رونمایی رسمی اکستریم TXL

مهر 1403: شرکت مدیران خودرو، شب گذشته (7 مهرماه) ، طی مراسمی، به طور رسمی از دو محصول لوکس وارداتی خود رونمایی کرد. مدیران خودرو از اکستریم TXL و LX رونمایی کرد که هر دو SUVهای لوکس این شرکت پس از مدل VX محسوب می‌شوند.

تمامی اطلاعات رسمی TXL در این مراسم منتشر شد و اکنون می‌دانیم که مدیران خودرو قصد دارد نسخه قوی‌تر این خودرو را با موتور 2 لیتری توربوشارژ وارد کند. مدیران خودرو در این مراسم اعلام کرد که پیشرانه TXL مشترک با VX است و اکنون جزء 10 پیثشرانه برتر کشور چین محسوب می‌شود.

همچنین TXL ایمن‌ترین اس‌یووی سایز متوسط در بازار چین، از زمان تاسیس موسسه CNCAP است و بالاترین امتیاز را در تمامی تست‌های تصادف اخذ کرده است.

بدنه این خودرو از ورق‌های باکیفیت با مقاوم بالا ساخته شده و ستون B در مقابل ضربات بسیار مقاومت دارد. همچنین مدیران خودرو ادعا کرده که این محصول، جزء سریع‌ترین SUVهای بازار ایران است. 

ورود اولین اکسید TXL به ایران

مرداد 1402: بعد از گذشت چهار سال، سرانجام شرکت مدیران خودرو به قولش وفا کرده و EXEED TXL را برای کسب مجوزهای فنی و استانداردهای ایمنی، به کشورمان آورده است.

چری اکسید تی ایکس ال

هواداران چری حتما به خاطر دارند که در حاشیه بازدید برخی از سفیران آسیایی، اروپایی و آفریقایی از مجموعه کارخانه‌های مدیران خودرو در دی‌ماه 1398، آقای «ژانگ وو» مدیر داخلی شرکت مدیران خودرو، ضمن اعلام عرضه محصولات اکسید در ایران، گفت که میزان سرمایه‌گذاری در فاز دوم کارخانه مدیران خودرو، معادل 5 میلیون دلار است تا به این ترتیب، حداکثر ظرفیت تولید سالیانه این شرکت به مرز 150 هزار دستگاه برسد.

در همین راستا، قرار بود که ابتدا اکسید TX به کشورمان بیاید. اما نیامد که نیامد! ولی در نهایت پس از گذشت چهار سال از آن تاریخ، سرانجام عرضه اکسید در بازار کشورمان قطعی شد. ضمن اینکه دیگر خبری از اکسید TX نیست چراکه مدیران خودرو، نسخه گران‌تر این خودرو، یعنی اکسید TXL را به ایران آورده است. هنوز زمان و نام تجاری این خودرو برای بازار ایران مشخص نشده است


طراحی اکستریم TXL

چری اکسید که نام کاملش چری اکسید TX است، نخستین بار در سال 2017 و در جریان شصت و هفتمین نمایشگاه خودرو فرانکفورت به جهانیان معرفی شد. اکسید در کلاس نیمه لوکس‌ها طراحی شده و به همین دلیل نیز چری، آنرا با برند جدیدش یعنی EXEED به دست مشتریان خود رسانده است. 

چری اکسید TXL محصولی نیمه‌لوکس است و چری آنرا در کلاس کراس‌اورهای متوسط ساخته. به همین دلیل باید آنرا برادر دوقلوی چری تیگو 8 بدانیم. البته فراموش نکنیم که در خانواده اکسید، مدل TXL، یک پله بالاتر از TX قرار دارد، طوریکه اکسید TXL هم به لحاظ ابعاد و هم به لحاظ قیمت، از اکسید TX بزرگتر و گران‌تر است.

این خودرو با خطوط صاف طراحی شده و تمامی چراغ‌ها LED هستند.

ابعاد و اندازه‌های اکسید TXL مدیران خودرو
مدل TXL
طول خودرو 4780 میلیمتر
عرض خودرو 1890 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1730 میلیمتر
فاصله محوری 2800 میلیمتر
وزن خالص 1765 کیلوگرم
سایز رینگ 245/45R20
حجم باک 55 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

فضای بار در حالت عادی برابر 470 لیتر و با حذف ردیف عقب به 1456 لیتر می‌رسد.

