خودروهای تویوتا در سال ۲۰۲۵؛ از فیس لیفت کمری تا بروز شدن پریوس و کرولا

تحویل تویوتا آریاک کار

تویوتا در سال ۲۰۲۵ قرار است تا محصولات مختلفی را رونمایی و به بازار عرضه کند. محصولاتی که یا بروزرسانی خاصی را دریافت کرده یا وارد نسل جدید خود شده‌اند.


آریزو 8


آریزو 8

در حالی که بسیاری از خودروسازان در سراسر دنیا در سال جدید تنها برخی از محصولاتشان را دستخوش تغییراتی داده‌اند اما تویوتا مشابه سال های قبل بیشتر محصولات و تولیداتش را در سال جدید با مدل روز وارد میدان خواهد کرد. مجموعه کاملی از سدان ها، هاچ بک ها، خودروهای کوپه و البته مینی ون ها که در کشور های آسیایی خصوصا زادگاه تویوتا یعنی ژاپن طرفداران بسیاری دارد. در ادامه خواهیم دید هر یک از محصولات تویوتا چه تغییراتی را ممکن است تجربه کنند.

تویوتا کرولا ۲۰۲۵

تویوتا برای محصول خانوادگی محبوب خود یعنی کرولا تیپ جدیدی با نام کرولا FX در نظر گرفته که که البته تنها در نسخه سدان آن را عرضه خواهد کرد. ضمن اینکه رنگ های جدیدی هم برای این محصول عرضه خواهد شد که البته تمامی آنها با سقف مشکی متالیک به بازار می آیند. این تیپ از نظر ظاهری اسپرت از تیپ های ساده بوده و قرار است تا با رینگ های ۱۸ اینچی مشکی و اسپویلر عقب بزرگتر عرضه شود. 

تویوتا اعلام کرده که ارتفاع این تیپ کرولا نیز نزدیک به ۶ اینچ کمتر از حالت استاندارد بوده و سیستم فرمان پذیری هم دستخوش تغییرات مهمی شده تا کرولا FX Edition از حالت معمولی سواری اسپرت تر و بهتری داشته باشد. داخل کابین هم سیستم مالتی مدیا بزرگتر شده و شارژر وایرلس نیز به داشبورد میانی اضافه شده است. در بخش فنی اما تویوتا مورد خاصی را بیان نکرده است. 

تویوتا پریوس ۲۰۲۵

تویوتا پریوس 2023
تویوتا پریوس ۲۰۲۳

پریوس، سدان هیبریدی معروف و پرطرفدار تویوتا در سال جدید با همین نسل فعلی اما با دریافت برخی بروزرسانی های ظاهری به بازار عرضه خواهد شد. پریوس ۲۰۲۵ با یک تریم جدید تحت عنوان Nightshade Edition به سبد محصولات تویوتا اضافه خواهد شد که از نظر ظاهری تفاوت های اسپرت تری با تیپ های دیگر پریوس دارد. 

رینگ ها علاوه بر مشکی بودن با سایز ۱۹ اینچی روی این تیپ قرار خواهد گرفت و برخی قطعات بیرونی مانند لوگو، دستگیره درب های جلو و البته آنتن کوسه‌ای نیز به رنگ مشکی خواهند بود. داخل کابین نیز تودوزی و تریم داخلی به صورت مشکی با دوخت خاکستری است که با نمای بیرونی هماهنگی دارد. 

تویوتا پریوس پلاگین هیبرید ۲۰۲۵

تویوتا پریوس پرایم
تویوتا پریوس

پریوس پلاگین هیبرید در مدل ۲۰۲۵ بدون هیچ تغییر خاصی نسبت به مدل فعلی به بازار عرضه خواهد شد. تنها تفاوت نسخه جدید با قبل در نام آن است. پریوس پلاگین هیبرید که تا به حال با نام پریوس پرایم تولید و عرضه می شد قرار است در مدل ۲۰۲۵ با تغییر نام به پریوس PHEV به دست متقاضیان برسد. 

