اشکودا الراک ؛ کراس اوور برقی اقتصادی با برند اروپایی

اشکودا الراک
اشکودا الراک

اشکودا به تازگی از یک کراس اوور برقی جدید با نام الراک پرده برداشته است.


آریزو 8


آریزو 8

پس از عرضه انیاک، اشکودا به برقی سازی محصولات خود ادامه می دهد. در حالی که منتظر ورود شاسی بلند کوچک Epiq در سال ۲۰۲۵ هستیم، این الراکِ تمام الکتریکی است که خبرساز می شود. الراک با قیمت پایه ۳۳۳۰۰ یورو، یکی از اقتصادی ترین کراس اوورهای برقی دنیا با یک برند شناخته‌شده اروپایی محسوب می شود.

اشکودا الراک

در اوایل سال ۲۰۲۵، نمایندگی های اشکودا از Elroq، استقبال خواهند کرد. الراک دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴.۴۹، ۱.۸۹ و ۱.۶۵ متر است و به نوعی می توان آن را همتای برقی کاروک دانست. با این حال، تشخیص این دو مدل آسان خواهد بود، زیرا الراک از سبک و زبان جدید اشکودا در طراحی موسوم به «جامدِ مدرن» (ترکیبی از استحکام و پویایی) بهره می گیرد و در واقع الراک را می توان نخستین محصول اشکودا با این زبان جدید دانست. البته باید گفت زبان طراحی جدید اشکودا در بخش دماغه و به‌خصوص جلوپنجره بی شباهت به زبان طراحی کیا موسوم به تایگر نوز نیز نیست.

در قسمت جلوی الراک، چراغ ها دوقسمتی شده اند و پکیج بالایی در واقع دی لایت های خودرو هستند که با یک قطعه دکوراتیو مشکی مشابه جلوپنجره به یکدیگر متصل شده اند و کاپوت خودرو در قسمت میانی اندکی به این قطعه دکوراتیو مشکی نفوذ کرده و دقیقاً همین بخش سبب شباهت الراک با محصولات کیا شده است. در این بخش نام SKODA درج شده است. سپر هم با یک دیفیوزر بزرگ و نقره ای رنگ، اسپرت جلوه می کند.

در نمای کناری بیش از هر چیز دیگری، طراحی رینگ ها، شیب بسیار زیاد شیشه جلو و اسپویلر بزرگ شیشه عقب به چسم می آیند و بالاخره در نمای عقب خودرو هم شاهد چراغ های جداگانه هستیم که خطوط تیزی دارند و جالب آن‌که به محصولات جتا نیز شباهت دارند و این امر دقیقاً نشان از ژن مشترک هر دو برند از فولکس آلمان است. در این قسمت سپر هم برای هماهنگی با بخش جلویی و نیز عضلانی تر نشان دادن خودرو، به یک دیفیوزر بزرگ نقره ای رنگ مزین شده است.

نمای داخلی و امکانات

در بخش داخلی هم زبان جدید اشکودا را شاهد هستیم که البته این سبک در انیاک و نسل جدید سوپرب هم پیش‌تر به‌کار گرفته شده بود؛ سبکی ساده که در آن قسمت میانی داشبورد قدری به جلو آمده و مانیتور هم به صورت ایستاده در قسمت بالای داشبورد کار شده است.

کلاستر دیجیتالی ۵ اینچی، مانیتور مرکزی ۱۳ اینچی، درایو مود، سیستم ها و رادارهای کمک رانندگی، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، آینه های برقی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، گرم‌کن جلو و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی الراک به شمار می آیند.

کابین الراک به دلیل فاصله محوری ۲.۷۷ متری این خودرو فضای پای بسیار خوبی را در هر دو ردیف در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

مشخصات فنی

الراک برمبنای پلتفرم MEB گروه فولکس واگن بنا شده است. همان پلتفرمی که برای ما ایرانی ها نیز به‌واسطه حضور ID4 آشناست.

الراک دارای سه نسخه است. نسخه اول مجهز به پک باتری های ۵۵ کیلووات ساعتی و قادر به ارائه ۱۷۰ اسب بخار قدرت، ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور و شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتر است. در نسخه دوم پک باتری ها ۶۳ کیلووات ساعتی شده است و قدرت موتور نیز به ۲۰۴ اسب بخار افزایش می یابد، اما گشتاور همچنان ثابت است. شعاع حرکتی این نسخه نیز در محدوده ۴۰۰ کیلومتر است‌. بالاخره نوبت به نمونه سوم می رسد؛ این نسخه به پک باتری های ۸۲ کیلووات ساعتی مجهز و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۸۵ اسب بخار و ۵۴۵ نیوتن متر است. شعاع حرکتی نسخه سوم هم بیش از ۵۶۰ کیلومتر عنوان شده است. شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد تیپ اول و دوم در ۲۵ دقیقه و تیپ سوم الراک در ۲۸ دقیقه صورت می پذیرد. ماکسیموم سرعت نسخه سوم هم ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

قیمت

قیمت تیپ پایه الراک یا همان نمونه ۱۷۰ اسبی برابر با ۳۳۳۰۰ یورو اعلام شده است. تیپ دوم این خودرو خود دارای سه تریم تجهیزاتی Element با قیمت ۳۶۶۲۰ یورو، تریم Clever با قیمت ۳۸۳۹۰ یورو و تیپ More به قیمت ۴۰۳۲۰ یورو است. تیپ سوم هم دارای دو تریم Clever و More است، که به ترتیب ۴۲۴۷۰ و ۴۴۴۳۰ یورو قیمت گذاری شده اند.

اشکودا الراک چه مشخصاتی دارد؟

الراک دارای سه نسخه است. نسخه اول مجهز به پک باتری های ۵۵ کیلووات ساعتی و قادر به ارائه ۱۷۰ اسب بخار قدرت، ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور و شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتر است. در نسخه دوم پک باتری ها ۶۳ کیلووات ساعتی شده است و قدرت موتور نیز به ۲۰۴ اسب بخار افزایش می یابد. بالاخره نوبت به نمونه سوم می رسد؛ این نسخه به پک باتری های ۸۲ کیلووات ساعتی مجهز و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۸۵ اسب بخار و ۵۴۵ نیوتن متر است.

اشکودا الراک چه قیمتی دارد؟

قیمت تیپ پایه الراک یا همان نمونه ۱۷۰ اسبی برابر با ۳۳۳۰۰ یورو اعلام شده است. تیپ دوم این خودرو خود دارای سه تریم تجهیزاتی Element با قیمت ۳۶۶۲۰ یورو، تریم Clever با قیمت ۳۸۳۹۰ یورو و تیپ More به قیمت ۴۰۳۲۰ یورو است. تیپ سوم هم دارای دو تریم Clever و More است، که به ترتیب ۴۲۴۷۰ و ۴۴۴۳۰ یورو قیمت گذاری شده اند.

source

توسط khodrocamp.ir