تثبیت کیفیت لاماری ایما همزمان با افزایش عمق ساخت داخل

تثبیت کیفیت لاماری ایما
تثبیت کیفیت لاماری ایما

تثبیت و سپس ارتقای کیفیت محصولات تولیدی از مهم‌ترین اهداف شرکت آرین‌ پارس موتور بوده است. تولید بر پایه رشد کیفی سبب شده است محصول لاماری ایما آرین پارس موتور همواره در گزارش‌های سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) جایگاه ممتازی را از آن خود کند. در جدیدترین گزارش این سازمان، شاهد تثبیت و ارتقای کیفی لاماری ایما با وجود افزایش عمق ساخت داخل این محصول هستیم.


آریزو 8


آریزو 8

در همین زمینه مهرداد قیدر، معاون کیفیت آرین پارس موتور، اظهار کرد: «در گزارش اخیر سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در بخش خودروهای سواری، به رغم افزایش عمق ساخت داخل، با استفاده از اصول تکوین محصول APQP، توانستیم تأمین‌کنندگان خود را ارتقا و نتایج کیفی را بهبود دهیم.»

وی با اشاره به امتیاز کیفی بالای لاماری ایما در زمان تحویل به مشتریان، افزود: «اگر نتایج ارزیابی این بخش را با محصولات اروپایی و کره‌ای مونتاژ داخل پیش از تحریم‌ها مقایسه کنیم، در واقع نمره امتیاز کیفیت اولیه ما هم‌تراز با کیفیت این خودروهاست.»

معاون کیفیت آرین پارس موتور در ادامه تصریح کرد: «ما خودروها را از سه ماه تا ۲۴ ماه پس از تحویل به مشتری توسط بخش خدمات پس از فروش ارزیابی می‌کنیم. این شاخص‌ها نشان می‌دهند که نتایج ما قابل قیاس با خودروهای خوش‌نام کلاس جهانی است. این رشد حاکی از آن است که در خودروی لاماری ایما هم کیفیت اولیه خوبی داریم و هم کیفیت دوام بسیار بالایی را شاهد هستیم.  ضمن این که باید تأکید کنم که قابلیت اعتماد بالایی به خودروهای گروه آرین وجود دارد و به نوعی این دو شاخص یکدیگر را تثبیت ‌می‌کنند.»

تثبیت کیفیت لاماری ایما
تثبیت کیفیت لاماری ایما

مهرداد قیدر همچنین با اشاره به رشد کیفی محصولات تجاری و کامیونت گروه آرین گفت: «در بخش خودروهای تجاری و کامیونت هم برای نخستین بار رتبه اول کیفیت اولیه را کسب کرده‌ایم، که این موضوع نشان‌دهنده بسط و گسترش نظام‌های کیفی و تولیدی است که هنگام مونتاژ خودروها در گروه آرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین همواره نگاهی به ارتقای کیفی تأمین‌کنندگان داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم که رتبه اول کیفیت اولیه را به دست آوردیم.»

معاون کیفیت آرین پارس موتور در ادامه با مقایسه عملکرد کیفی این شرکت طی سال گذشته و سال جاری، در خصوص میزان رشد و ارتقای کیفیت تولید خاطر نشان کرد: «از نظر شاخص کیفیت دوام و کیفیت اولیه از نظر مشتریان، حدود ۱۰۰ درصد ارتقا داشته‌ایم. در بحث کیفیت اولیه هنگام تحویل خودرو به مشتریان نیز توانستیم نمره خود را طی هشت ماه تثبیت و کیفیت محصولات را حفظ کنیم.»

وی تأکید کرد: «این تثبیت کیفیت طی هشت ماه به رغم افزایش عمق ساخت داخل اتفاق افتاد و براساس گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هیچ کاهش کیفیتی در محصول رخ نداده است.»

مهرداد قیدر با اشاره به اقداماتی که در آرین پارس موتور به منظور تثبیت و رشد کیفی محصولات انجام شده است گفت: «ما تمرکزمان را روی بخش قطعات و مونتاژ داخل کارخانه گذاشتیم. قطعات ساخت داخل را با توجه به اصول کیفی خود ارتقا دادیم و در بخش قطعات «سی‌کی‌دی» هم تأمین‌کنندگان براساس استانداردهایی که در ارتباط با شرکت‌ مادر داشتند، برای ارزیابی کیفی قطعات انتخاب و هم‌تراز شدند.»

تثبیت کیفیت لاماری ایما
تثبیت کیفیت لاماری ایما

وی افزود: «به منظور ارتقای کیفیت اولیه، نظام کلیم را بهبود دادیم و ارتباطی مستقیم با تأمین‌کننده خارجی و شرکت مادر برقرار کردیم. این روند باعث شد کیفیت قطعات ‌سی‌کی‌دی، مانند روزهای نخست تولید حفظ شود؛ یعنی قطعات سی‌کی‌دی باکیفیتی را تأمین و بر روی خودروها نصب کردیم. خبر خوش این است که این قطعات از نظر دوام نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارند.»

معاون کیفیت آرین پارس موتور با تأکید بر این‌که این واحد تولیدی نمره بسیار قابل قبولی از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی سال جاری کسب کرده‌ است، اظهار کرد: «نمرات کیفی که در سال جاری برای خودروی لاماری ایما کسب‌ کرده‌ایم معادل ۵ ستاره کیفی در نظام بازرسی کیفی گذشته است. براساس نظام جدید هر چه نمرات به عدد صفر نزدیک باشد، بهترین عملکرد و کم‌ترین مشکل وجود داشته است. با توجه به این‌که ارزیابی خودروهای تولیدی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ۹ کد دسته‌بندی می‌شود، خودروی لاماری ایما هیچ‌گونه ایرادی، حتا جزیی در بخش‌های مختلف شامل بدنه، شاسی، رنگ، تزیینات، عملکرد سیستم‌ها و قوای محرکه از خود بروز نداده است و بر همین اساس، این محصول، متناسب با امتیاز بسیار مطلوبی که کسب کرده، یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای سواری در بازار ایران است.»

وی در پایان تصریح کرد: «این وضعیت کیفی در کنار عملکرد کلی خودرو مانند شتاب و راحتی سرنشینان در هنگام رانندگی و سفرهای جاده‌ای، وضعیت بسیار مطلوبی را به مشتریان ارائه می‌دهد.»

source

توسط khodrocamp.ir