بازگشت ولوو به بازار ایران ؛ امکان خرید برای مردم عادی و جانبازان

واردات ولوو آفتاب خودرو
واردات ولوو آفتاب خودرو

پس از گذشت سال ها بالاخره شاهد بازگشت محصولات سواری ولوو به بازار ایران هستیم که امکان خرید آن ها برای مردم عادی و جانبازان وجود دارد.


آریزو 8


آریزو 8

به تازگی مشخص شده که پس از سال ها قرار است مجدداً شاهد واردات و حضور خودروهای سواری برند ولوو در بازار ایران باشیم. در این راستا پس از پیگیری های صورت گرفته مشخص شده شرکت آفتاب خودرو که پیش تر از ۳ محصول مزدا رونمایی کرده بود، قصد دارد تا واردات ۴ مدل از ولوو را برای مردم عادی و جانبازان از سر گیرد و آن ها را برای مردم عادی و جانبازان عرضه کند.

شرکت آفتاب خودرو درباره واردات این برند معروف به خبرنگار اسب بخار اعلام کرده که قراردادهای اولیه با شرکت ولوو منعقد شده و نسخه های نمونه نیز به زودی به خاک ایران می رسند.

در نتیجه در آینده ای نزدیک باید منتظر رونمایی از ۴ مدل جدید ولوو در ایران باشیم. البته لازم به ذکر است که ۳ مدل از محصولات ولوو که آفتاب خودرو قصد واردات آن ها را دارد هم اکنون در سامانه جانبازان عرضه شده اند. کمی بعد نیز فروش تک مدل دیگر این برند سوئدی نیز برای مردم عادی فراهم خواهد شد که شرایط فروش آن متعاقباً از سوی شرکت اعلام می شود.

چه مدل هایی از ولوو توسط آفتاب خودرو وارد خواهند شد؟

ولوو EX30 مدل 2024
ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴

شرکت آفتاب خودرو اعلام کرده که سه مدل XC60، سدان S60 و XC40 در سامانه جانبازان به فروش خواهند رسید و این عزیزان می توانند با توجه به گروه جانبازی خود، نسبت به خرید آن ها اقدام کنند.

از طرفی دیگر کراس اوور EX30 نیز با توجه به این که یک خودروی تمام برقی است برای مردم عادی عرضه می شود و قابل فروش است.

نام خودرو بازار هدف
ولوو EX30 (تمام برقی) مردم عادی (سامانه تمام برقی ها)
ولوو XC60 سامانه جانبازان
ولوو XC40 سامانه جانبازان
ولوو S60 سامانه جانبازان
واردات ولوو آفتاب خودرو

ولوو XC60

احتمالاً شرکت آفتاب خودرو افشاری کیا قصد دارد تا ولوو XC60 وارداتی برای جانبازان را با ضعیف ترین نسخه پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ این شرکت سوئدی عرضه کند. این پیشرانه می تواند حدود ۱۸۷ اسب بخار توان و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را برای حرکت خودرو فراهم کند.

ولوو S60، سدان وارداتی آفتاب خودرو

با توجه به نسخه های موجود از این سدان جذاب در بازارهای جهانی، می توان پیش بینی کرد که نسخه وارداتی برای بازار ایران S60 نیز قوای محرکه ای مشابه با XC60 داشته باشد. به این ترتیب موتور S60 نیز مانند XC60 قادر است حداکثر توان ۱۸۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را تولید کند.

ولوو XC40

برخلاف S60 و XC60، ولوو XC40 به احتمال زیاد قرار است با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژی عرضه شود که می تواند ۱۲۷ اسب بخار توان و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

ولوو EX30 (تمام برقی)

در نسخه Extended Range از یک موتور برقی استفاده شده است که بر روی محور عقب خودرو نصب می شود و ۲۶۸ اسب بخار و ۳۴۳ نیوتن متر را فراهم می کند، اما در نسخه پرفورمنس دو موتور الکتریکی داریم که هر کدام از آن ها به طور مجزا هر یک از دو محور خودرو را تغذیه می کنند و حداکثر توان ۴۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۴۳ نیوتن متر را در اختیار آن قرار می دهند. البته تا کنون مشخص نشده که چه نسخه و تیپی از این کراس اوور قرار است برای حضور در بازار ایران آماده شود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir