فیس لیفت سبک اکستریم VX در چین؛ نمای عقب تغییر کرد

فیس لیفت اکستریم VX
فیس لیفت اکستریم VX

به تازگی تصویری از یک دستگاه اکسید VX یا همان اکستریم VX منتشر شده که فیس لیفت مختصری روی آن صورت گرفته است.


آریزو 8


آریزو 8

مدتی است که اکسید VX تحت عنوان و برند اکستریم VX در ایران عرضه می شود. کراس اووری هفت نفره و فول سایز که به نوعی کراس اوور تورینگ محسوب می شود و فهرست بسیار کاملی از امکانات را ارائه می کند. چری به تازگی این خودرو را زیر تیغ جراحی (البته به صورت مختصر) برده است.

اکسید VX فیس لیفت

اکسید VX علیرغم برخورداری از امکانات بسیار خوب و قوای فنی مناسب، از ظاهری به نسبت سالخورده، به‌خصوص در بخش عقب، بهره می گیرد. به همین سبب چینی ها دست به‌کار شده اند و برای یک فیس لیفت مختصر دقیقاً به سراغ نمای عقب این کراس اوور رفته اند. با توجه به تصاویری که از چین مخابره می‌شود، نسخه جدید اکسید VX در حال تست دیده شده که بخش عقب آن دستخوش تغییراتی شده و با پوشش های استتاری در حال تردد است.

در نسخه فیس لیفت درِ صندوق تغییر کرده و مکان نصب پلاک به روی سپر منتقل شده است، اما مهم‌ترین عامل دگرگونی طراحی اکسید VX، انشعاب چراغ‌ ها به صورت عمودی روی بدنه است. این تغییر سبب شده است VX نسبت به قبل لوکس تر جلوه داده شود و طرح کلی نمای عقب خودرو به اس یو وی های آمریکایی به‌خصوص کادیلاک اسکلید شباهت بسیار زیادی پیدا کرده است. طبق گفته منابع چینی، نسخه پلاگین هیبرید VX نیز به زودی معرفی خواهد شد.

مشخصات فنی نسخه بنزینی و پلاگین

اکسید VX از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌گیرد. نیروی تولیدی پیشرانه در این خودرو از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته AT به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و این یعنی با یک شاسی بلند دو دیفرانسیل مواجه هستیم.

اکسید VX پلاگین یک کراس اوور چهار چرخ محرک است. این خودرو دارای یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی و دو موتور برقی روی محور جلو و یک موتور برقی روی محور عقب است و گیربکس آن هم ۳ سرعته DHT انتخاب شده است. موتور الکتریکی محور عقب قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۳۵ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است. مجموع خروجی این پیشرانه ها ۶۱۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ها هم ۹۲۰ نیوتن متر اعلام شده است. پک باتری های این خودرو ۳۴.۴۶ کیلووات ساعت است و به این ترتیب، اکسید VX پلاگین در حالت تمام برقی قادر به پیمایش ۲۰۰ کیلومتر خواهد بود.

۴.۸ امتیاز از ۵ رای

source

توسط khodrocamp.ir