این خودرو در بخش فنی به یک پیشرانه ۲ لیتری گازسوز مجهز شده که در ترکیب با یک موتور برقی و پک باتری ۱۳.۶ کیلووات ساعت می تواند حداکثر ۲۲۰ اسب بخار قدرت را تولید کند. ضمن اینکه برد این خودرو در حالت تمام برقی در تیپ SE حدود ۷۲ کیلومتر و در تیپ XSE حدود ۶۵ کیلومتر خواهد بود. ضمنا تیپ SE بردی نزدیک به ۹۶۰ کیلومتر به صورت ترکیبی و تیپ XSE نیز نزدیک به ۸۸۰ کیلومتر را دارد. 

تویوتا GR86 

تویوتا GR86 مدل 2025
تویوتا GR86 مدل ۲۰۲۵

تویوتا GR86 که در اصل نسل جدیدی از GT86 افسانه‌ای شناخته می شود در سال جدید با نسخه‌ای خاص روانه بازار خواهد شد. این نسخه از GR86 با رنگ سبزی که تا قبل از این در آخرین نسخه GT86 استفاده شده بود تولید خواهد شد. سایز رینگ ها در این تیپ ۱۸ اینچی خواهند بود و رنگ کلیپر های ترمز نیز قرمز خواهند بود. 

ضمن اینکه علاوه بر تغییر رنگ کلیپر ترمز ها، در جلو از کلیپر ۴ پیستونه و در عقب از کلیپر ۲ پیستونه استفاده شده است. ضمن اینکه دریچه گاز این خودروهای اسپرت و جذاب هم دستخوش تغییراتی شده تا حساسیت آن به پدال گاز بیشتر از قبل شود. داخل کابین هم که لیور دنده کرومی شده و صندلی ها نیز با روکش چرم قهده‌ای همراه خواهند بود. 

تویوتا کمری ۲۰۲۵

به‌روزرسانی تویوتا کمری 2025
به‌روزرسانی تویوتا کمری ۲۰۲۵

کمری، سدان سایز متوسط خانوادگی تویوتا که در سراسر دنیا محبوبیت بالایی دارد در سال جدید نسبت به قبل باز طراحی شده تا با تجربه یک فیس لیفت اندک پا به میدان رقابت بگذارد. در نمای ظاهری خصوصا بخش جلو، کمری جدید بسیار شبیه به پرویس بوده و همچنین نمای عقب هم دستخوش تغییراتی شده است. 

داخل کابین کمری ۲۰۲۵ امکانات مختلفی به صورت استاندارد حالا به این محصول محبوب تویوتا اضافه شده که از جمله آنها می توان به باز طراحی صندلی ها، شارژر بی سیم و البته کنترل سیستم تهویه مطبوع مجزا برای سرنشینان عقب اشاره کرد. ضمن اینکه تمام تیپ های کمری ۲۰۲۵ به ویژگی های کمک راننده تویوتا با نام Safety Sense 3.0 مجهز شده‌اند. 

کمری جدید در بخش فنی نیز با اتکا بر سیستم هیبرید روانه بازار خواهد شد. نسخه های دیفرانسیل جلو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتر به همراه دو موتور الکتریکی مجهز شده که در مجموع ۲۲۵ اسب بخار قدرت را دارند. البته نسخه های چهارچرخ محرک کمری نیز در مجموع با موتورهای برقی‌اش ۲۳۲ اسب بخار را دارند. 

تویوتا کراون ۲۰۲۵

تویوتا کراون 2023
تویوتا کراون

تویوتا دیگر محصول پر آوازه خود یعنی کراون را نیز با بروز رسانی های زیاد در مدل ۲۰۲۵ تولید خواهد کرد. تریم Nightshade Edition همچنان برای کراون نیز قابل سفارش خواهد بود. در این تریم جدید رینگ های خودرو ۲۱ اینچی با رنگ مشکی مات شده و همچنین طرح رینگ‌ های جدیدی هم برای این خودرو قابل سفارش گذاری است. 

در بخش داخلی و آپشن نیز این مدل از تویوتا کراون با صندلی های چرمی دارای گرمکن و سردکن، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های عقب، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم هداپ دیسپلی و البته صندوق عقب برقی ارائه خواهد شد. همچنین تویوتا اعلام کرده که رنگ های خاص جدید هم برای برخی تیپ های بالای این خودرو عرضه خواهد شد. 

source

توسط khodrocamp.ir