب شده، ساخته شده است.

تکنسین‌های آپریلیا بر روی بهینه‌سازی ابعاد کلی کار کرده‌اند و مدار خنک‌کننده را به‌طور کامل درون موتور ادغام کرده‌اند که موجب حذف لوله‌های خارجی شده است. کارتر به‌صورت افقی به دو قسمت تقسیم شده تا حجم را بیش‌تر کاهش دهد و ساختار را قوی‌تر کند. برخلاف RS 457، سیستم انتقال نهایی Tuono 457 کوتاه‌تر است که امکان واکنش‌پذیری بیش‌تری را با هر بار لمس گاز الکترونیکی Ride by Wire فراهم می‌آورد.

سیستم ترمز شامل کالیپرهای رادیکالی ByBre است که با دو دیسک فلزی ۳۲۰ میلی‌متری در جلو و ۲۲۰ میلی‌متری در عقب کار می‌کند. این سیستم با یک سیستم ABS دوکاناله بوش با نقشه‌برداری دوگانه پشتیبانی می‌شود که برای هر دو چرخ یا فقط جلو قابل تنظیم است. رینگ‌های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۱۱۰/۷۰ در جلو و ۱۵۰/۶۰ در عقب تجهیز شده‌اند.

امکانات و فناوری های آپریلیا Tuono 457 مدل ۲۰۲۵

تجهیزات الکترونیکی Tuono 457 ادامه‌دهنده سنت تکنولوژیکی آپریلیا است و جامع‌ترین سیستم در این دسته محسوب می‌شود که با دو هدف اصلی طراحی شده: افزایش لذت رانندگی و تضمین حداکثر ایمنی در تمام شرایط.

سیستم Ride by Wire این موتورسیکلت شامل سه حالت رانندگی است که خروجی قدرت و گشتاور را تنظیم می‌کند. حالت‌های رانندگی آپریلیا همچنین به آسان‌تر شدن رانندگی هنگام سواری کمک بسزایی می کند؛ راننده به سادگی حالتی را انتخاب می‌کند که بیش‌تر با سبک یا وضعیت رانندگی‌اش سازگار باشد تا از مدیریت بهینه موتور و تنظیمات کنترل کشش لذت ببرد.

سیستم ATC (کنترل کشش آپریلیا) همیشه قابل تنظیم است، بدون توجه به حالت رانندگی انتخاب‌شده و حتا در حین حرکت، با استفاده از دکمه‌های کاربردی روی کلیدهای دسته چپ. در تمام حالت‌های رانندگی، ABS در بالاترین سطح تنظیم شده و بر روی هر دو چرخ فعال است. ABS همچنین می‌تواند در زمان توقف موتورسیکلت، از چرخ عقب غیرفعال شود.

تجهیزات Tuono 457 شامل یک صفحه کیلومتر ۵ اینچی TFT و همچنین کنترل‌های کاربردی با نور پس‌زمینه روی فرمان است. سیستم Aprilia MIA یک گزینه دیگر است که عملکرد صفحه کیلومتر را بیش‌تر گسترش می‌دهد؛ این پلتفرم چندرسانه‌ای به راننده اجازه می‌دهد تا گوشی هوشمند خود را به موتورسیکلت متصل کند. این سیستم پروتکل ارتباطی را ارائه می‌دهد که مصرف باتری گوشی‌های هوشمند را به حداقل می‌رساند و شامل سیستم اطلاعات و سرگرمی است، برای مدیریت دستیار صوتی، تماس‌ها و موسیقی از طریق کلیدهای کنترل‌ی روی فرمان  و همچنین قابلیت ناوبری که به راننده اجازه می‌دهد تا نمادهای راهنمایی را مستقیماً روی صفحه نمایش مشاهده کند.

نسخه‌ها و رنگ‌ها

Aprilia Tuono 457 در دورنگ مختلف عرضه می‌شود. رنگ Piranha Rood با رنگ‌های کلاسیک تاریخ آپریلیا، سیاه و قرمز که ویژگی‌های اسپرت Tuono 457 را به نمایش می‌گذارد، عرضه شده است. نسخه گرافیکی دوم به نام Poema Grijs است که با رنگ‌های خاکستری و سفید، ظاهری شهری‌تر به Tuono 457 می‌بخشد.

source

توسط khodrocamp.ir