کیت بدنه تازه این خودرو زیبایی و اصالت لندرور را چند برابر کرده است.
یکی از آخرین محصولات منصوری، لندروور رنجروور اسپرت به شمار میرود که با بدنهای شکیل، کیت بدنه مناسب و رنگبندی و تجهیزات لوکس رونمایی شده است. این خودروی تازه بر پایه رنجروور اسپرت SV مجهز به پیشرانه ۶۳۴ اسب بخاری بیامو X5 توسعه پیدا کرده است.
از آنجا که منصوری معمولا به تیوینگهای اغراقآمیز و افراطی شناخته میشود، تولید یک محصول بیآلایش از طرف این برند آلمانی کمی جای تعجب دارد. درهرصورت، رنجروور اسپرت منصوری از رینگهای بزرگ ۲۳ و ۲۴ اینچی آلیاژی آهنگریشده سود میبرد که طراحی آیرودینامیک دارند و با رنگ سیاه براق پوشیده شدهاند. یک گلگیر یکپارچه فیبرکربنی هم میان چرخهای جلو و عقب قرار گرفته است که با اسپلیتر و دیفیوزر جدید جلو و عقب از جنس فیبرکربن هماهنگی کامل دارد. البته که قطعات آیرودینامیکی و تزئینی این خودرو به اینجا ختم نشده و میتوان تیغههای کربنی حاشیه هواکش جلو، بالچه سقفی و روی کاپوت را هم به وضوح مشاهده کرد.
از ویژگیهای مثبت طراحیهای منصوری میتوان به توجه سرسامآور طراحان و مهندسان این شرکت به جزئیات اشاره کرد که باعث میشود قطعاتی مانند هواکشهای زیرسپر رنجروور اسپرت هم شکلی تازه به خود بگیرد یا فرم گرد و همهپسند اگزوزهای لندروور با نمونه سنتی و مربعیتر تعویض شود تا حالوهوای لندروور رنجروورهای SVR هم در این خودرو نمود پیدا کند.
منصوری از بهبودهای موتوری و حتی استفاده از دوختهای لوکس و رنگبندی فسفری درون کابین، حرفی نزده و ظاهرا به تغییرات محتاطانه اما باظرافت بیرونی بسنده کرده است. البته که خریداران این شاسیبلند لوکس میتوانند با پرداخت مبلغ اضافه، خودروی خود را مطابق سلیقه شخصیشان شخصیسازی کنند.
هر چند ایجاد هر نوع تغییری در این محصول وجود دارد اما همه اینها با هزینه انجام میشوند که صدالبته، شامل هزینه خرید خودرو هم نخواهد شد. منصوری هنوز قیمت نهایی رنجروور اسپرت خود را هم اعلام نکرده اما با توجه به قیمت ۱۷۱ هزار پوندی خودروی پایه، میتوان انتظار داشت که نسخه منصوری از مرز ۲۰۰ هزار پوند هم عبور کند.
پدال
source