بیستم سپتامبر بود که زیکر از اولین شاسی‌بلند تمام الکتریک خود با نام زیکر 7X رونمایی کرد. سه نسخه از این مدل ساخته شده که با قیمتی برابر با 229,900 و 269,900 یوآن (32,600 تا 38,250 دلار) به بازار می‌آید. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این خودرو فناوری خروج از پنجره است، به عبارتی دیگر اگر در موقعیتی قرار بگیرید که خودرو در زیر آب قرار داشته باشد، می‌‌توانید تنها با فشردن یک دکمه از پنجره خارج شوید و زنده بمانید.

این مدل در نمایشگاه خودروی چنگدو در ماه گذشته رونمایی شده بود و کمی بعد پیش‌فروش آن آغاز شد. زیکر سعی کرد که این خودرو را بر اساس استانداردهای بازارهای جهانی بسازد. در بخش ابعاد، با اندازه‌ای برابر با 4825، 1930 و 2925 میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز 2925 میلی‌متر روبرو می‌شویم.

زیکر 7X روی پلتفرم ۸۰۰ ولت جیلی ساخته شده و با توجه به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید، وزنی برابر با 2298 تا 2475 کیلوگرم خواهد داشت. هفت رنگ‌بندی برای خودرو در نظر گرفته شده که شامل سفید، مشکی، خاکستری، قهوه‌ای، سبز، آبی و نارنجی هستند.

در بخش ظاهری، با زبان طراحی سری هیدن انرژی زیکر روبرو هستیم، چراغ‌های سرتاسری جلو و عقب، نمایشگر تعاملی ال‌سی‌دی استارگیت و… نیز به چشم می‌خورند. چهار رنگ‌بندی مشکی، سفید، خاکستری و مشکی خالص برای کابین در نظر گرفته شده‌اند. همچنین صندلی‌های با چرم ناپا مجهز به سیستم گرم‌شونده، تهویه، ماساژ و… عملکرد خوبی دارند. با تا کردن صندلی‌های عقب، ظرفیت صندوق ۷۶۵ لیتری به ۱۹۷۸ لیتر افزایش می‌یابد.

نمایشگر ۱۶ اینچی اطلاعات سرگرمی شناور، دکمه‌های فیزیکی کلاستر ۱۳.۵ اینچی و یک نمایشگر هدآپ ۳۶ اینچی این ترکیب را کامل می‌کنند. البته برای سرنشینان نیز نمایشگرهای ۱۳ اینچی اولد با تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵ کوالکام در نظر گرفته شده است. سیستم رانندگی هوشمند Haohan 2.0، سیستم لیدار و… کارایی خودرو را افزایش می‌دهند.

نسخه تک موتوره از یک موتور 310 کیلووات و نسخه تمام چرخ متحرک از یک موتور 165 کیلووات استفاده می‌کند. نسخه دو موتوره تنها در 3.8 ثانیه به شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. باتری ۷۵ کیلووات ساعت لیتیوم آهن فسفات قادر است در عرض 10.5 دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. نسخه تک موتوره در ۵.۸ ثانیه به شتاب ۰-۱۰۰ می‌رسد و برد آن نیز ۶۰۵ کیلومتر است.

باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت NMC با برد ۷۸۰ کیلومتر و شتاب ۵.۷ ثانیه برای این مدل در نظر گرفته شده که عملکرد بسیار خوبی دارد. زیکر ادعا می‌کند این محصول به همه ویژگی‌های یک مدل آفرودی مجهز شده و عرضه از این ماه آغاز می‌شود.

source

توسط khodrocamp.ir