خودرو از رده خارج ۴۰۰ میلونی ؛ مردم هنوز به دنبال پراید!

پراید 400 میلیونی
پراید ۴۰۰ میلیونی

با مشخص شدن قیمت نسخه های صفر کیلومتر پراید صندوق دار در بازار، این سوال پیش می آید که چرا هنوز مردم برای خودرویی از رده خارج ۴۰۰ میلیون هزینه می کنند.


آریزو 8


آریزو 8

شرکت سایپا آخرین نسخه های تولیدی پراید را در سال ۱۳۹۹ روانه بازار کرد اما هم اکنون پس از گذشت حدود ۴ سال، هنوز هم شاید اعلام قیمت نسخه های صفر کیلومتر این خودروی از رده خارج در بازار هستیم. نکته مهم فروش پرایدهای صفر اما موجود بودن آن ها در بازار نیست بلکه قیمت های فضایی اعلامی برای نسخه های صندوق دار و هاچ بک این خودرو است.

شما می توانید با کمی جستجو در پلتفرم های اینترنتی فروش خودرو و نمایشگاه هایی که خودروهای صفر می فروشند، متوجه شوید که پراید صندوق دار صفر با مدل ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ میلیون اعلام می شود که در مقایسه با دیگر سدان های سایپا بسیار گران تر است.

برای مثال شما می تواند ساینا صفر با مدل ۱۴۰۳ را با ۴۱۰ میلیون خریداری کنید که در مقایسه با پراید هم مدل بالاتری دارد، هم زیباتر است و هم به امکانات و آپشن های بیشتری مجهز است. مهم تر از همه این که پیشرانه ساینا ۱۵۰۰ سی سی است و توان و گشتاور بیشتری را در اختیار راننده قرار می دهد.

پس چرا هنوز هم مردم برای پراید از رده خارج ۴۰۰ میلیون هزینه می کنند؟

خودرو ارزان
پراید ۴۰۰ میلیونی

مهم ترین دلیل این اقدام نابخردانه برمی گردد به فرهنگ غلطی که میان ما ایرانیان جا افتاده چرا که همیشه وقتی خودرویی از خط تولید خارج می شد مردم برای خرید آن صف می کشیدند و به همین دلیل قیمتش سر به فلک می کشید. به عنوان مثال می توان به تیبا، مزدا ۳۲۳، ماکسیما، ۲۰۶، تندر ۹۰ و … اشاره کرد. البته از میان مثال ها مواردی مانند ماکسیما نیز هستند که گزینه مناسب و جذاب تری جایگزین آن نشد و به همین قیمت آن ها در بازار بالا رفت.

از دیگر دلایل تمایل مردم به خرید پراید هزینه نگهداری پایین و ارزان تر بودن قطعات یدکی آن است. اما در این باره باید پرسید که آیا عاقلانه است که خودرویی را بیش از اندازه گران بخرید تا بعدها در صورت لزوم هزینه کمتری برای تعمیر و خرید قطعه بپردازید.

به بیانی دیگر اگر فرض کنیم پراید صفر با مدل ۱۴۰۳ حدود ۵۰۰ میلیون در بازار قیمت داشته باشد، آیا از لحاظ اقتصادی به صرفه است که ۱۰۰ میلیون بیشتر نسبت به ساینا برای خریدش هزینه کنید تا چراغ آن را حدود ۲ میلیون تومان ارزان تر بخرید؟

به این ترتیب قاطعانه می توان گفت که رفتن به سراغ خرید پراید ۴۰۰ میلیونی، با طراحی فوق العاده قدیمی، پیشرانه ضعیف و امکانات کم یکی از اشتباه ترین اقداماتی است که می توانید این روزها انجام دهید.

source

توسط khodrocamp.ir