هوندا گروم مدل 2025 ؛ موتورسیکلت کوچک با قابلیت های کاربردی

هوندا گروم 2025
هوندا گروم ۲۰۲۵

سبک قدیمی طراحی قبلی هوندا گروم با ظاهری جدید و اسپرت تر برای سال ۲۰۲۵ جایگزین شده است.


آریزو 8


آریزو 8

پوشش به‌دقت تعریف‌شده باک سوخت دارای برش‌هایی برای زانوهاست و به‌خوبی با پنل های کناری دوباره طراحی‌شده هماهنگ شده است. در حالی که یک فلاپ اسپرت که در زیر پیشرانه نصب شده ظاهر موتورسیکلت را بسیار جذاب تر نسبت به گذشته کرده است. سطح تجهیزات در هوندا گروم مدل ۲۰۲۵ نسبت به گذشته با تغییراتی نظیر، صفحه‌نمایش LCD دارای دورسنج و نشانگر دنده، چراغ جلو از نوع LED و… همراه است.

موتور ۱۲۵ سی‌سی هواخنک SOHC با دو سوپاپ هوندا گروم عملکرد قابل اعتمادی برای استفاده روزمره ارائه می‌دهد و با یک گیربکس ۵ سرعته برای رانندگی راحت‌تر در مسیرهای طولانی تجهیز شده است. حداکثر قدرت این موتورسیکلت ۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به ۱۱ نیوتن متر میرسد. شاسی امتحان‌شده هنوز هم از سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس ۳۱ میلی‌متری و رینگ های ۱۲ اینچی استفاده می‌کند تا ابعاد یک موتورسیکلت کوچک را با تعلیق و ویژگی‌های رانندگی یک موتورسیکلت بزرگ ترکیب کند. همچنین کنترل ترمزهای دیسکی تحت هدایت IMU اعتماد به نفس بیش‌تری در رانندگی فراهم می‌کند.

مدل YM MSX125 گروم ۲۴ در رنگ های آبی CANDY، سفید مرواریدی و مشکی مات متالیک عرضه خواهد شد.

  • سفید مرواریدی
  • مشکی مات متالیک

طراحی و تجهیزات هوندا گروم مدل ۲۰۲۵

هوندا گروم 2025
هوندا گروم ۲۰۲۵

پوشش‌های باک سوخت MSX125 گروم دارای حالتی جدید و تهاجمی‌تر هستند، با وضعیتی رو به جلوتر و برش‌هایی برای زانوها. این موضوع در پنل های کناری دوباره طراحی‌شده و زیرپوش اسپرت جدید منعکس شده است که با چراغ جلوی LED، زین حداقلی و زیرشاسی همراه شده است.

با توجه به تلاش‌های مستمر مشتریان برای منحصر به فرد کردن موتورسیکلت‌های خود، MSX125 Grom براساس مفهوم قابلیت شخصی‌سازی و آسانی تغییرات، طراحی شده است. بدنه همچنان به‌راحتی قابل جدا شدن است و سطح بیش‌تری را برای مالک فراهم می‌کند تا فردیت خود را با استفاده از استیکرها، گرافیک‌ها یا پوشش‌ها ابراز کند. لوگوی جدید Grom در جلوی موتورسیکلت به‌صورت برجسته قرار دارد.

پوشش طلایی سیستم تعلیق USD جلو به‌خوبی با پیشرانه، اگزوز، رینگ ها تضاد دارد. صفحه‌نمایش LCD با اندازه جمع و جور خود به‌راحتی قابل خواندن است و شامل دورسنج و نشانگر دنده به‌علاوه سرعت‌سنج، دو شمارنده سفر، نشانگر سوخت و ساعت است. بازنشانی شمارنده‌های روزانه و ساعت، یا تغییر بین شمارنده کیلومتر و شمارنده روزانه، با استفاده از کلیدهای دو طرف صفحه‌نمایش انجام می‌شود.

تاریخچه هوندا گروم

نسخه اصلی این موتورسیکلت در سال ۱۹۶۳ توسط هوندا با مدل نمادین مانکی و چرخ‌های کوچک برای اولین بار معرفی شد. روح این موتورسیکلت ادامه پیدا کرد و برای هر نسل دوباره طراحی شد؛ به‌تازگی با مدل ۲۰۲۳ MSX125، مانکی بازطراحی‌شده ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ DA.

در قرن بیست و یکم، این فرمول در نسل جدید موتور سواران جوان طنین‌انداز شده است. آن‌ها در تایلند به‌عنوان
Dek Neaw و در ژاپن به‌عنوان Street-Kei شناخته می‌شوند. این نسل به‌طور غریزی به موتورسیکلت‌سواری جذب می‌شود و می‌خواهد اولین وسیله نقلیه دوچرخ خود هیجان‌انگیز اما بدون چالش‌های غیرضروری باشد، با طراحی که آن‌ها را متمایز کند و قیمت معقولی داشته باشد. در سال ۲۰۱۳، هوندا MSX125 (هوندا Mini Street X-treme 125) را معرفی کرد تا به‌طور خاص به خواسته‌های این موتورسواران جوان پاسخ دهد.

MSX125 همیشه در ژاپن و ایالات متحده آمریکا به‌عنوان گروم شناخته می‌شد و این لقب را به نسخه اروپایی خود برای سال ۲۰۲۱ اضافه کرد. گروم یک محصول جهانی شناخته‌شده، از زمان معرفی‌اش تا امروز در سرتاسر جهان موفق بوده و به‌عنوان یک گزینه محبوب ثابت شده است، چه برای حمل‌ونقل ساده شهری و چه به‌عنوان یک نسخه جوان پسند برای سواری اسپرت با قابلیت های شخصی سازی.

در سال ۲۰۲۱، گروم به یک سبک جدید و رترو و یک گیربکس ۵ سرعته مجهز شد که سرعت حداکثر را بهبود ببخشد. در نسخه ۲۰۲۵، MSX125 گروم از نظر مکانیکی تغییر نکرده است، اما بدنه‌ای نوآورانه، گزینه‌های رنگ جدید و تعداد زیادی لوازم جانبی اصلی هوندا را دریافت کرده است.

source

توسط khodrocamp.ir