اکسید VX پلاگین هیبرید ؛ نسخه PHEV اکستریم VX با 610 اسب بخار قدرت

اکسید VX پلاگین هیبرید
اکسید VX پلاگین هیبرید

شرکت چری برای کراس اوور لوکس اکسید VX پلاگین هیبرید (PHEV) درخواست مجوز فروش داده است.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اکسید برند لوکس گروه چری است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و به تولید کراس‌اوورهای خانوادگی می‌پردازد. فروش این برند در چین زیاد نیست، چراکه بیش‌تر بر صادرات تمرکز دارد. با این حال، چری قصد دارد با معرفی خودروهای برقی (NEV) بازار داخلی را تصاحب کند. این برند خودروهای BEV و EREV را تحت سری Sterra، که در خارج از چین با نام Exlantix شناخته می‌شود، عرضه می‌کند و خودروهای هیبریدی شارژی را نیز تحت برند اکسید به فروش می‌رساند. اکسید VX C-DM به‌عنوان آخرین مدل این خط تولید معرفی شده است.

خودروی اکسید VX یک شاسی‌بلند بزرگ است که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ در چین به‌عنوان مدل پیشرانه احتراق داخلی (ICE) معرفی شد. این خودرو در سال ۲۰۲۱ به بازار آمد و در چین به نام Lanyue شناخته می‌شود. با این حال، نام بین‌المللی آن همچنان Exeed VX است. این کراس‌اوور برای مدت سه سال فقط به‌صورت بنزینی عرضه می‌شد. با این حال، در نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل ۲۰۲۳، چری مدل EREV این خودرو را معرفی کرد و پس از آن تصمیم به تولید نسخه هیبریدی شارژی آن با سه موتور الکتریکی گرفت.

زیر مجموعه اکسید از برند چری با نام اکستریم توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. اکسید VX پلاگین هیبرید در واقع نسخه PHEV اکستریم VX در ایران است.

حتما ببینید: ویدیو تست و بررسی اکستریم VX

طراحی ظاهری اکسید VX پلاگین هیبرید

در طراحی اکسید VX پلاگین هیبرید تغییراتی در ظاهر خودرو نسبت به مدل قبلی اعمال شده است. در قسمت جلو، چراغ‌ها و جلوپنجره خودرو تغییر کرده‌اند و بدنه نیز با تریم مشکی دور تا دور آن تزیین شده است. ابعاد این خودرو شامل طول ۵۰۱۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۴۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۸۰۰ میلی‌متر است و فاصله محورهای آن ۲۹۰۰ میلی‌متر است.

Exeed VX C-DM از چهار اندازه چرخ مختلف بهره می‌برد که عبارت اند از ۲۳۵/۵۵ R19، ۲۴۵/۴۵ R20، ۲۴۵/۵۰ R20 و ۲۴۵/۵۰ ZR20. وزن خالص آن ۲۲۸۰ کیلوگرم است و وزن کل آن به ۲۸۰۵ کیلوگرم می‌رسد. داخل خودرو، مشتریان می‌توانند نسخه‌ای با شش یا هفت صندلی را انتخاب کنند و کنسول مرکزی آن از سه صفحه نمایش بزرگ تشکیل شده است.

مشخصات فنی اکسید VX

اکسید VX پلاگین هیبرید
اکسید VX پلاگین هیبرید

اکسید VX پلاگین هیبرید از پیشرانه C-DM استفاده می‌کند که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری SQRH4J15 با توان ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) و سه موتور الکتریکی با توان ۳۴۰ کیلووات (۴۵۶ اسب بخار) است. دو موتور الکتریکی بخشی از گیربکس سه‌سرعته DHT هستند و موتور الکتریکی سوم در محور عقب قرار دارد. مجموع توان این پیشرانه به ۶۱۰ اسب بخار می‌رسد.

شایان ذکر است که براساس اعلام شرکت چری این خودرو در ۴.۲۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
اکسید VX پلاگین از باتری سه‌گانه NMC ساخت شرکت CATL با ظرفیت ۳۴.۴۶ کیلووات‌ساعت و وزن ۲۲۸ کیلوگرم استفاده می‌کند. برد الکتریکی این خودرو طبق استاندارد CLTC چین برابر با ۱۴۳ کیلومتر است. هنوز برد ترکیبی خودرو منتشر نشده است. مصرف سوخت این خودرو با باتری خالی برابر با ۶.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

اکسید VX C-DM به‌زودی وارد بازار خواهد شد و به‌نظر می‌رسد که مراحل تأیید آن به پایان رسیده است. این خودرو در رقابت با کراس‌اوورهای NEV دیگری مانند BYD Tang DM-i ،Aito M7 ،Li Auto L6 و Lynk & Co 08 EM-P قرار خواهد گرفت.

source

توسط khodrocamp.ir