نگاهی به امکانات لوکس تیگو 8 پرو مکس IE

تیگو 8 پرو مکس IE، محصول جدید برند فونیکس با تلفیق امکانات لوکس و شخصی‌سازی بی‌نظیر نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده و استانداردهای جدیدی را در صنعت خودرو رقم زده است. این شاسی بلند هفت نفره با دو دیفرانسیل، فراتر از یک خودروی معمولی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از رانندگی و سفر را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. فناوری‌های پیشرفته رانندگی نیمه خودران و امکانات ایمنی و رفاهی متنوع، این خودرو را به یک همراه همه‌کاره تبدیل کرده است. با طراحی داخلی لوکس و امکانات سرگرم‌کننده فراوان، تیگو 8 پرو مکس IE مرز میان خودرو و فضای شخصی را محو کرده و به یک محیط دنج و دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت یا انجام کارهای روزمره بدل شده است.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE با موتور توربوشارژ 2 لیتری TGDI قدرتمند خود، 254 اسب بخار نیرو و گشتاور 390 نیوتن‌متری تولید می‌کند و به لطف گیربکس دو کلاچه تر، شتاب و قدرتی مثال‌زدنی از خود نشان می‌دهد. این خودرو که یکی از پرقدرت‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار ایران است، علاوه بر پیشرانه قوی، ابعاد بزرگتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به فضای داخلی این خودرو و امکانات رفاهی آن خواهیم داشت.

 

فناوری هوشمند ورود به خودرو بدون سویچ و استارت زدن با دکمه (PEPS)

با سیستم ورود بدون کلید (PEPS) در تیگو 8 پرو مکس IE، تجربه‌ای لوکس و مدرن از رانندگی را تجربه خواهید کرد. این سیستم با ایجاد هماهنگی کامل بین ریموت هوشمند و خودرو، راحتی شما را به سطح بالاتری می‌رساند.

هنگامی که در فاصله حدود 1.2 متری به خودرو نزدیک می‌شوید، قفل‌ها به صورت خودکار باز شده و با دور شدن از خودرو در فاصله حدود 1.5 متری، قفل‌ها مجددا بسته می‌شوند. اما ویژگی جذاب‌تر PEPS، امکان کنترل از راه دور سیستم تهویه مطبوع است. به این معنی که قبل از سوار شدن به خودرو، می‌توانید با استفاده از ریموت، دمای داخل کابین را تنظیم کرده و از هوای مطبوع لذت ببرید. این ویژگی به ویژه در روزهای گرم تابستان و سرد زمستان بسیار کاربردی است.

سیستم خوش آمدگویی هوشمند

با باز کردن درب و فعال شدن خودکار سیستم خودش آمدگویی هوشمند شروع می‌شود. این عملکرد می‌تواند به طور خودکار وضعیت صندلی، موقعیت آینه دید عقب و رنگ نور محیط را به صورت ذخیره شده تنظیم کند و راننده را از چنین عملیات آماده‌سازی خسته‌کننده قبل از رانندگی رها کند.

 

فضای داخلی بزرگ

با ورود به درون کابین تیگو 8 پرو مکس، فضای بزرگ کابین شما را مجذوب می‌کند. این شاسی بلند هفت نفره، دارای فاصله محوری 2710 میلی متر است که منجر به فضای پای بسیار عالی برای هر سه ردیف خودرو به خصوص ردیف اول و دوم خواهد شد.

صندلی‌های راحت

با نشستن روی صندلی‌های تیگو 8 پرو مکس IE که از چرم سوراخ‌دار با نفوذپذیری بالای هوا و از اسفنج کامپوزیم منحصر به فرد تشکیل شده، متوجه یک خودرو لوکس و با شخصیت خواهید شد. صندلی راننده این شاسی بلند از تنظیم برقی 6 جهته پشتیبانی می‌کند و راننده می‌تواند فاصله از فرمان و زاویه پشتی صندلی را با توجه به قدم و راحتی خود تنظیم نماید.
همچنین به وسیله دکمه Boss Key که در قسمت جانبی صندلی سرنشین ردیف جلو تعبیه شده، سرنشینان عقب به راحتی فضای پای خود را تنظیم می‌کنند و احساس یک شاسی بلند لوکس و برجسته را لمس می‌نمایند.

 

گرمکن و سردکن صندلی‌ها

صندلی‌های ردیف اول این شاسی بلند دارای گرمکن و سردکن است که در روزهای سرد سال، دمای مناسب را به شما منتقل می‌کند و در روزهای گرم تابستان، یک امکان ویژه برای گریز از گرما است. همچنین برای سرنشینان ردیف دوم این خودرو گرمکن و امکان کنترل تهویه هوا در نظر گرفته شده که به افزایش کیفیت راحتی در سفرهای خانوادگی اضافه خواهد کرد.

