جکو ۵؛ ابعاد ری را اما چهار چرخ محرک

جکو 5
جکو ۵

به تازگی در ایران طرح خودرویی جدید با نام جکو ۵ (جیکو ۵) ثبت شده است.


آریزو 8


آریزو 8

فهرست مطالب

  • جکو ۵
  • طراحی کابین و امکانات
  • مشخصات فنی

جکو ۵ احتمالاً در بازار ایران تحت عنوان لوکانو ۵ عرضه خواهد شد. کراس اووری کوچک اما با معیارهای نیمه آفرودی نظیر انتقال قدرت به هر چهار چرخ. جکو ۵ از نظر ابعاد دقیقاً هم اندازه ری را و ام وی ام X55 پرو و به زودی پرومکس است، اما آن‌چه این خودرو را متمایز کرده است، همین قابلیت چهار چرخ محرک بودن آن است. در ادامه این محتوا به معرفی دقیق تر محصول آتی بازار ایران یعنی جکو ۵ یا همان لوکانو ۵ خواهیم پرداخت.

جکو ۵

طی روزهای گذشته کمپانی چری در خلال برگزاری مراسم سالانه خود، از کراس اوور جکو ۵ نیز پرده برداشت. کراس اووری با طراحی جعبه‌ای که می توان آن را نسخه کوچک شده جکو ۷ یا همان لوکانو ۷ دانست. این خودرو در بحث تناسبات ظاهری، واو به واو از برادر بزرگ‌تر خود یعنی جکو ۷ پیروی می کند. جلوپنجره مستطیلی شکل، چراغ های کشیده و باریک و فرم عقبی خودرو به‌ویژه نحوه طراحی ستون C و چراغ ها همگی از عناصری هستند که شما را به یاد جکو ۷ و یک گام بالاتر از آن به یاد محصولات رنج روور می اندازند.

نکته ای که در خصوص جیکو ۵ بسیار جلب توجه می نماید، اوورهنگ های کوتاه آن به عنوان یک خودروی چینی است، چراکه معمولاً چینی ها به این موضوع معمولاً توجه آن‌چنانی ندارند. به این ترتیب در جکو ۵ تا حد امکان، چرخ ها به سر و ته خودرو نزدیک شده اند تا قابلیت پایداری و پیچ زدن بهتر، زاویه ورود و خروج به نسبت بهتر و نیز فضای بزرگ‌تری در اتاق ایجاد گردد.

جکو ۵ از نظر ابعاد اندازه در بازار ایران دقیقاً در نقطه مقابل کراس اوورهایی چون ام وی ام X55 پرو و پرومکس، ری را و تیگارد X35 قرار می گیرد‌، البته که سبک طراحی مدرن تر و باکسی آن و همچنین قابلیت چهار چرخ محرکش را می بایست از ویژگی های این خودرو و برتری‌اش نسبت به رقبای هم‌سطح بیان کرد.

طراحی کابین و امکانات

داخل کابین نیز تا حدود زیادی مشابه با لوکانو ۷ است. مانیتور حالت عمودی با شیبی ملایم دارد و غربیلک فرمان هم از محصولات اکسید یا اکستریم خودمان به عاریت گرفته شده است. دوربین ۳۶۰ درجه، سقف شیشه ای، شارژر وایرلس، کاپ هولدر، کروز کنترل، کلاستر دیجیتالی، سیستم ها و رادارهای کمک رانندگی، سیستم کنترل پایداری و کشش، تریم جرمی دورنگ، گرم‌کن صندلی های جلو و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی لوکانو ۵ هستند.

مشخصات فنی

نسخه بنزینی Jaecoo ۵ به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حدود ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این پیشرانه بر روی بسیاری دیگر از محصولات چری نظیر فونیکس FX، تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ جی تی و… نیز نصب شده است. گیربکس جکو ۵ هم از نوع ۷ سرعته دو کلاچه تر است. نکته مهم جکو ۵ همان‌طور که در بالا نیز عنوان شد، قابلیت چهار چرخ محرک بودن آن است. نسخه پلاگین این خودرو هم به پیشرانه ۱۵۰۰ توربو و موتورهای برقی مجهز است. در پایان باید گفت جکو ۵ بنزینی در بازار ایران نسبت به رقبای خود از نظر مشخصات فنی، اعداد و ارقام بسیار بهتری دارد.

جکو ۵ چه مشخصاتی دارد؟

نسخه بنزینی به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حدود ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این پیشرانه بر روی بسیاری دیگر از محصولات چری نظیر فونیکس FX، تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ جی تی و… نیز نصب شده است. گیربکس جکو ۵ هم از نوع ۷ سرعته دو کلاچه تر است.

جکو ۵ چه امکاناتی دارد؟

دوربین ۳۶۰ درجه، سقف شیشه ای، شارژر وایرلس، کاپ هولدر، کروز کنترل، کلاستر دیجیتالی، سیستم ها و رادار های کمک رانندگی، سیستم کنترل پایداری و کشش، تریم جرمی دو رنگ، گرم‌کن صندلی های جلو و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی لوکانو ۵ هستند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir