«خبرماشین» – شرکت مدیران خودرو طی مراسمی در مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران مال از اکستریم LX رونمایی کرد؛ این برند جدید، پیش از این در بهمن ماه ۱۴۰۲ خودروی شاسی بلند فوق لوکس VX را به بازار خودرو ایران معرفی کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ خودرو ال ایکس، به نوعی نماد نوآوری در دنیای کراس اُورها است. این خودرو با طراحی ظریف و مدرن خود، به‌گونه‌ای ساخته شده که میتواند تمامی نگاهها را به خود جلب کند. خطوط برجسته و نمای جلویی جسورانه‌ی این خودرو ، هویت خاصی را به این مدل بخشیده و در واقع به جلوه ای از قدرت و استحکام آن تبدیل شده است.

 

طراحی اکستریم ال ایکس

طراحی فضای داخلی اکستریم LX نیز همانند ظاهر خارجی آن، از الگوهای آشنای به کار رفته در خودروهای ام وی ام و فونیکس بهره می‌برد. نمایشگرهای دوبل به هم چسبیده و عریض بخش قابل توجهی از داشبورد خودرو را در اختیار دارند. یکی از این نمایشگرها برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو به کار می‌رود، در حالی که نمایشگر دیگر به نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی اختصاص دارد.

در نمای جلو، این خودرو از جلوپنجره‌ای بهره می‌برد که درون سپر خودرو ادغام شده است. ورودی‌های هوای رادیاتور به صورت نامحسوس درون این جلوپنجره قرار گرفته‌اند و به همین دلیل اکستریم LX نمایی شبیه به خودروهای برقی پیدا کرده است. در دو سمت جلوپنجره نیز چراغ‌های روشنایی اصلی قرار گرفته‌اند که درون آن‌ها چهار مربع کوچک قرار دارد.

سپر جلو الگوی طرح یکپارچه با جلوپنجره را دارد که این روزها در خودروهای مدرن بسیاری دیده می شود. همچنین قطعات مشکی رنگ روی سپر هماهنگی خوبی با فلاپ مشکی بالای سپر ایجاد کرده است.

در نمای جانبی، اکستریم LX ظاهری کاملا اسپرت دارد. رینگ‌های 19 اینچی در مقایسه با ابعاد بدنه خودرو بزرگ به نظر می‌رسند و طراحی این قسمت نیز شبیه به یک گلوله است. در قسمت پایینی درب نیز به واسطه خطوط طراحی و فرو رفتگی ها با جزئیات قابل قبولی دیده می شود. رینگ های خودرو نیز طراحی جذابی دارند و با کلیت طراحی بدنه هماهنگی خوبی ایجاد کرده اند.

در بخش عقب در قسمت پایین سپرها نیز خروجی‌های دوگانه اگزوز قرار گرفته‌اند که دهانه آن‌ها از داخل سپر خودرو بیرون آمده است.

اکستریم LX

مشخصات فنی اکستریم LX

اکستریم LX به یک موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری TGDI با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن بر متر، شتاب صفر تا 100 حدود 8 ثانیه مجهز شده است.

این پیشرانه حس جدیدی از شتاب و قدرت را به رانندگان می‌دهد و در هر شرایطی، از جاده‌های شهری گرفته تا مسیرهای کوهستانی، میتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. همچنین سیستم تعلیق پیشرفته‌ این خودرو ، نرمی و راحتی بی نظیری را از خود به خصوص در جاده های پر پیچ و خم نشان خواهد داد.

LX مجهز از بسیاری از فناوری‌های پیشرفته مانند سیستم احتراق هوشمند I-HEC، سیستم مدیریت حرارتی گرمایش سریع، فناوری واکنش سریع سوپر شارژ، فناوری کاهش اصطکاک و غیره استفاده می‌کند و یک جابجایی کوچک نیز می‌تواند قدرت قوی را آزاد کند. چه از چراغ راهنما شروع شود و چه در شتاب سبقت گرفتن، می تواند به سرعت به فشردن پدال گاز پاسخ دهد و در این مرحله شاهد شتاب سریع خودرو هستیم که از بلوک سیلندر آلیاژ آلومینیومی دایکاست استفاده می کند که در مقایسه با موتور نسل قبلی به استحکام بیشتری دست یافته و وزن را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد و قدرت عالی  و اقتصادی را تضمین می کن

 

قیمت اکستریم LX

قیمت اکستریم LX از سوی مدیران خودرو – اعلام شده است.

source

توسط khodrocamp.ir