 

صفحه نمایش 24.6 اینچی

AutomobileFa Tiggo8 pro max 2 14030703

 

با قرار گرفتن پشت فرمان، متوجه صفحه نمایش دوگانه با طراحی یکپارچه خواهید شد که با بهره گرفتن از فناوری پیوند نوری یکپارچه ساخته شده است. این صفحه نمایش ضمن جلوه برقراری کاربری راحت برای کنترل امکانات خودرو، دارای دو تصویر زمینه متفاوت برای صفحه نمایش کنسول مرکزی و سه تصویر زمینه برای نشان دادن صحه پشت آمپر است و احساس برقراری ارتباط با دنیای فناوری را ایجاد می‌نماید.

صفحه نمایش 8 اینچی کنترل تهویه مطبوع

این صفحه نمایش به صورت لمسی تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه‌ای و تهویه مطبوع ردیف سوم را پشتیبانی می‌نماید و سهولت استفاده از این سیستم را فراهم می‌نماید.
همچنین در قسمت پایینتر، کنسول مرکزی با فناوری به روز را مشاهده می‌نمایید که با دکمه‌های لمسی و روکش پیانویی نشان از یک خودرو لوکس و برقراری ارتباط با فناوری روز دنیا دارد. در این قسمت اهرم تعویض دنده برقی قرار گرفته که کاربری راحت‌تری را ایجاد می‌نماید.

 

شارژر بی‌سیم

در قسمت کنسول مرکزی، امکان استفاده از شارژر بی‌سیم در نظر گرفته شده که شما بدون نیاز به سیم گوشی تلفن همراه خود را شارژ خواهید کرد. این سیستم دارای امکان جالب توجهی است که اگر گوشی خود را داخل خودرو جا بگذارید، هشداری جهت یادآوری به شما داده می‌شود. علاوه بر این وضعیت شارژ از جمله میزان شارژ و یا خطا روی صفحه کنسول مرکزی نمایش داده می‌شود،

 

فرمان چند منظوره

هدایت تیگو 8 پرو مکس IE قطعا با فرمان چند منظوره پوشیده شده با چرم ظریف، حس بهتری را منتقل خواهد کرد. این فرمان ضمن تنظیم چهار جهته برای کاربران، از الگوها و شیارهای انعطاف‌پذیر و چرم سوراخ‌دار تشکیل شده که احساس لوکس و برتری را اعمال می‌نماید.

 

سانروف پانوراما مجهز به سیستم Anti-trap

AutomobileFa Tiggo8 pro max 3 14030703

 

هنگام نشستن درون کابین، سانروف پانوراما امکان لذت بردن از آسمان را در روز یا شب فراهم می‌کند و لذت رانندگی را دو چندان می‌سازد. این سانروف مجهز به آفتابگیر با قابلیت تشکیل سایه 100 درصدی است که به طور موثر آفتاب سوزان را ایزوله می‌نماید و دمای داخل خودرو را در روزهای گرم کاهش می‌دهد.
همچنین سانروف مجهز به سیستم حفاظتی ضد مانع است که چنانچه سانروف هنگام بسته شدن با مانعی برخورد کند، متوقف شده و سپس در جهت عکس حرکت می‌کند. به این ترتیب از صدمات احتمالی جلوگیری می‌شود.

 

سیستم کنترل صوتی

سیستم صوتی این خودرو از جمله امکانات لوکس و کاربردی است که حین رانندگی، تبدیل به همراهی مطمئن برای شما خواهد شد. تیگو 8 پرو مکس IE خودرو قادر است حدود 30 دستور متفاوت اعم از روشن و خاموش کردن تهویه هوا، باز و بسته کردن سانروف، پخش موزیک، افزایش صدا، اعلام ساعت، خاموش و روشن کردن بلوتوث، روشن کردن گرمکن صندلی و … را اجرا نماید و یک ابزار بسیار کاربردی برای نخبگان است.

 

دوربین 360 درجه و سنسور دنده عقب

حین دنده عقب، میدان دید به قدری محدود می‌شود که به سختی می‌توان موقعیت‌های پشت خودرو را دقیقاً شناسایی کرد. با این حال، سیستم دوربین دنده عقب با برخورداری از دوربین عقب 360 درجه با وضوح تصویر1920*720 تصویری با زاویه دید بهتر را از بالا ارائه می‌دهد که با خطوط راهنمای پویا به رنگ قرمز، زرد و سبز بر اساس فاصله تا مانع مشخص شده و راننده را قادر می‌سازد.

 

اتصال تلفن همراه

یکی از محبوب‌ترین امکانات تیگو 8 پرو مکس IE، برخورداری از امکان اتصال به تلفن همراه است که کاربران به وسیله اندروید اتو یا اپل کارپلی می‌توانند به صورت بی‌سیم به امکانات و اپلیکیشین‌های تلفن همراه خود دسترسی خواهید داشت و به صورت شخصی‌سازی شده از امکانات خودرو بهره خواهید برد.

پایان بخش امکانات متعدد، لوکس و راحت تیگو 8 پرو مکس IE، موفقیت این شاسی بلند دو دیفرانسیل در تست‌های ایمنی موسسه ANCAP و برخورداری از گارانتی 7 ساله یا 200 هزار کیلومتری است که آرامش خاطر مصرف کنندگان را برای استفاده بلند مدت از این خودرو باشکوه به دنبال دارد.

 

AutomobileFa Tiggo8 pro max 4 14030703

source

توسط khodrocamp.ir