هوندا X-ADV 750 ؛ شاه اسکوترهای جهان آماده برای سال 2025

هوندا X-ADV 750
هوندا X-ADV 750

مدلی از هوندا که کلاس اسکوتر ادونچری را در جهان راه‌اندازی کرد، X-ADV، از سوی هوندا برای سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی‌هایی دریافت کرده است.


آریزو 8


آریزو 8

آخرین قدم به جلو با بدنه آغاز می‌شود، که به‌منظور ایجاد ظاهری تیزتر و تهاجمی‌تر در جلو X-ADV، طراحی مجدد صورت گرفته است. این تغییرات به لطف فلاپ های جدید با زوایای تیز و چین‌خوردگی‌های مشخص، ظاهری تقریباً اوریگامی مانند به مدل ۲۵MY بخشیده است. طراحی خاص و انحصاری جلو نیز با طراحی مجدد چراغ‌های دوگانه LED تقویت شده است که اکنون دارای چراغ‌های روز (DRL) با کارایی بالا هستند و در یک ابتکار جهانی برای موتورسیکلت‌ها، به‌طور ظریف نشانگرهای X-ADV را نیز یکپارچه می‌کنند.

مدل ۲۵MY X-ADV مشخصات غنی‌تری را ارائه می‌دهد که هدف آن ارتقای کارایی و راحتی است. این ویژگی‌ها با یک صفحه نمایش TFT تمام‌ رنگ ۵ اینچی بازطراحی شده آغاز می‌شود که دارای گرافیک، منوها و عملکردهای جدیدی است که از طریق یک سوییچ چهارطرفه با نور پس‌زمینه کنترل می‌شود. این صفحه نمایش TFT به‌گونه‌ای طراحی شده که در روزهای روشن به بهترین نحو قابل خواندن باشد و همچنین دارای قابلیت اتصال Honda RoadSync است که امکان یکپارچگی بی‌وقفه با گوشی‌های هوشمند کاربران را فراهم می‌کند. کروز کنترل نیز یکی دیگر از افزودنی‌های مفید در سال ۲۰۲۵ برای سفرهای طولانی جاده‌ای است. همچنین ارتقاهای بیش‌تر در زمینه کارایی و راحتی شامل صندلی ضخیم‌تر است که به‌منظور دسترسی آسان‌تر به زمین بازطراحی شده و یک شیلد جلو با قابلیت تنظیم آسان‌تر.

بسته به نوآوری‌های موجود در X-ADV، مدل ۲۵MY دارای ۲۵ قطعه بدنه است که از مواد پایدار مانند پلاستیک‌های بازیافتی و پلاستیک‌های بیومس ساخته شده‌اند. این استفاده گسترده از چنین موادی در هیچ‌یک از موتورسیکلت‌های قبلی هوندا بی‌سابقه است. استفاده از مواد پایدار Durabio™ و دیگر پلاستیک‌ها و لاستیک‌های بازیافتی برای بدنه، بخشی از هدف بلندمدت هوندا برای دستیابی به «استفاده ۱۰۰% از مواد پایدار» تا سال ۲۰۵۰ است.

برای اولین بار، مواد بازیافتی از سپرهای خودروهای هوندا در ساخت جعبه بار و زیر صندلی استفاده شده است. مواد بازیافتی پلی‌پروپیلن که قبلاً مصرف شده‌اند، برای چندین پوشش و پنل در سرتاسر موتور استفاده شده است. پلاستیک بیومس Durabio™ نیز در پوشش‌های کناری و شیشه جلو به کار رفته است.

همانند قبل، موتور دو سیلندر موازی عملکرد قوی در بازه‌های پایین تا میان‌برد با مصرف سوخت بسیار عالی بر روی این مدل عرضه شده است؛ حداکثر قدرت همچنان بر روی ۵۸.۶ اسب بخار تنظیم شده است و گشتاور چشم‌گیر ۶۹ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد، در حالی که کارایی تا ۲۷.۷ کیلومتر در هر لیتر را نیز فراهم می‌کند. همچنین مهندسان هوندا جعبه‌دنده دو کلاچه (DCT) را بیش‌تر بهینه‌سازی کرده‌اند تا شروع حرکت از حالت سکون نرم‌تر باشد و کنترل بیش‌تری در سرعت‌های زیر ۱۰ کیلومتر در ساعت ارائه دهد که توانمندی‌های X-ADV را در محیط‌های شهری به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

پایه‌گذار تمامی این ویژگی‌ها، یک شاسی مقاوم لوله‌ای از جنس فولاد است که از چرخ‌دنده‌های جلویی ۴۱ میلی‌متری USD و یک مونو‌شاک Pro-Link در عقب که به یک بازوی آلومینیومی متصل است، استفاده می‌کند. این موتور بر روی رینگ های ۱۷ اینچی لبه‌دار در جلو و ۱۵ اینچی در عقب قرار دارد، در حالی که ترمزها از طریق کالیپرهای چهارپیستونه رادیکالی دوگانه که دیسک شناور ۲۹۶ میلی‌متری را در جلو می‌گیرند، مجهز شده اند و در عقب از یک کالیپر تک‌پیستونه و دیسک ۲۴۰ میلی‌متری استفاده شده است.

به‌روزرسانی مدل ۲۵MY همچنین شامل یک پالت رنگی جدید خواهد بود و X-ADV در سه رنگ جدید ارائه می‌شود: مشکی گرافیتی، سفید مرواریدی و خاکستری مات عمیق.

علاوه بر این، یک نسخه ویژه منحصر به فرد از X-ADV با رنگ زرد مات “Gold Finch” به سبک «سایبرپانک» با مجموعه گرافیک دورنگ انحصاری در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، قیمت پایه هوندا X-ADV 750 در نمایشگاه‌های موتورسیکلت بزرگ هوندا در فیلیپین ۸۳۹,۰۰۰ پزو است.

source

توسط khodrocamp.ir