انتصاب مدیران خودروسازی نباید براساس رفاقت با مدیران سیاسی باشد

انتصاب مدیران خودروسازی
انتصاب مدیران خودروسازی

بابک رضازاده، نماینده مشکین‌شهر در مجلس دوازدهم به خبرنگار اسب بخار گفت: «تا زمانی که خودروسازان برای بهبود کیفیت محصولات‌شان فکری اساسی نکنند، وضعیت صنعت خودرو بدتر از چیزی که شاهد آن هستیم هم خواهد شد.»


آریزو 8


آریزو 8

وی افزود: «خودروسازان وقتی محصولات‌شان را عرضه می‌کنند، یعنی هزینه‌ها را با سودش حساب کرده‌اند. طبیعی است که بخشی از سود باید صرف کیفیت محصولات آینده شود، اما به واسطه مدیریت ضعیف این اتفاق نمی‌افتد و افت کیفیت باعث گله و اعتراض مردم شده است.»


مدیسه


مدیسه

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: «خودروسازان ما می‌توانند بهترین خودروها را با کیفیتی به مراتب بهتر تولید کنند، اما این کار نیاز به استانداردسازی دارد. این رویکرد، نیاز به تلاش و نظارت دائمی دارد، یعنی نباید در یک مدت زمان خاص، تلاش‌هایی را کرد و سپس کار را رها کرد.»

رضازاده اظهار داشت: «این‌که در دوره‌ای گفته می‌شود جنس کمربندها استاندارد نیست یا مثلاً ترمزها اشکال فنی دارد، نشان از عدم‌نظارت حداکثری در دوره‌های مختلف دارد. وقتی نظارت دائمی و قوی نیست با قاطعیت می‌توان گفت مشکل در بالاترین سطوح مدیریت وجود دارد و از این‌روست که بارها تأکید کرده و می‌کنیم که صنعت خودروسازی نیازمند مدیران متخصصی است که هیچ‌گاه از نظارت غافل نشوند.»

نماینده مشکین‌شهر یادآور شد: «به هر حال، تحریم هستیم و تحریم‌ها هم اثر منفی بر تولید گذاشته است، اما با علم به این چالش، واقعاً می‌توان محصولات بهتری را به دست مشتری رساند. این‌که مرتب شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم آن هم در شرایطی که کیفیت بالا نمی‌رود، یعنی آسیب رساندن به مال و جان مردم.»

وی گفت: «از وزیر صمت دولت چهاردهم که دو ماهی است در رأس کار قرار گرفته است می‌خواهیم برنامه جدی روی استانداردسازی خودروها داشته باشد. سالانه فوتی‌های زیادی به واسطه کیفیت پایین خودورهای داخلی داریم که واقعاً نگران‌کننده است. جان هر انسانی عزیز است و جان هر فردی را باید جان خود بدانیم.»

رضازاده افزود: «معنی ندارد مدیران خودروساز براساس رفاقت با مدیران سیاسی بر سر کار بیایند. حوزه صنعت، یک حوزه تخصصی و با پیچیدگی‌های خاص خودش است و حضور افراد باسابقه، متخصص و کاربلد را می‌طلبد. اگر همین یک کار در دولت‌ها با عدالت و منطق دنبال شود، بخش زیادی از چالش‌ها رفع خواهد شد و آن‌گاه همه مشکلات را گردن موضوعاتی مثل تحریم و از این دست نمی‌اندازیم.»

رضازاده در پایان گفت: «متأسفانه در صنعت خودرو دست‌هایی روی کار است که نمی‌خواهند هر فردی واردکننده خودرو باشد. من موافق واردات خودرو هستم، زیرا بازار این را می‌طلبد. در این رابطه باید ارز مخصوص همین کار برای واردات تخصیص داده شود و نگران این هستم که روزی ارز حوزه دیگر از جمله بهداشت و درمان به این سمت سوق پیدا کند که حتماً این رویه نامبارک اگر اتفاق بیافتد، شرایط نابه‌سامان‌تر خواهد شد.»

مصاحبه‌کننده: محمد آیتی

source

توسط khodrocamp.ir