۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده از انباشت حدود ۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط کشور خبر داد.

مهران سالاریه در نشست مجمع انجمن صنفی خودرو‌های فرسوده کشور افزود: اسقاط خودرو از ابتدای امسال مثبت و افزایشی بوده و در مقایسه با سال گذشته روند جهشی داشته است که نشان از سرمایه گذاری و همکاری خوب از سوی مراکز اسقاط است.

وی ادامه داد: روند افزایشی و جذابیت ایجاد شده در بازار اسقاط خودرو باعث شده تا مراکزی که در سال‌های گذشته راکد و غیر فعال بودند و یا تمایلی به همکاری نداشتند دوباره فعال شوند و سرمایه گذاری در این زمینه در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

سالاریه به ریسک (خطرپذیری) سرمایه گذاری در این بازار اشاره کرد و ادامه داد: فعالان این صنعت باید به نحوی وارد بازار شوند که حضورشان مداوم و سودآور باشد، زیرا افرادی که برای کسب سود مقطعی وارد این بازار می‌شوند معمولا ضرر می‌کنند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده از تدوین آئین نامه‌ای با مشارکت انجمن و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه خبر داد و گفت: این آئین نامه بعد از تکمیل برای تصویب به هیئت دولت ارسال می‌شود.

وی به حجم ۶۰ همتی بازار اسقاط خودرو‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: براساس برآورد‌ها با سرمایه گذاری و گردش مالی در شش ماهه نخست امسال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان جذب این بازار شده است که با همت هر یک از فعالان این میزان قابل افزایش است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با بیان اینکه مسئولان این ستاد پای کار اسقاط خودرو‌های فرسوده هستند؛ گفت: خودروی فرسوده هرچه بیشتر از رده خارج شود می‌توانیم به تکلیف برنامه هفتم حتی اسقاط ۵۰۰ هزار خودرو در سال نخست اجرای آن دست یابیم. هر چند این عدد آرمانی است، اما برنامه ریزی ما این است که بتوانیم با اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو از حدنصاب سال ۱۳۹۳ عبور کنیم.

سالاریه با بیان اینکه ادامه این مسیر مستلزم تداوم همکاری است، گفت: خودرو سازان را برای ارائه گواهی اسقاط پای کار آورده ایم تا به جای پرداخت عوارض نقدی، گواهی اسقاط بدهند. بعد از این نقش و همکاری اعضای مجمع انجمن صنفی خودرو‌های فرسوده کشور را می‌طلبد که گواهی اسقاط‌ها را به اندازه کافی تولید کنند و موارد تولید، سرمایه گذاری، پذیرش و احراز اصالت شده را به تایید ناجا برسانند تا بتوانیم انباشت ۴۰ هزار خودرو فرسوده در مراکز اسقاط را که عدد کمی نیست حداقل به ۵۰ درصد و حتی کمتر کاهش دهیم.

وی افزود: هرچه انباشت خودروی اسقاطی کمتر شود دست ما بازتر است و می‌توانیم خودرو سازان را به مرحله‌ای برسانیم که ۱۰۰ درصد عوارض را به صورت گواهی اسقاط بدهند و این یک موقعیت و فرصت است.

عصرخودرو

source

توسط khodrocamp.ir