نیسان آریا یکی از محصولات جدید وارداتی بازار ایران است که طی روزهای اخیر در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 رونمایی شد. نیسان آریا طی مدت اخیر در اروپا و آمریکا قابل دسترسی بوده است، از این رو خودرونویسان و کاربران در اروپای غربی و آمریکای شمالی تجربه مناسبی را از نحوه کار با این خودرو جمع آوری کرده‌اند.

نیسان تقریبا چهارسال پیش، نخستین کراس‌اوور تمام الکتریکی خود را معرفی کرد. با پایان تولید نیسان لیف، اکنون نیسان آریا به خودرو الکتریکی متمایز نیسان تبدیل شده است. قیمت پایه این خودرو از 39590 دلار آغاز می‌شود. با این حال اکثر مشتریان هزینه بیشتر 41190 دلاری را می‌پردازند تا محدوده برد بیشتری را به دست آورند. برد نسخه پایه این خودرو 216 مایل معادل 347 کیلومتر است اما نسخه گران‌تر، 304 مایل معادل 489 کیلومتر برد دارد. نیسان شش تیپ از آریا را به بازار عرضه کرده است که گران‌ترین نسخه آن 54190 دلار قیمت دارد. یکی از پرفروش‌ترین تیپ‌های این خودرو، نیسان آریا امپاور پلاس دیفرانسیل جلو است که 47690 دلار قیمت‌گذاری شده است.

نیسان آریا

مشتریان آپشن‌های بسیاری را برای شخصی‌سازی نیسان آریا در اختیار دارند. این آپشن‌ها شامل بدنه دو رنگ با پرداخت 350 دلار، کفپوش‌های موکتی با قیمت 260 دلار و نورپردازی درب‌ها با قیمت 750 دلار می‌شود. برد تیپ امپاور پلاس دیفرانسیل جلو، 465 کیلومتر است. پکیج باتری‌های این تیپ 130 کیلووات ساعت ظرفیت دارند که رقم مناسبی است اما با خودروهای رقیب از برندهای کیا و هیوندای فاصله زیادی دارد.

نیسان تصمیم دارد تا جایگاه آریا را در بازار خودرو ارتقا دهد. از این رو تیپ نیسمو را به گزینه‌های قابل انتخاب برای این خودرو اضافه کرده است. همچنین از سال آینده، این خودرو با شارژر استاندارد آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. در نهایت جایگزینی باتری‌های فعلی با باتری حالت جامد، سرعت شارژ آن را افزایش خواهد داد و برد خودرو را بیشتر خواهد کرد. تمامی این موارد موجب می‌شوند که نیسان آریا رقابتی‌تر از همیشه باشد.

source

توسط khodrocamp.ir