زشت‌ترین پیکاپ رم

 پیکاپ جدید رم اچ دی 2025 پیش از عرضه رسمی به طور کامل و بدون پوشش رونمایی شد. این اقدام غیرمنتظره از سوی رم، گرچه در ابتدا عجیب به نظر می‌رسد، اما با بررسی دقیق‌تر، دلایل منطقی پشت آن آشکار می‌شود. رم با این کار نه تنها به دنیا دید کاملی از پیکاپ جدید خود ارائه داد، بلکه نشان داد که به محصول جدید خود بسیار اطمینان دارد.

شرکت استلانتیس با رونمایی زودهنگام و کامل از پیکاپ جدید خود، رویکردی متفاوت در پیش گرفته است. انجام تست‌های فنی، به ویژه تست‌های خنک‌کنندگی، برای خودروهای سنگین بدون استتار بسیار دشوار است و امکان نشت اطلاعات وجود دارد. از طرفی، با توجه به اهمیت حفظ هیجان در زمان رونمایی رسمی، استلانتیس تصمیم گرفته است تا با نمایش کامل این پیکاپ، مشتریان را از قبل با آن آشنا کند و به نوعی پیش‌درآمدی بر معرفی رسمی داشته باشد. فقط یک مشکلی که می‌توانم ببینم این است که به نظر می‌رسد این خودرو زشت‌ترین پیکاپ رم تاکنون باشد.

 

زشت‌ترین پیکاپ رم 

به نظر می‌رسد طراحان خودروهای سنگین آمریکایی در مسابقه‌ای برای خلق زشت‌ترین جلوپنجره‌ها شرکت کرده‌اند. فورد سوپر دیوتی با جلوپنجره‌ای شبیه به اجاق گاز، شورولت سیلورادو با بینی کوبیده شده و جی‌ ام‌ سی سیرا با طراحی ساده و بی‌روح، همگی تلاش کرده‌اند تا عنوان زشت‌ترین را از آن خود کنند. اما رم اچ‌ دی 2025 با طراحی عجیب و غریب و شلوغ خود، همه رقبا را پشت سر گذاشته است.

وقتی به قسمت جلویی نگاه می‌کنیم، ترکیبی آشفته از خطوط عمودی و افقی، یک طرح مشبک کاملا متفاوت در پایین جلوپنجره و عناصر عجیب و غریبی که شبیه به ریه هستند، توجهمان را جلب می‌کند. این همه جزئیات به قدری زیاد و نامرتب هستند که انگار طراحان در اضافه کردن عناصر جدید زیاده‌روی کرده‌اند و به نقطه اوج طراحی رسیده‌اند. شاید اگر کمی مکث می‌کردند و طراحی را ساده‌تر می‌کردند، نتیجه نهایی زیباتر می‌شد. در حال حاضر، ظاهر مدل فعلی رم نیز آنچنان چنگی به دل نمی‌زند اما آشفتگی بصری مدل جدید بسیار آزاردهنده است.

 

AutomobileFa Ram HD 2025 2 14030704

 

به طور کلی، تزئینات جلوپنجره نسبت به مدل‌های قبلی بیش از حد اغراق‌آمیز است. به نظر می‌رسد می‌توان سنسور رادار را با ظرافت بیشتری در طراحی ادغام کرد. همچنین رنگ‌آمیزی کامل قسمت جلویی خودرو با رنگ مشکی مات، انتخابی جسورانه است که بیشتر از این که یک ویژگی جذاب باشد، به عنوان پوششی برای نقص‌های طراحی به نظر می‌رسد.

یکی از دلایل اصلی طراحی زشت پیکاپ‌های سنگین امروزی، نیاز به سیستم خنک‌کننده قدرتمند است. وقتی یک خودروی سنگین در سربالایی حرکت می‌کند، موتور آن بسیار داغ می‌شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور، به رادیاتورهای بزرگ و جریان هوای زیادی نیاز است. این رادیاتورهای بزرگ هم به جلوپنجره‌های عریض و زشتی منجر شده‌اند.

 

AutomobileFa Ram HD 2025 1 14030704

source

توسط khodrocamp.ir