آیا هاوال H6 هیبرید ارزش خرید دارد؟

هاوال H6 هیبرید
هاوال H6 هیبرید

هاوال H6 هیبرید یکی از خودروهایی است که فاصله قیمت علی الحساب و نهایی آن چندان به مذاق برخی خریداران خوش نیامده و مانع از تکمیل وجه شده است. در این میان بد نیست که آن‌ها بار دیگر از خود بپرسند که چرا هاوال H6 هیبرید ارزش خرید دارد.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، براساس شنیده ها اعلام قیمت نهایی یکی از جدیدترین محصولات وارداتی بازار، هاوال H6 هیبرید با واکنش منفی بخشی از متقاضیان این خودرو همراه شده است، اما با توجه به مشخصات فنی، کیفیت و بازاری که برای این نوع خودروها شکل خواهد گرفت، به نظر می رسد این واکنش احساسی در آینده جای خود را به افسوس خواهد داد. بنابراین بار دیگر باید این پرسش را مطرح کرد که چرا هاوال H6 هیبرید ارزش خرید دارد.

اولین دلیل انتخاب این نوع خودرو می تواند به امکان دسترسی و راحتی استفاده و برآورده کردن نیاز امروز جامعه ارتباط داشته باشد. هر چند در حال حاضر بنا بر بعضی ملاحضه‌ها و ضرورت ها، خودروهای برقی به نوعی در اولویت قرار گرفته اند، اما نباید فراموش کرد که همچنان ضریب استفاده از آن‌ها آن‌چنان افزایش نیافته و در عین حال آن‌چه برای توسعه و گسترش خودروهای برقی نیاز است، به درستی فراهم نشده است.

ضمن این‌که، از نظر ساختاری و فرهنگی نیز جامعه تمایل چندانی به این خودروها نشان نداده است. در این شرایط، خودروهای هیبرید با توجه به نوع مصرف سوخت و مشخصاتی که دارند، علاوه بر کاهش آلودگی هوا، مصرف بنزین به عنوان پلی برای عبور از بنزینی به برقی تلقی شوند.

بهمن موتور نیز از طریق شاخه وارداتی خود بی ام کارز با هاوال H6 هیبرید این فرصت را به وجود آورده است. در واقع همین برند می تواند دومین دلیل برای چرایی انتخاب این محصول باشد. از یک سو، شرکت مادر یکی از شرکت های مطرح و شناخته شده در تولید خودرو به شمار می آید و از سوی دیگر، سابقه و تجربه ای که بهمن موتور از خود به جا گذاشته است، نشان می دهد که این محصول در آینده به یکی از لیدرهای بازار تبدیل خواهد شد.

در هر صورت به نظر می رسد افزایش تقریباً ۲۵ درصدی قیمت نهایی با قیمت علی الحساب برخی مشتریان را به عقب نشینی وادار کرده است. در این شرایط، آن‌ها ترجیح داده اند که به جای تکمیل وجه انصرف بدهند. البته به نظر می رسد این اقدام چندان حساب شده نبوده و بیش‌تر ناشی از شکل گیری یک فضای احساسی و ناشی از کاهش قیمت برخی محصولا بازار است.

این در حالی است که در کنار کیفیت و خدمات پس از فروش رضایت بخش ، از قیمت گذاری مناسب محصولات بهمن موتور به عنوان یکی از مزیت های رقابتی این خودروساز یاد می شود. هاوال H6 هیبرید نیز از همین تفکر بهره می برد و به طور قطع در قیمت گذاری در همان مسیری قرار دارد که سایر خودروهای عرضه شده پیش‌تر حرکت خود را آغاز کرده اند.

به عبارت بهتر شاید قیمت ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلون تومانی و تفاوت با قیمت اولیه بعضی از مشتریان را به فکر انصراف انداخته است، اما سبک طراحی جدید، امکانات و آپشن های کاربردی، مصرف سوخت پایین (۵.۲ در ۱۰۰کیلومتر) این کراس اوور را به یکی از گزینه های جذاب بازار بدل کرده است.

در همین حال شنیده می شود که بی ام کارز، قصد دارد که از دریافت ۵ درصد هزینه انصراف نیز صرف نظر کند. این اقدام نشان می دهد که از یک سو، قصد دارند شرایط تصمیم گیری برای مشتریان را آسان تر کنند و در عین حال، از جایگاه آینده این محصول و فروش آسان آن اطمینان دارند.

به نظر می رسد برخی افراد که به دلیل افزایش قیمت قصد انصراف از خرید هاوال H6 هیبرید را دارند، بد نیست که هم به جایگاه محصولات گروه بهمن نگاهی داشته باشند و هم بار دیگر مشخصات فنی این خودرو را بررسی کنند.

source

توسط khodrocamp.ir