جرمی کلارکسون: خودروهای مدرن همگی مزخرف‌اند

خودروهای مدرن
خودروهای مدرن

جرمی کلارکسون، مجری، روزنامه‌نگار و منتقد خودرویی مشهور در اظهاراتی اعلام کرده است که «خودروهای مدرن همگی مزخرف‌اند».


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بسیاری این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا جرمی کلارکسون، پس از ۳۵ سال نقد و بررسی خودروها، همچنان همان عشق را به خودروها دارد؟ پاسخ این پرسش از نظر او مشخص است: «نه، این‌طور نیست» و او دلیلش را با صراحت توضیح می‌دهد؛ او معتقد است: «خودروهای مدرن همگی مزخرف شده‌اند.»

کلارکسون اخیراً در یک برنامه گروهی برای آخرین قسمت برنامه «تور بزرگ» میزبان بود و در آن به پرسش های حضار پاسخ داد. او گفت که دیگر نمی‌تواند ۸۰ تا ۹۰ درصد مدل‌های امروزی خودروها را تشخیص دهد.

وی گفت: «نمی‌دانم این‌ها چی هستند. برایم اهمیتی هم ندارد. وقتی می‌گویند ما یک سیستم هیبریدی جدید داریم، اصلاً برایم مهم نیست.»

کلارکسون معتقد است خودروهای قدیمی بهتر بودند، زیرا سبک‌تر بودند. او به عنوان نمونه به ب‌ام‌و M5 جدید اشاره کرد که سیستم هیبریدی تقریباً ۴۰۰ کیلوگرمی دارد و وزنش به ۲۴۴۵ کیلوگرم می‌رسد که حتا بیش‌تر از شورولت تاهو و فورد F-150 است. شاید او حق داشته باشد یا شاید به سادگی زمان آن رسیده که سوییچ خودرو را کنار بگذارد.

جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند، شرکت تولید خود را پس از دو دهه فعالیت منحل کردند، اما این به معنای پایان برنامه «تور بزرگ» نیست. آمازون برنامه دارد این سه مجری را با میزبانان جدید جایگزین کند، هرچند جزییات این طرح هنوز مشخص نیست.

کلارکسون امیدوار است آمازون به‌جای جایگزین کردن آن‌ها با افراد مشهور، افرادی تازه و علاقه‌مند را انتخاب کند، به‌خصوص کسانی که واقعاً خودروها را می‌شناسند.

او گفت: «ما هم وقتی شروع به اجرای برنامه کردیم شناخته شده نبودیم و امیدوارم آمازون جوانانی را پیدا کند که واقعاً به خودروها علاقه دارند و آن‌ها را به عنوان مجری انتخاب کند.»

ماشین‌بازهای سنتی مانند کلارکسون به شدت از روند الکتریکی شدن خودروها ناراضی‌اند و باور دارند که این خودروها هیچ روح و شخصیتی ندارند. با این وجود، شرایط زیست‌محیطی و سیاست‌های موجود در حوزه خودرو، محصولات اخیر خودروسازان را به سمت برقی شدن سوق داده است.

source

توسط khodrocamp.ir