نمایش محصولات فردا موتورز در تبریز با خبر واردات مجدد آزکارا

فردا موتور نمایشگاه تبریز
فردا موتور نمایشگاه تبریز

شرکت فردا موتور با حضور در نمایشگاه خودرو تبریز، جدیدترین محصولات وارداتی خود از برند MG را به نمایش گذاشت و در حاشیه برگزاری نمایشگاه تایید که قرار است جیلی آزکارا را مجدداً وارد و عرضه کند.


آریزو 8


آریزو 8

نمایشگاه خودرو تبریز یکی از مهم ترین رویدادهای خودرویی غرب کشور است که هر ساله در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی این شهر توسط گروه نیکاتیس برگزار می شود. این نمایشگاه امسال از ۱۷ الی ۲۰ مهر از ساعت ۱۵ الی ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان است. علاقه مندان به آشنایی با آخرین محصولات وارداتی و تولیدی می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

در خلال برگزاری نمایشگاه علاوه بر دیگر شرکت های واردکننده نظیر معین خودرو ایرانیان، راسا موتور خاورمیانه و پارس ساتر هوشمند، شاهد حضور پررنگ فردا موتور نیز بودیم. این شرکت با به نمایش گذاشتن محصولات وارداتی خود از برند MG موفق شد تا توجه بازدیدکنندگان زیادی را به غرفه خود جلب کند.

فردا موتور علاوه بر ۴ محصول جذاب از برند ام جی، جیلی آزکارا و کشنده جدید خود در دو نسخه ۵۵۰ و ۵۶۰ را نیز برای عموم مردم به نمایش گذاشت تا بازدیدکنندگان بتوانند بیشتر با آن ها آشنا شوند. لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت شهر تبریز در ترانزیت کشور، علاقه مردم این شهر به خرید کشنده بیشتر از بقیه شهرها است و به همین دلیل وجود کشنده در غرفه یک شرکت می تواند مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

نکته مهم خبری حضور فردا موتورز اما مربوط به جیلی آزکارا، کراس اوور باکیفیت و دو دیفرانسیل وارداتی این شرکت است. این شرکت رسماً اعلام کرده که قصد دارد پس از عرضه و فروش موفق جیلی آزکارا در بازار ایران، مجدداً این کراس اوور چینی را برای عرضه در سامانه یکپارچه حاضر کند تا علاقه مندان بتوانند آن را خریداری کنند.

از دیگر محصولات مهم گروه فردا برای نمایشگاه تبریز ۱۴۰۳، کشنده های FD550 و FD560 است که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

فردا موتور علاوه بر کشنده های جدید و خودروهای وارداتی، محصولات مونتاژی خود مانند T5، فردا ۵۱۱ و SX5 را نیز برای بازدید عموم آماده کرد.

کشنده FD550 و FD560 فردا موتور در نمایشگاه تبریز

پیشرانه مورد استفاده در کشنده جفت فردا FD550، هانما (Hanma) با کد CM6D30/550 است. این پیشرانه ۶ سیلندر با حجم ۱۳ لیتر قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۵۰ اسب بخار است و این میزان قدرت از طریق جعبه دنده فست (FAST) با کد C12JSDQXL260TA انتقال می یابد. گیربکس مذکور از نوع دنده دستی است که دارای ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب است.

موتور به کاررفته در کشنده FD560 مدل CM6D30/550-HANMA طراحی و تکنولوژی آلمان و ۶ سیلندر خطی پاشش مستقیم با حجم ۱۳ لیتر است. قدرت موتور کشنده تک محور فردا دیزل ۵۶۰ اسب بخار و دارای استاندارد آلایندگی EURO V + EEV است که یک موتور قدرتمند برای این کشنده به حساب می آید.

جیلی آزکارا

در قسمت قوای محرکه جیلی آزکارا از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با فناوری GDI و یک موتور برقی ۴۸ ولتی (هیبرید خفیف) استفاده شده. موتور بنزینی به تنهایی می تواند ۱۷۷ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر تولید کند و از طرفی دیگر موتور برقی هم قادر به تولید ۱۳ اسب بخار و ۴۵ نیوتن متر است. در مجموع این دو موتور برقی و بنزینی می توانند ۱۹۰ اسب بخار توان و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تحویل دهند. در نهایت خروجی پیشرانه هیبرید به هر چهار چرخ خودرو می رسد.

سایبرستر (Cyberster) وارداتی فردا موتور در نمایشگاه تبریز

فردا موتور نمایشگاه تبریز

همان طور که در تصاویر می بینید، با یک خودروی بسیار عجیب و غریب از نظر طراحی مواجه هستیم، زیرا نه طراحی چراغ های جلو و نه طراحی جلوپنجره به دیگر سوپراسپرت ها شبیه است. همچنین نمای عقب هم کمی متفاوت تر از دیگر خودروهای جهان است، زیرا در زیر یک خط پیوسته چراغ دار، دو فِلِش یا پیکان به دو سمت خودرو وجود دارد که در صورت لزوم روشن می شوند و جلوه ای خاص به ام جی سایبرستر می دهند.

برای سایبرستر 2 پیشرانه در نظر گرفته شده است؛ در اولی از یک موتور برقی استفاده شده که ۳۱۰ اسب بخار توان و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های عقب تحویل می دهد. دومین پیشرانه از دو موتور تشکیل شده است که در مجموع، ۵۱۰ اسب بخار توان و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند و موجب چرخش هر چهار چرخ خودرو می شوند. البته نسخه ای که توسط فردا موتور به ایران وارد شده نسخه تک موتوره است و می تواند تنها طی ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ام جی ۴

فردا موتور نمایشگاه تبریز
فردا موتور نمایشگاه تبریز

ام جی ۴ وارداتی فردا موتورز به باتری های ۶۴ کیلووات ساعتی مجهز است. این خودروی محور عقب دارای یک موتور برقی با خروجی ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. نهایت سرعت این خودرو ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت و شعاع حرکتی آن با شارژ کامل طبق استانداردهای اروپایی مسافتی در حدود ۴۳۵ کیلومتر است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو هم ۷.۷ ثانیه اعلام شده است.

ام جی GT فردا موتور در نمایشگاه تبریز

فردا موتور نمایشگاه تبریز
فردا موتور نمایشگاه تبریز

MG GT با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ، قدرت ۱۷۳ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir