به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رکود در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، بر نتیجه کلی تاثیر گذاشت و فروش جهانی با 7 درصد کاهش به 226 هزار و 26 دستگاه در ژانویه تا سپتامبر رسید. مصرف‌کنندگان چینی تمایلی به هزینه کردن برای کالاهای لوکس ندارند زیرا رشد اقتصادی متزلزل ناشی از بحران املاک در این کشور است.

طبق گزارش رویترز، در میان مدل‌ها، خودروی اسپرت پانامرا و سدان الکتریکی باتری‌دار تایکان، به‌ترتیب 20 درصد و 50 درصد، به ویژه در چین، بیشترین افت را داشتند.

دتلف فون پلاتن، عضو هیئت مدیره پورشه اظهار کرد که سال 2024 سالی چالش‌برانگیز برای ماست که در برخی موارد دسترسی به محصول محدود است.

source

توسط khodrocamp.ir