بی وای دی Sealion 7 ؛ رقیب تسلا وارد میشود

خودروی BYD Sealion 7 بهعنوان رقیب جدی تسلا مدل Y در اروپا معرفی شد و BYD قصد دارد با این خودرو، برتری فروش مدل Y تسلا را به چالش بکشد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بی وای دی Sealion 7 یکی از شش خودروی الکتریکی است که این شرکت برنامهریزی کرده تا تا پایان ۲۰۲۵ در اروپا عرضه کند. این خودرو بهعنوان گزینهای کاربردی و جادارتر نسبت به سدان BYD Seal EV شناخته میشود که در بسیاری از بازارهای اروپایی موجود است.
خودروی Sealion 7 کمی کوتاهتر و عریضتر از مدل Y تسلا است؛ فاصله محور آن ۴۰ میلیمتر (۱.۶ اینچ) بیشتر و طول کلی آن ۸۰ میلیمتر (۳.۲ اینچ) بیشتر است. طراحی نمای بیرونی آن بسیار مشابه Seal EV است و بیشتر به یک هاچبک بلند شبیه است تا یک SUV سنتی.



خط سقف شیبدار آن را در دسته SUVهای کوپه مانند مدل Y تسلا قرار میدهد، هر چند شیب آن به اندازه تسلا به سمت عقب نیست.
داخل خودرو طراحی مشابهی با سدان Seal تازهشده دارد که در چین نمایش داده شده است. این خودرو دارای یک صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی است که قابلیت چرخش برای حالتهای افقی و عمودی را دارد، اما برخلاف رقیب خود از تسلا، کنترلهای فیزیکی زیادی نیز دارد.
صندلیها بهنظر بهتر از صندلیهای مدل Y کنونی میرسند و از چرم ناپا بافتدار و چرم وگان نرم ساخته شدهاند که بهگفته سازنده، ۸۰ درصد از فضای داخلی را پوشش میدهد.


یکی از ویژگیهای Sealion 7 که مدل Y ندارد، پوشش برقی برای سقف شیشهای پانورامای تمامقد است. این خودرو از یکی از دو باتری Blade لیتیوم آهن فسفات (LFP) نیرو میگیرد. باتری بزرگ دارای ظرفیت کل ۹۱.۳ کیلوواتساعت است که حدود ۸۲.۵ کیلوواتساعت آن قابل استفاده است و برای ۶۱۰ کیلومتر (۳۸۰ مایل) در چین و ۵۵۰ کیلومتر (۳۴۲ مایل) در چرخه آزمایشی WLTP اروپا کافی است. نسخه بازار چین همچنین با یک بسته باتری استاندارد ۷۱.۸ کیلوواتساعت موجود است که رتبه CLTC آن ۵۵۰ کیلومتر (۳۴۰ مایل) است.
بی وای دی هنوز جزییات مربوط به انواع پیشرانههای موجود در اروپا را مشخص نکرده است، اما نسخه بالای Sealion ۷ در دیگر نقاط با پیکربندی دو موتوره و قدرت ۵۲۳ اسب بخار ارائه میشود و زمان شتاب آن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۵ ثانیه است. حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
شارژ باتری بزرگ Sealion 7 از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصد در ۲۵ دقیقه انجام میشود و حداکثر قدرت شارژ سریع DC آن ۲۳۰ کیلووات است. سازنده در آینده پیکربندیهای بیشتری از پیشرانهها را به اروپا خواهد آورد که شامل یک نسخه پایه با موتور واحد است که احتمالاً به یک باتری با دامنه استاندارد تجهیز شده است.
چین مسئول تولید اولیه برای اروپا خواهد بود، اما این شرکت انتظار دارد Sealion 7 اولین مدلی باشد که از کارخانه جدیدش که در حال ساخت در مجارستان است، تولید شود. این اقدام به BYD این امکان را میدهد تا از عوارض سنگینی که اتحادیه اروپا از نوامبر بر خودروهای تولید چین وضع خواهد کرد، دور بماند.
انتظار میرود تولید خودروها در مجارستان تا پایان ۲۰۲۵ آغاز شود و اولین خودروهای Sealion 7 که در اروپا به فروش میرسند (انتظار میرود تحویلها از این ماه آغاز شود) مشمول مالیات ۱۷.۱ درصد بهعلاوه ۱۰ درصد خواهند بود که BYD قبلاً ملزم به پرداخت آن بود.
بی وای دی بی وای دی Sealion 7
source