به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج اولیه منتشر شده سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به 30 سپتامبر از 731.2 میلیارد وون در مدت مشابه سال گذشته به 448.3 میلیارد وون (332 میلیون دلار) کاهش یافته است. بر اساس داده‌های بلومبرگ، در حالی که این رقم بالاتر از برآوردهای 428.5 میلیارد وون تحلیلگران بود، اما نسبت به سال گذشته 39 درصد کاهش داشت.

این شرکت بر این باور است که بازارهای جهانی خودروهای برقی در مرحله رکودی قرار دارند که قبل از پذیرش گسترده خودروهای برقی رخ می‌دهد و برای رهایی از آن، تجارت غیرالکتریکی شرکت‌ها گسترش یافته است و فناوری باتری نسل بعدی را توسعه می‌دهند.

برخی از خطوط تولید باتری در کارخانه‌های جهانی خود را برای تولید سیستم ذخیره انرژی تغییر خواهد داد که تقاضای آنها در حال افزایش است. ال‌جی انرژی برای کاهش اتکای خود به بازار خودروهای برقی اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2028 با گسترش تجارت‌هایی مانند سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی، فروش خود را بیش از دو برابر کند.

عرضه‌کننده خودروسازان از جمله تسلا و جنرال موتورز با چالش‌های کاهش فروش خودروهای الکتریکی و قیمت‌های پایین‌تر لیتیوم مواجه بوده است که به قیمت‌های فروش آن مرتبط است.

خودروسازان همچنین تامین‌کنندگان باتری را تحت فشار قرار داده‌اند تا هزینه‌های سلول باتری را کاهش دهند تا قیمت خودروهای برقی کاهش یابد زیرا نرخ‌های بهره بالا تقاضا را کاهش می‌دهد. با این حال، انتظارات رشد برای سال 2025 همچنان معتبر است، که ناشی از مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی و تغییرات نظارتی ایالات‌متحده و اروپاست.

source

توسط khodrocamp.ir