اکستریم LX ؛ کوچکترین عضو زیرشاخه لوکس مدیران + ویدیو معرفی و مشخصات فنی

اکستریم LX
اکستریم LX

اکستریم LX به عنوان سومین کراس اوور از این شاخه لوکس مدیران خودرو در ایران رونمایی شد.


آریزو 8


آریزو 8

فهرست مطالب

  • ویدیو معرفی اکستریم LX
  • برند اکستریم
  • ظاهر اکستریم LX
  • کابین و امکانات LX
  • مشخصات فنی اکستریم LX
  • رقبای اکستریم ال ایکس
  • قیمت و زمان عرضه
  • گالری تصاویر
  • سوالات متداول

برند اکستریم پس از عرضه بزرگ ترین و لوکس ترین کراس اوور چهار چرخ محرک در بازار ایران یعنی مدل VX در گام بعدی به سراغ عرضه دو مدل TXL (به عنوان کراس اوور سایز متوسط) و اکستریم LX (به عنوان کراس اوور کوچک) آمده است.

ویدیو معرفی اکستریم LX

برند اکستریم

برند اکسید زیرشاخه لوکس چری است که توسط مدیران خودرو و البته تحت ری‌برندینگ اکستریم وارد بازار ایران شده است. مدیران خودرویی ها در گام نخست، مدل VX را به بازار ایران عرضه کردند و پس از آن نوبت به TXL و LX رسیده است. آن‌طور که شنیده می شود در آینده ای نزدیک احتمالاً مدل RX و پس از آن دو خودروی اکسید/ اکسلانتیکس ET و ES نیز در صف ورود به بازار ایران قرار خواهند گرفت. در این محتوا به سراغ معرفی اکستریم LX آمده ایم که در نمایشگاه اصفهان نخستین نمایش عمومی خود را تجربه کرد و پس از آن به نمایشگاه تحول هم آمد و بالاخره شب گذشته نیز به صورت رسمی رونمایی و معرفی شد.

ظاهر اکستریم LX

اکستریم LX
اکستریم LX

اکسید در طراحی ظاهری مدل LX همچون سایر محصولاتش سعی کرده است چهره ای مستقل و در عین حال دارای امضایی مشترک را خلق نماید و حداقل با اولین نگاه به خودروهای اکسید، درست برعکس بسیاری دیگر از برندهای چینی، متوجه شباهت ظاهری خودروهای اکسید با برند یا محصول مشخصی نخواهید شد و این یعنی شروعی برای خلق اصالت.

در نمای جلوی خودرو شاهد به‌کارگیری یک جلوپنجره فریم‌لس به همراه دو موتیف عمودی در دو طرف سپر هستیم. چراغ های کشیده خودرو به‌وسیله یک نوار نورانی نازک به یکدیگر وصل شده اند و نوشته بزرگ XTRIM هم در قابی مشکی میان دو چراغ خودنمایی می کند.

در قسمت ساید خودرو هم پرهیز از اضافه کاری به خوبی به چشم می آید و همه چیز سعی شده است ساده و شکیل باشد. رینگ ها طراحی بسیار خوبی دارند و یک نوار کرومی پایین درها به چشم می آید. دستگیره ها به صورت ایزی‌اوپن طراحی شده اند.

به بخش انتهایی می رسیم؛ در نمای عقب خودرو چراغ های اصلی به هم پیوسته، دو چراغ کوچک عمودی در دو طرف سپر برای هماهنگی حداکثری با قسمت جلو و نوشته بزرگ XTRIM را می بایست از برجسته ترین نکات این بخش از LX برشمرد.

کابین و امکانات LX

کابین اکستریم LX
اکستریم LX

با ورود به کابین گویی به فضای آشنایی پا گذاشته اید. کابین اکستریم LX به لحاظ کیفیت متریال مشابه با VX و TXL بسیار باکیفیت و مرغوب است، اما به لحاظ سبک طراحی شما را به یاد محصولات فونیکس همچون تیگو ۸، آریزو ۸ و یا حتا تیگو ۷ پرومکس و… می اندازد. غربیلک فرمان مشابه سایر محصولات اکستریم طراحی شده و بسیار مدرن و لوکس است و شیفتر گیربکس نیز طراحی بسیار جذابی دارد. صندلی ها اسپرت است و نورپردازی کابین فضایی دلنشین را برای کاربران به ارمغان آورده است.

شش کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان و نقطه کور، تنظیم حالت های رانندگی، نور بالای اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی حرفه ای SONY، سقف پانورامیک، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی و… از امکانات LX به شمار می آیند.

مشخصات فنی اکستریم LX

مشخصات فنی اکستریم LX
مشخصات فنی اکستریم LX

اکستریم LX در بخش قوای محرکه از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI بهره می برد که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر ساخت گتراگ به هر چهار چرخ برساند. وجه تمایز این کراس اوور کوچک دقیقاً همین چهار چرخ محرک بودن آن است که سبب می شود علاوه بر تند و تیز بودن در شهر و اتوبان های بین شهری، بتوان با آن نیم نگاهی نیز به مسیرهای بیرون‌جاده ای داشت. امروز اکثر کراس اوورهای وارداتی هم سایز LX حتا اگر از نوع کره ای یا ژاپنی هم باشند، متأسفانه از نوع تک دیفرانسیل هستند. البته که نمونه های دو دیفرانسیل آن ها معمولاً به دلیل سقف دلاری امکان ورود ندارند.

رقبای اکستریم ال ایکس

اکستریم LX در بازار ایران به لحاظ سگمنت و قوای فنی رقبای به نسبت قدری را پیش روی خود می بینید. از رقبای کره ای صفر کیلومتر این خودرو می توان به هیوندای کونا و کیا سلتوس اشاره کرد. در بازار کار کرده های کره ای هم کیا اسپورتیج و هیوندای توسان از گزینه های پیش روی LX هستند. در بین ژاپنی های صفر کیلومتر هم می توان به میتسوبیشی ASX و هوندا وزل اشاره کرد. در انتها از ژاپنی های کارکرده ی هم قیمت LX نیز باید نیسان جوک را نام برد.

قیمت و زمان عرضه

آن‌طور که در مراسم رونمایی از LX بیان شد، خودروی LX اواخر آذر ماه و با قیمتی در محدود ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان به بازار عرضه خواهند شد.

گالری تصاویر

سوالات متداول

اکستریم LX چه مشخصاتی دارد؟

اکستریم LX در بخش قوای محرکه از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI بهره می برد که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را تولید کند.

اکستریم LX چه امکاناتی دارد؟

شش کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان و نقطه کور، تنظیم حالت های رانندگی، نور بالای اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی حرفه ای SONY، سقف پانورامیک، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir