در گفت‌وگو با مدیر شبکه نمایندگان شرکت کوشا خودرو مطرح شد

شرکت کوشا خودرو به‌عنوان یک شرکت باسابقه در دوره جدید واردات به‌صورت تخصصی واردات، فروش و ارائه خدمات پس از فروش محصولات برند کیا را بر عهده گرفت. این شرکت در ابتدای فعالیت خود 21 نماینده داشت اما بعد از تغییرات مدیریتی و همچنین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص استانداردسازی شعبات 8 نماینده خود را لغو امتیاز کرد و اکنون 12 نماینده در سراسر کشور دارد. این شرکت در برنامه توسعه‌ای خود در نظر دارد که تا پایان سال 1403 تعداد نمایندگی‌های خود را با استانداردهای جدید افزایش دهد و در صورت تداوم واردات این تعداد را بیشتر نیز خواهد کرد اما درهرصورت توسعه شبکه خدمات پس از فروش این مجموعه در سراسر کشور برای ارائه خدمات به بیش از 140 هزار دستگاه خودرو کیا که در کشور وجود دارد ادامه خواهد داشت. در همین راستا گفت‌وگویی با بهروز صالحی مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش این شرکت داشتیم تا از برنامه‌های آتی این مجموعه و اقدامات صورت گرفته برای توسعه این شبه آگاه شویم.

بهروز صالحی در ابتدا با اشاره به این موضوع که توسعه شبکه نمایندگی‌ها در ابتدا با رویکرد نمایندگی‌های فروش و بعدازآن شبکه خدمات پس از فروش انجام می‌شود گفت: از ابتدا سال جاری به‌منظور تکریم مشتریان 8 نماینده که همکاری کمتری با این مجموعه داشتند را لغو امتیاز کردیم اما به‌سرعت برنامه‌ریزی‌های مدونی را برای جایگزینی این تعداد در استان‌های اصلی کشور انجام دادیم.

مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش شرکت کوشا خودرو با اشاره به UIO حدود 140 هزار دستگاهی خودروهای برند کیا در ایران گفت: از ابتدای حضور این برند در ایران بیش از 140 هزار دستگاه از محصولات برند کیا متشکل از برندهای سال 2005 تا 2018 که توسط اطلس خودرو، واردکنندگان خصوصی و همچنین شرکت کوشا خودرو انجام‌شده بود و تعداد قابل‌توجه دیگری که شرکت کوشا خودرو از ابتدای ازسرگیری واردات در دوره جدید از مدل‌های 2023 و 2024 به بازار کشور ارائه کرده وجود دارد. وی افزود: تعداد خودروهای در حل تردد در هر استان شاخص اصلی برای افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش در آن استان را تعیین می‌کند. به‌عنوان‌مثال بخش قابل‌توجهی شامل بر بیش از نیمی از کل این تعداد در استان تهران و البرز است و بعدازآن شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و استان مازندران در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

صالحی گفت: محدودیت‌های عرضه خودرو در دوره جدید واردات این اجازه را به ما نمی‌دهد تا بتوانیم به عاملیت ها برای اجرای استانداردسازی‌ها فشار زیادی بیاوریم و به همین دلیل در حال تهیه طرحی جهت ارئه به هیئت مدیره شرکت جهت پرداخت کمک هزینه استاندارد سازی به‌تمامی عاملیت ها هستیم. وی اضافه کرد: برای رسیدن به یک شبکه استاندارد که بتواند در بازرسی‌های ادواری شرکت ISQI رتبه درخوری را کسب کند تمام تلاشمان را می‌کنیم.

مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش شرکت کوشا خودرو با توضیح این موضوع که برنامه توسعه‌ای این شرکت تا پایان سال جاری بر اساس UIO محصولات در کلان‌شهرها خواهد بود گفت: تا پایان سال 1403 حداقل 7 نمایندگی به لیست شبکه نمایندگان این شرکت اضافه خواهد شد. وی افزود: ابتدا توسعه کمی و بعد توسعه کیفی موردنظر خواهد بود و اگر واردات خودرو در سال آینده هم ادامه داشته باشد این تعداد به‌مراتب بیشتر خواهد شد ولی درهرصورت توسعه کیفی و تمرکز بر روی ارائه خدمات پس از فروش درخور مشتریان در دستور کار این شرکت قرار خواهد داشت.

صالحی اضافه کرد: رویکرد این شرکت برای جذب عاملیت های جدید بر روی چندین شاخص اصلی استوار است : حسن شهرت متقاضی ، دانش فنی کافی در خدمات پس از فروش خودرو های کره ای ، لوکیشن و فضای معرفی شده و … در این بین نمایندگان دارای حسن شهرت که دارای سابقه همکاری با شرکت های معتبر هستند اولویت دارد .
شرکت کوشا خودرو در شهرهای تهران و مشهد هرکدام دو نمایندگی و در شهرهای آمل، اصفهان، اهواز، تبریز، رشت، شاهرود، شیراز و کرمان هرکدام یک نمایندگی فعال دارد و به‌این‌ترتیب 12 نماینده این شرکت در 11 استان فعالیت می‌کنند. مطابق برنامه توسعه‌ای این شرکت در ماه‌های آینده شهر های تبریز ، شیراز ، بوشهر ، استان مازندران ، کرمانشاه و تهران شاهد افتتاح عاملیت های جدید خواهند بود تا پایان سال 1403 این تعداد کل عاملیت ها به بیش از 20 عاملیت خواهد رسید.

source

توسط khodrocamp.ir