شرکت ب ام و در سال 2022، بت موبیل معروف را با استفاده از M4 بازآفرینی کرد. در سال گذشته هم نمونه تغییریافته از Z4 M40i را رونمایی کرد که قرار بود همتای مدرن Z3 کوپه معروف به Clownshoe یا کفش دلقک باشد، اما متاسفانه این خودرو هرگز تولید نشد. همین باعث شد طرفداران ب ام و از ساخت مدل‌های هنری توسط این برند ناامید شوند.

اما حالا این برند آلمانی از تولید اسکای‌تاپ (Skytop) در تیراژ محدود خبر داده است، نسخه تارگا از سری 8 که چند ماه قبل رونمایی شد.

بنابر اعلام ب ام و، واکنش مشتریان ثروتمند نمایشگاه کنکورس د الگانزا به کانسپت ب ام و اسکای‌تاپ، خودروساز آلمانی را برای ساخت این محصول تشویق کرده است.

آقای آدریان ون هویدونک سرپرست طراحی گروه ب ام و نیز اسکای‌تاپ را به «یک رویای تحقق یافته» تشبیه می‌کند.

قیمت ب ام و اسکای‌تاپ

تنها 50 دستگاه ب ام و اسکای‌تاپ ساخته می‌شود، که البته تمامی آنها قبلا به فروش رسیده است. از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما بنابر شایعات، باید مبلغی در حدود 500 هزار یورو (تقریبا 547 هزار دلار) برای خرید اسکای‌تاپ پرداخت شود. حتی اگر این رقم صحیح باشد هم نمی‌توان اسکای‌تاپ را گرانترین محصول ب ام و لقب داد، چراکه CSL 3.0 با قیمت 750 هزار یورو (820 هزار دلار) به فروش رسید. از طرف دیگر، برای خرید ب ام و M8 کامپتیشن روباز نیز باید حداقل 150 هزار دلار هزینه کنید.

مشخصات فنی ب ام و اسکای‌تاپ

ب ام و اسکای‌تاپ به پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوشارژ مجهز شده است، که 617 اسب‌بخار قدرت را از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر دو محور ارسال می‌کند. این خودرو می‌تواند ظرف 3.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. تمامی این ارقام با ب ام و M8 تفاوتی ندارد.

طراحی ب ام و اسکای‌تاپ

هرچند اسکای‌تاپ براساس ساختار مشترک با ب ام و M8 شکل گرفته، اما فرم ظاهری آن از زبان طراحی محصولات فعلی برند آلمانی کاملا متمایز است. در واقع ب ام و اسکای‌تاپ با خطوط مستقیم طراحی و فرم کوسه‌ای دماغه را می‌توان ترکیبی از دو محصول زیبای این برند یعنی 507 و Z8 دانست.

ب ام و اسکای‌تاپ به سقف تارگا دو قسمتی با قابلیت جداسازی به صورت دستی، مجهز شده است. پس از جدا کردن، می‌توان این قطعات را در محفظه اختصاصی داخل صندوق بار قرار داد. به واسطه روکش چرم مصنوعی دو پنل سقف، رانندگی با این خودرو در هوای بارانی چندان توصیه نمی‌شود.

شباهت طراحی داخلی ب ام و اسکای‌تاپ با M8 می‌تواند برای خریدار ناامیدکننده باشد، چراکه مبلغ معادل محصولی از رولزرویس را برای خرید این روباز آلمانی پرداخت کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir