معرفی دوکاتی مولتی استرادا V4 و V4 S مدل 2025

مولتی استرادا V4 و V4 S
مولتی استرادا V4 و V4 S

موتورسیکلت مولتی استرادا V4 دوکاتی، که با موتور ۱,۱۵۸ سی‌سی V-4 گرنتوریسمو مجهز شده بود، در سال ۲۰۲۱ به‌طور ناگهانی معرفی شد. دوکاتی به سرمایه‌گذاری در توسعه این مدل ادامه داده و نسخه ۲۰۲۵ مولتی استرادا V4 و V4 S را به تازگی معرفی کرده است. نسخه ۲۰۲۵ مولتی استرادا V4/V4 S نشان‌دهنده بهبود بیش‌تر راحتی و ایمنی در رانندگی این مدل‌هاست، که به لطف سیستم های کمک راننده جدیدی که از تجربه دوکاتی از MotoGP به دست آمده، کیفیت رانندگی به حداکثر رسیده است.


آریزو 8


آریزو 8

پیشرانه V-4 گرنتوریسمو با قدرت ۱۷۰ اسب بخار اکنون با استانداردهای آلایندگی یورو ۵+ همخوانی دارد، این موتور نسخه غیر دسمو دوکاتی V-4 است که دارای قطر سیلندر ۸۳ میلی‌متر و کورس ۵۳.۳ میلی‌متر است و حجم واقعی آن ۱,۱۵۸ سی‌سی است؛ در این زمینه تغییرات خاصی وجود ندارد. ارتفاع صندلی استاندارد بین ۳۳.۱ تا ۳۳.۹ اینچ قابل تنظیم است. دوکاتی همچنین مجموعه‌ای از صندلی‌های اختیاری با ارتفاع‌های مختلف از ۳۱.۹ اینچ تا ۳۵ اینچ ارائه می‌دهد.

برای بهبود هندلینگ دوکاتی مولتی استرادا V4 در سرعت‌های بسیار پایین، نسخه ۲۰۲۵ شامل یک دستگاه اتوماتیک کنترل شده الکترونیکی برای کاهش ارتفاع است که در سرعت‌های زیر ۱۰ کیلومتر بر ساعت به‌طور خودکار فعال می‌شود و وقتی به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد، به ارتفاع استاندارد تعلیق بازمی‌گردد.

تعلیق مولتی استرادا V4 از یک جفت کمک فنر تلسکوپی معکوس در جلو و یک مونوشاک در بخش عقب تشکیل شده است که هر دو به‌طور کامل قابل تنظیم هستند. مولتی استرادا V4 S در سطح بالاتری قرار دارد و از سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس ۵۰ میلی‌متری مارزوکی با سیستم تعلیق الکترونیکی نیمه‌فعال دوکاتی Skyhook Suspension Evolution بهره می‌برد. به‌طور مشابه، سیستم تعلیق عقب به‌طور کامل به‌صورت الکترونیکی مدیریت می‌شود و اکنون دامنه پیش‌بار آن از ۱۲ میلی‌متر به ۲۰ میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین راکب می‌تواند با فشردن یک دکمه تنظیمات سیستم تعلیق را در حین رانندگی کنترل کند.

سیستم‌های ترمز نسخه‌های V4 و V4 S نیز متفاوت هستند. مولتی استرادا V4 از دو دیسک ۳۲۰ میلی‌متری در جلو بهره می‌برد که با کالیپرهای چهارپیستونه برمبو مجهز شده است و یک دیسک ۲۸۰ میلی‌متری در عقب که همراه با کالیپر دوپیستونه برمبو عرضه شده است. در حالی که، مولتی استرادا V4 S دارای دیسک‌های بزرگ‌تر ۳۳۰ میلی‌متری است که توسط کالیپرهای چهارپیستونه برمبو Stylema در جلو فشرده می‌شوند. در عقب نیز همان کالیپر دوپیستونه شناور و دیسک ۲۸۰ میلی‌متری نسخه استاندارد وجود دارد.

هر دو سیستم ترمز به‌طور دیجیتالی توسط سیستم ABS Cornering برمبو-بوش تنظیم می‌شوند. مولتی استرادا V4 ایمنی را در اولویت قرار می‌دهد و V4 S اولین موتورسیکلت در این کلاس است که سیستم تشخیص راداری جلو و عقب را ارائه می‌دهد که به‌صورت ترکیبی با سیستم کروز کنترل تطبیقی کار می‌کند تا سواری در بزرگراه‌ها را ایمن‌تر و راحت‌تر کند.

ECU جدید پنج حالت رانندگی را ارائه می‌دهد: حالت اسپرت با قدرت کامل ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور کامل در دسترس راکب است. حالت تورینگ نیز قدرت ۱۷۰ اسب بخار را ارائه می‌دهد، اما با حس رانندگی نرم‌تر و عملکرد ABS قدرتمندتر. در حالت بارانی، قدرت محدود به ۱۱۵ اسب بخار است، در حالت رانندگی شهری قدرت همچنان به ۱۱۵ اسب بخار کاهش یافته و پاسخ‌دهی گاز ملایم است و کنترل کشش دوکاتی در سطح بسیار بالایی تنظیم شده‌اند. در حالت اندورو، سیستم‌های الکترونیکی، از جمله واحدهای تعلیق، به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که حداکثر کنترل بر روی موتورسیکلت در جاده را فراهم کنند و عملکردهای کنترل کشش در سطح کم‌تری از مداخله قرار دارند.

سیستم الکترونیکی مولتی استرادا همچنین شامل کنترل ترمز موتور و سیستم تعویض دنده سریع (Quick Shift) است. در صورتی که عمل ترمز از حد متوسط فراتر رود، سیستم Brake Light Evo چراغ‌های خطر را فعال می‌کند تا به وسایل نقلیه پشت سر هشدار دهد. برای شروع حرکت از حالت سکون در یک شیب، مولتی استرادا سیستم (Vehicle Hold Control) را فعال می‌کند تا از بازگشت به عقب جلوگیری کند.

دوکاتی، مدل مولتی استرادا V4 را با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی TFT مجهز کرده است که تمام اطلاعات اساسی درباره رانندگی، از جمله تنظیمات سیستم‌های کنترلی و سیستم‌های ناوبری را نمایش می دهد. مولتی استرادا یکی از موفق ترین مدل های برند دوکاتی بوده و مشخص است که این برند به توسعه این موتورسیکلت در کلاس ادونچری ادامه خواهد داد. همچنین قیمت‌ها از ۱۹,۹۹۵ دلار برای V4 و ۲۸,۳۰۵ دلار برای V4 S شروع می‌شود.

source

توسط khodrocamp.ir