رنو به جای موتورهای فرمول 1 روی ساخت یک سوپراسپرت تمرکز می‌کند

موتوراسپرت Viry-Châtillon
موتوراسپرت Viry-Châtillon

شرکت رنو تغییرات عمده‌ای را در سایت موتوراسپرت Viry-Châtillon، که در جنوب پاریس قرار دارد و به خدمات رنو و برند پرفورمنس آلپاین اختصاص یافته، آغاز کرده است.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، این سایت جایی است که رنو موتورهای فرمول ۱ را توسعه می دهد و تولید می‌کند که در حال حاضر به‌صورت انحصاری به تیم فرمول ۱ آلپاین که مقر آن در بریتانیا قرار دارد و تا پیش از سال ۲۰۲۱ با نام رنو در مسابقات شرکت می‌کرد، اختصاص دارد.

در این بین، روز دوشنبه، رنو اعلام کرد توسعه واحدهای قدرت فرمول ۱ در سایت Viry-Châtillon را متوقف کرده و پس از فصل ۲۰۲۵ به تدریج تولید واحد قدرت کنونی را پایان خواهد داد. این خبر پس از آن منتشر شد که لوکا دی مئو، مدیرعامل رنو، در اوایل سال جاری یک دستور یک بازبینی کلی بر عملیات فرمول یک رنو را صادر کرد.
این تصمیم به این معناست که تیم آلپاین از سال ۲۰۲۶، زمانی که قوانین نسل بعدی واحدهای قدرت فرمول ۱ معرفی می‌شوند، باید موتورهای خود را از یک تأمین‌کننده دیگر تهیه کند. انتظار می‌رود که این تیم از رقیب خود، مرسدس بنز AMG، برای تأمین واحدهای قدرت آینده بهره ببرد.

سایت Viry-Châtillon همچنان به ارائه خدمات به رنو و آلپاین در سایر حوزه‌های موتوراسپرت، از جمله مسابقات قهرمانی استقامتی جهان FIA و رالی داکار، ادامه خواهد داد. با این حال، تمرکز بیش‌تری بر توسعه خودروهای جاده‌ای، به‌ویژه در زمینه خودروهای برقی خواهد داشت.

به‌عنوان بخشی از این تغییرات، این سایت به «هایپرکار آلپاین» تغییر نام خواهد داد و به یک مرکز تحقیق و توسعه جدید برای خودروهای برقی رنو و آلپاین تبدیل می‌شود که شامل ساخت یک سوپراسپرت برای آلپاین خواهد بود. این سوپراسپرت سال گذشته به‌عنوان یکی از هفت مدل جدید آلپاین به نمایش درآمد، زمانی که این برند اعلام کرد قصد دارد در سال ۲۰۲۷ وارد بازار ایالات متحده آمریکا شود. طبق برنامه، خط تولید هفت‌مدل آلپاین تا سال ۲۰۳۰ کامل خواهد شد.

یکی از تمرکزهای اصلی در این مرکز، توسعه باتری‌ها، از جمله فناوری باتری‌های حالت‌جامد برای کاربردهای پرفورمنس بالا مانند سوپراسپرت آلپاین خواهد بود. در سال‌های اخیر، آلپاین دو نمونه مفهومی از خودروهای سوپراسپرت با نام «آلپنگلو» ارائه کرده است و هر دوی این نمونه‌ها از موتورهای هیدروژنی بهره می‌بردند.

از حدود ۳۰۰ کارمند مشغول در سایت Viry-Châtillon، حدود ۲۰۰ نفر در حال حاضر در برنامه واحد قدرت فرمول ۱ فعالیت دارند. به گفته رنو، به این کارکنان پیشنهاد می‌شود تا در بخش‌های جدید فعالیت کنند. همچنین یک گروه کوچک همچنان بر توسعه‌های مربوط به فرمول ۱ تمرکز خواهد کرد تا از این طریق نوآوری‌ها و حفظ دانش و مهارت‌ها در این زمینه ادامه یابد.

source

توسط khodrocamp.ir