ضرر دلالان خودروهای وارداتی ؛ مصرف کنندگان واقعی مشخص شدند + لیست قیمت

ضرر دلالان خودروهای وارداتی
ضرر دلالان خودروهای وارداتی

افت قیمت خودروهای وارداتی در بازار موجب شد تا بسیاری از دلالان و سوداگران ضرر کنند و نتوانند سود های کلان به جیب بزنند.


آریزو 8


آریزو 8

بازار خودرو در هفته ها و ماه های اخیر به حدی رو به پایین بوده که علاوه بر دلالان و سوداگران، حتا افرادی که خودروهای وارداتی را با قیمت سامانه ای خریداری کرده اند نیز متضرر شدند و باید آن ها را با قیمتی کمتر از بهای پرداختی به واردکننده، در بازار به فروش برسانند. از طرفی دیگر با کاهش قیمت ها، مشتری نیز تمایلی به خرید خودرو از بازار آزاد نشان نمی دهد و به همین دلیل کاهش قیمت های اعلامی در حال تهدید تمامی محصولات وارداتی اعم از چینی و غیرچینی است.

در نتیجه افت قیمت هایی که مدت هاست رکود سنگینی در بازار به وجود آورده است، تمامی سوداگران و دلالان با ضررهای هنگفتی رو به رو شده اند و نمی توانند خودروهای وارداتی خود را حتا با قیمتی که خریداری کرده اند به فروش برسانند. علاوه بر این موضوع، قیمت اعلامی وارداتی ها روز به روز در حال کاهش است و در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که قیمت سامانه ای یک خودروی وارداتی، از قیمت بازار آن گران تر شده و دیگر حتا خرید برخی خودروها از سامانه نیز صرفه اقتصادی ندارد.

به طور کلی باید گفت که این اتفاق جنبه های مثبت بسیاری دارد برای مثال در درجه اول مصرف کنندگان واقعی مشخص می شوند و از طرفی دیگر نیز دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه می شود تا دیگر شاهد اعلام قیمت های فضایی در نمایشگاه ها و آگهی های فروش نباشیم. به دنبال این قضیه رفته رفته و در صورت تداوم عرضه خودروهای وارداتی به بازار، احتکار به حداقل ترین حالت خود می رسد و خودرو به کالایی مصرفی تبدیل می شود.

البته توجه داشته باشید که در گذشته نیز چنین رکودهایی در بازار خودرو رخ داده بود اما مافیای این صنعت و هم چنین برخی مسئولان پس از به خطر افتادن منافع خودشان، با برخی اقدامات خودسرانه جو کاهشی را برهم زدند و مجدداً قیمت ها افزایش یافت.

لیست قیمت وارداتی های ارزان تر از سامانه

نام خودرو قیمت سامانه قیمت بازار
نیسان سانی ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جتا VS7 ۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جتا VS5 ۲,۲۴۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰
زوتی DL5 ۱,۱۴۴,۵۴۲,۰۰۰ ۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بستیون T77 ۲,۱۳۸,۷۲۳,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی EJ7 (برقی) ۱,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ضرر دلالان خودروهای وارداتی

لازم به ذکر است تمامی مواردی که در جدول بالا به آن ها اشاره شده همگی موجب ضرر خریداران سامانه ای شده اند و قیمت بازار مابقی وارداتی های نیز اختلاف چندانی با قیمت سامانه آن ها ندارد. در این میان دلالان و سوداگرانی که در گذشته خودروهای وارداتی را خریداری و احتکار کرده اند، هم اکنون با ضررهایی میلیاردی دست و پنجه نرم می کنند چرا که در اوج بازار آن ها را خریداری کرده اند و هم اکنون باید به خرید و فروش با زیر بهای سامانه رضایت دهند.

source

توسط khodrocamp.ir