اکسید TX، کراس‌اوری جمع و جور محسوب می‌شود اما چری برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر، نسخه اکسید TXL را ساخته چراکه با داشتن سه ردیف صندلی، می‌تواند هفت سرنشین را در خود جای دهد. اکسید TXL به غیر فاصله محوری (که 8.5 سانتیمتر بیشتر است) و طول کلی خودرو (که 9 سانتیمتر بیشتر است)، هیچ تفاوت مهم دیگری با اکسید TX ندارد.

مشخصات فنی اکستریم TXL

خوشبختانه مدیران خودرو TXL را در نسخه قوی‌تر آن وارد می‌کند که از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره‌مند شده است. این موتور روی اکستریم VX نیز نصب شده است. این پیشرانه در سال 2021 توانست جایزه بهترین موتور بازار چین را کسب کند و اکنون نیز جزء 10 موتور برتر در چین است. 

خروجی این پیشرانه باکیفیت چینی، به 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این پیشرانه با گیربکس هشت سرعته AT هماهنگ شده است و نیرو را به هر دو محور منتقل می‌کند. سیستم AWD این محصول، ساخته یک شرکت معروف آمریکایی است. شاسی آن توسط شرکت خوشنام آلمانی طراحی و ساخته شده است. 

مشخصات فنی اکسید TXL مدیران خودرو
کد موتور SQRF4J16D
نوع موتور 2 لیتری توربو
قدرت 261 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر
مصرف 7.7 لیتر
سرعت 200 کیلومتربرساعت
گیربکس 8 سرعته AT

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

باید این نکته را هم بدانید که مشتریان چینی، می‌توانند هم با موتور 1.6 لیتری و هم با موتور 2.0 لیتری، سیستم محرکه دو دیفرانسیل (AWD) را سفارش دهند اما هنوز مشخص نیست که مدیران خودرو، چه تصمیمی برای سیستم محرکه اکسید TXL درنظر گرفته است.

امکانات و کابین اکستریم TXL

اکستریم TXL وارداتی مدیران خودرو، با ویژگی‌ها و امکانات فراوانی عرضه می‌شود. صندلی‌ها روکش چرم ناپا با منافذ باز دارند. این محصول یک سانروف بزرگ با ضخامت 5 میلی‌متر دارد که عایق صدا و حرارت است. سرنشینان می‌توانند سانروف را با ریموت و یا با فرمان صوتی باز و بسته کنند. 

متریال استفاده شده در کابین TXL بسیار باکیفیت و عمدتا نرم هستند. دو نمایشگر 12.3 اینچی در کابین دیده می‌شود. سایر ویژگی‌ها عبارتند از تنظیم برقی صندلی‌ها، پدال شیفتر،کاور فلزی اسپیکرها، 6 ایربگ، تهویه مطبوع دوکاناله، تصفیه هوا، رایحه مطبوع کابین، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، ماساژور صندلی و … است.  

21 رادار و دستیار کمک رانندگی در این خودرو نصب شده است. این رادارها شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی و هوشمند، رادار کمک رانندگی بین خطوط، هشدار نقاط کور و … . همچنین قابلیت پارک کاملا اتوماتیک در هر دو جهت عمودی و موازی و حتی خروج اتوماتیک از پارک نیز وجود دارد. 

هفت حالت رانندگی هوشمند مانند اکو، اسپرت، نرمال، آفرود و … وجود دارد که تنظیمات متفاوتی دارند. 

قیمت اکستریم TXL در چین

در بازار چین، چری اکسید TXL با موتور 1.6 لیتری و سیستم محرکه تک‌دیفرانسیل، حدود 140 تا 180 هزار یوآن است که تقریبا معادل 19 تا 25 هزاردلار می‌شود.


فروش اکستریم مدیران خودرو

برای اطلاع از قیمت خودروهای اکستریم در ایران و همچنین جهت آگاهی از طرح‌های پیش فروش اکستریم و فروش نقدی خودروهای این شرکت، مقاله شرایط ثبت نام اکستریم را مطالعه کنید.

source

توسط khodrocamp.ir