پیکاپ مزدا BT-50 مدل 2025؛ فیس لیفت مزدا وانت با چهره‌ای اسپرت‌تر رونمایی شد

پیکاپ مزدا BT-50 مدل 2025
پیکاپ مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۵

مزدا نسخه فیس‌لیفت سومین نسل از پیکاپ BT-50 خود را معرفی کرده است. این مدل ۲۰۲۵ با بهبودهای ظاهری و لوکس‌تر شدن، به‌علاوه اضافه شدن تجهیزات ایمنی مفید، به بازار عرضه می‌شود. این پیکاپ متوسط با تغییرات ظاهری جدید، بخشی از زبان طراحی Kodo مزدا را به کار گرفته و طراحی‌اش را به خودروها و SUVهای این برند نزدیک‌تر کرده است.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بیش‌ترین تغییرات ظاهری در قسمت جلوی خودرو مشاهده می‌شود؛ جایی که چراغ‌های LED جدید با گریل و سپر بازطراحی‌شده‌ای احاطه شده‌اند که مزدا ادعا می‌کند با استفاده از سیستم Air Curtain، مصرف سوخت را بهبود می‌بخشد.

در بخش عقب، درِ صندوق با طراحی موج‌دار و چراغ‌های LED جدید همراه است. هم در جلو و هم در عقب، بزرگ‌ترین لوگوی‌های مزدا که تاکنون دیده‌ایم، قرار گرفته‌اند تا به یاد داشته باشید که این تنها یک Isuzu D-Max نیست که سعی می‌کند خود را به شکل یک مزدا نشان دهد.

مزدا همچنین سه رنگ جدید به نام‌های قرمز زمینی متالیک، سفید مرواریدی ژئود و آبی دریانوردی متالیک به پالت رنگ‌های این مدل اضافه کرده است، که با این سه رنگ، مجموعاً هفت گزینه رنگی برای انتخاب وجود دارد. رنگ قرمز زمینی متالیک به‌صورت انحصاری برای BT-50 طراحی شده است، در حالی که، طراحی جدید چرخ‌های آلیاژی نیز به به‌روزرسانی‌های ظاهری اضافه شده است.

کابین مزدا BT-50

درون کابین، BT-50، اکنون از یک سیستم اطلاعات و سرگرمی ۹ اینچی بهره می‌برد که به فضای داخلی ظاهری مدرن‌تر داده است. این سیستم دارای دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم صدا و کانال‌هاست؛ ویژگی‌ای که هر چند این روزها کمیاب شده است، اما همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. کلاستر نیز از ۴.۲ اینچ به ۷ اینچ افزایش یافته است و اکنون اطلاعاتی نظیر فشار تایرها، زاویه فرمان، حالت‌های رانندگی و وضعیت قفل دیفرانسیل را به‌صورت زنده نمایش می‌دهد.

قابلیت Android Auto اکنون به‌صورت بی‌سیم فعال می‌شود، قابلیتی که قبلاً محدود به Apple CarPlay بود. البته اگر ترجیح می‌دهید از کابل استفاده کنید، امکان اتصال از طریق پورت‌های USB-C نیز وجود دارد. تیم طراحی مزدا به جزییات توجه زیادی داشته است و مواد به‌کاررفته در تزیینات درها، کنسول وسط و داشبورد را به‌روزرسانی کرده و در برخی تریم‌ها چرم قهوه‌ای را با چرم مشکی جایگزین کرده‌ است. مدل‌های پرچم‌دار نیز از تریم‌های چرمی Maztex سیاه و ترراکوتا به همراه جیر مصنوعی بهره می‌برند و نام BT-50 روی پشت‌سری صندلی‌های جلو دوخته شده است.

ارتقای ویژگی‌های ایمنی

پیکاپ مزدا BT-50 مدل 2025
پیکاپ مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۵

نسخه فعلی BT-50 براساس Isuzu D-Max طراحی شده است و اولین بار در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، زمانی که فناوری ایمنی به این اندازه پیشرفته نبود. اکنون مزدا از این فرصت استفاده کرده و با الهام از آخرین مدل Isuzu، ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرده است. ترمز ترافیک متقاطع عقب، کروز کنترل تطبیقی و شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی از جمله تجهیزات استاندارد این خودروست. دوربین‌های جدید در جلو میدان دید خودرو را دو برابر کرده‌اند. سیستم ترمز اضطراری خودکار نیز اکنون توانایی شناسایی موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده در تقاطع‌ها را دارد و فناوری حفظ خط دیگر نیازی به دیدن خطوط جاده ندارد تا محل لبه جاده را تشخیص دهد.

پیشرانه‌های قدیمی با به‌روزرسانی جدید

پیکاپ مزدا BT-50 مدل 2025
پیکاپ مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۵

زیر کاپوت، BT-50 مدل ۲۰۲۵ همچنان از همان گزینه‌های پیشرانه قبلی استفاده می‌کند. خریداران می‌توانند بین موتور دیزلی توربوشارژ ۱.۹ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار و نسخه قدرتمندتر ۳.۰ لیتری با ۱۸۷ اسب بخار، یکی را انتخاب کنند. هر دو موتور با گیربکس شش‌سرعته دستی یا اتوماتیک ارائه می‌شوند و قدرت را به چرخ‌های عقب یا هر چهار چرخ منتقل می‌کنند.

قیمت و زمان عرضه

زمان دقیق عرضه این خودرو بسته به بازار متفاوت است. انتظار می‌رود BT-50 مدل ۲۰۲۵ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ وارد بازار استرالیا شود و قیمت و مشخصات نهایی آن نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

source

توسط khodrocamp.ir