انتظار ما از دولت در حوزه خودرو اجرای قانون است

اجرای قانون در حوزه خودرو
اجرای قانون در حوزه خودرو

عثمان سالاری، نماینده تربت جام در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اسب بخار گفت: «سال‌هاست که صنعت و بازار خودرو، حال و روز خوبی ندارند، اما در این چند سال اخیر، آشفتگی بیش از پیش شده است. چندی پیش که آقای اتابک، وزیر پیشنهادی صمت برای جلسه در خصوص رأی اعتماد به کمیسیون‌ها آمدند، به جد و به طور خاص، قول واردات خودرو به جهت نظم دادن به بازار را به ما نمایندگان دادند و اکنون که وزیر شده‌اند انتظار داریم این کار صورت بگیرد.»


آریزو 8


آریزو 8

وی افزود: «تا واردات خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب به کشور صورت نگیرد، خبری از رقابت سالم و شکوفایی صنعت خودروسازی داخل نخواهد بود.»

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: «ما همه بارها اعلام کرده و می‌کنیم که باید تن به اجرای قانون داد، پس معنی ندارد که واردات خودرو صورت نگیرد یا در این رابطه تعلل داشته باشیم. ما در قانون، واردات خودروهای نو و کارکرده را آوردیم، پس دولت باید به آن عمل کند و قرار هم نیست اگر این کار آن‌طور که شایسته است انجام شد، منتی بر سر مردم داشته باشیم.»

سالاری اظهار داشت: «واردات خودرو، خودروسازان داخلی را ترغیب خواهد کرد تا کیفیت خود را بالا ببرند و ضمناً تلاش کنند تا خودرو با قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار دهند. ما وقتی می‌گوییم واردات خودرو، منظورمان خودروی باکیفیت است که قیمت آن هم با تناسب جیب مشتریان باشد، نه اینکه عرضه خودروهای بنجل چینی. اینکه خودروی بی‌کیفیت خارجی وارد کشور شود و بعد بگوییم واردات صورت گرفت، مورد قبول ما نیست.»

وی یادآور شد: «مردم خواهان خودروی باکیفیت و ایمن هستند و کشور نیاز به واردات خودرو دارد، از این‌رو از مسئولان می‌خواهم هم سریع‌تر به قانون عمل کنند و هم خودروهایی را وارد کنند که مردم رضایت داشته باشند و با خیال راحت روی به خرید این محصولات بیاورند.»

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: «هر ایرانی، مستحق داشتن بهترین و باکیفیت‌ترین خودروست. ما ملت باتمدنی هستیم، از این‌رو نباید با عرضه خودروهای کم‌کیفیت و غیرایمن، مردم را کوچک شمرد. من معتقدم نه تنها خودرو، بلکه در همه زمینه‌ها باید کالای باکیفیت وارد کشور کرد، البته اگر مشابه داخلی با همان کیفیت نباشد.»

سالاری در پاسخ به این‌که آیا واردات خودروهای کارکرده توهین به شأن و جایگاه مردم است گفت: «این‌طور نیست، چون خودروهای کارکرده تا پنج سال خارجی هم از کیفیت لازم برخوردار هستند و برای شروع، این رویه را هم می‌توان پذیرفت، اما شأن مردم ما نه تنها خودروی باکیفیت که زندگی شایسته با رفاه نسبی است که امیدوارم تلاش ما در مجلس و دولت‌مردان در این چهار سال، در راستای تحقق این مهم باشد.»

مصاحبه‌کننده: محمد آیتی

source

توسط khodrocamp.ir