پورشه 911 GT3 مدل 2025 ؛ تجسم قدرت و دقت در دنیای خودروهای اسپرت

پورشه 911 GT3 مدل 2025
پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید دارای یک موتور ۴.۰ لیتری شش سیلندر تخت با مکش طبیعی و یک گیربکس دستی ۶ سرعته استاندارد است، همچنین قیمت آن نسبت به مدل قبلی بسیار بیش‌تر است.


آریزو 8


آریزو 8

کمپانی پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد نماد مدرن خود، یعنی مدل GT3، نسخه جدید ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ را معرفی کرده است. مدل ۹۹۲.۲ یک به‌روزرسانی جزئی نسبت به نسخه قبلی است و هنوز هم ویژگی برجسته GT3 را، یعنی موتور ۵۰۲ اسب بخاری با دور ۹۰۰۰ و تنفس طبیعی پیشرانه شش سیلندر تخت، دارد. پورشه یک پیشرانه هیبرید جدید برای ۹۱۱ دارد، اما GT3 همچنان به‌طور کامل با احتراق داخلی کار می‌کند.

کاری که کمپانی پورشه کرده است اصلاً کار آسانی نیست، زیرا استانداردهای فعلی آلایندگی بسیار سخت‌گیرانه‌تر از قبل هستند. موتور اکنون دارای دو فیلتر ذرات گاز و چهار کاتالیزور است. برای افزایش هیجان در مواجهه با تجهیزات جدید آلایندگی، موتور همچنین از میل‌لنگ‌های GT3 RS، رادیاتورهای روغن جدید و سرسیلندرهای اصلاح‌شده بهره‌مند شده است. مانند قبل، موتور با یک گیربکس دستی ۶ سرعته یا یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته ترکیب می‌شود، اما گیربکس دستی اکنون دارای نسبت نهایی کوتاه‌تری است.

برای سیستم تعلیق جلو، پورشه از ترفندهایی که از مدل GT3 RS آموخته استفاده کرده است. برخی از لینک‌های تعلیق دارای شکل آیرودینامیکی هستند که هم نیروی پایین‌آورنده در جلو را بهبود می‌بخشد و هم خنک‌کنندگی ترمزها را افزایش می‌دهد. همچنین چراغ‌های جدید ۹۱۱ امکان ورودی‌های هوای بزرگ تری را در جلو فراهم کرده است. برای تعادل و افزایش نیروی پایین‌آورنده در جلوی خودرو، پورشه، دیفیوزر، درپوش موتور و ورودی‌ها هوا را به این منظور تنظیم کرده است.

تایرهای جدیدی نیز ارائه شده‌اند که در جلو اندازه ۲۵۵/۳۵ZR۲۰ و در عقب اندازه ۳۱۵/۳۰ZR۲۱ دارند. پورشه می‌گوید این لاستیک‌های جدید به عملکرد در شرایط بارانی کمک می‌کنند و یک لاستیک چسبنده‌تر مناسب پیست نیز در دسترس است. رینگ های جدید استاندارد همچنین ۱.۵ کیلوگرم نسبت به قبل سبک تر شده است که به نسبت عدد چندان بزرگی نیست، اما در خودرویی مانند پورشه ۹۱۱ GT3 بسیار بااهمیت و ارزشمند است.

پکیج (Weissach) که در چند سال اخیر بر روی مدل‌های RS پورشه موجود بوده، به GT3 نیز اضافه شده است. با این پکیج، سقف کربن فایبر، میله‌های ضد غلتش، لینک‌های پایین، صفحه‌های انتهایی خودرو و کاپ‌های آینه بر روی خودرو عرضه می شود. این پکیج همچنین امکان دریافت رینگ های منیزیمی سبک‌تر را برای مشتریان فراهم می کند.

پورشه همزمان با نسخه استاندارد، پکیج GT3 Touring را نیز معرفی کرده، که مانند همیشه بال را حذف کرده است و ظاهری ملایم‌تر به خودرو می‌بخشد. همچنین یک پکیج (Leichtbau) برای GT3 Touring وجود دارد که شامل اجزای تعلیق از کربن فایبر، سقف کربن فایبر هم‌رنگ بدنه، به‌علاوه رینگ های منیزیمی و اهرم تعویض دنده کوتاه‌تر از ۹۱۱ S/T می‌شود.

درون خودرو، تغییرات زیادی مشابه آن‌چه در ۹۱۱ کررا جدید دیده می‌شود وجود دارد، اما GT3 همچنان از سوییچ روشن و خاموش به جای دکمه استارت استفاده می‌کند. صندلی‌های جدید کربن فایبر با طراحی سبدی و پشتی‌های تاشو و گزینه گرمایش ارائه شده‌اند و در GT3 Touring برای اولین بار این امکان وجود دارد که صندلی‌های عقب مطابق سلیقه مشتریان سفارش داده شود.

پورشه می‌گوید GT3 جدید در سبک‌ترین حالت خود ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن دارد که با استانداردهای خودروهای مدرن با عملکرد بالا، وزن سبکی به حساب می‌آید. قیمت پایه آن ۲۲۴,۴۹۵ دلار است که افزایش چشم‌گیری نسبت به ۱۷۱,۵۰۰ دلار مدل ۲۰۲۳ GT3 دارد. احتمالاً هنوز هم پیدا کردن یک دستگاه با قیمت کارخانه دشوار خواهد بود.

در طول ۲۵ سال گذشته، GT3 از یک مدل ویژه که در تعداد محدود و فقط برای افراد خاصی به فروش می‌رسید، به یکی از محبوب‌ترین ۹۱۱ها تبدیل شده است. همه خواهان یک GT3 هستند و تقاضا برای این مدل قطعاً بسیار زیاد خواهد بود.

source

توسط khodrocamp.ir