جتا VA7؛ سدانی بسیار جذاب و کاملا جدید برای بازار ایران

جتا VA7
جتا VA7

کمپانی جتا قصد دارد سدانی جدید تحت عنوان جتا VA7 را به بازار عرضه نماید که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.


آریزو 8


آریزو 8

کمپانی جتا که حاصل جوینت ونچری میان فاو چین و فولکس آلمان است قصد دارد پس از سه مدل VS7 ،VS5 و VA3، سدانی جدید را تحت عنوان جتا VA7 روانه بازار نماید. سدانی برپایه یکی از محصولات فولکس واگن که با توجه به حضور و عرضه جتا در کشورمان و نیز بهره مندی از پلت فرم و مشخصات فولکس واگن، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای بازار ایران باشد.

جتا VA7

جتا VA7 را می بایست یک نمونه ریبج شده از فولکس واگن ساگیتار دانست. ساگیتار نیز خود سدانی از فولکس ویژه بازار چین است. بر همین اساس، VA7 را می بایست یک فولکس تمام عیار دانست که صرفاً در بخش سپرها، گرافیک جلوپنجره و لوگوی خودرو تغییراتی در آن رخ داده است. در قسمت دماغه شاید به‌کارگیری جلوپنجره عریض هستیم که از دو طرف به چراغ ها متصل شده و گرافیک داخلی آن هم با سایر محصولات جتا هماهنگ است. در دو طرف سپر هم المان سه پر جتا که به نوعی تداعی کننده لوگوی بنز نیز است، با متریال کرومی به چشم می آید که سبب شده چهره جلوی VA7 نسبت به فولکس ساگیتار پویاتر به نظر برسد.

در بخش انتهایی خودرو نیز چراغ ها درست مانند سایر محصولات فولکس بوده و خبری از به هم پیوستگی برای آن ها نیست. نوشته JETTA نیز در میان حد فاصل دو چراغ نقش بسته است. المان سه پر کرومی هم در دو طرف سپر عقب برای هماهنگی با نمای جلو به‌کار رفته است و این دو المان با یک نوار از همان جنس کروم به یکدیگر متصل هستند.

در کل باید گفت که در خصوص VA7 با سدانی جذاب و پخته مواجه هستیم که خبری از اضافه کاری های شرقی در ظاهر آن نیست.

امکانات ایمنی و رفاهی

در جتا VA7 شاهد به‌کارگیری امکاناتی همچون رینگ های آلیاژی، کلاستر دیجیتال، مانیتور، سیستم تهویه دوگانه، استارت از راه دور، سیستم استارت و ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، نور بالای خودکار، نورپردازی داخل کابین، سیستم فرمان بر صوتی، شش ایربگ، صندلی راننده برقی، پاور ویندوز، سقف پانورامیک، آینه های تاشو برقی، سنسور نور و باران و… خواهیم بود.

مشخصات فنی

جتا VA7 دقیقاً مانند فولکس ساگیتار بر مبنای پلت فرم MQB گروه فولکس شکل گرفته است و احتمالاً این خودرو دقیقاً مانند ساگیتار به پیشرانه های ۱.۲ توربو و ۱.۵ توربو مجهز خواهد شد. بر همین اساس در نمونه ۱.۲ لیتری توربو این خودرو قادر به ارائه بیشینه قدرت ۱۱۴ اسب بخار است، اما در نسخه ۱.۵ لیتری جتا VA7 می تواند ۱۵۸ اسب بخار قدرت را به همراه ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه نماید. گیربکس این خودرو هم اگر مانند ساگیتار باشد از نوع ۷ سرعته دوکلاچه خواهد بود.

اما این احتمال نیز وجود دارد که برای VA7 از مشخصات جتای VS7 بهره گرفته شود و این یعنی این خودرو به یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ و یک گیربکس ۶ سرعته اتومات آیسین مجهز می شود. پیشرانه مذکور، که دست پرورده فولکس است، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

جتا VA7 بر اساس چه خودرویی است؟

کمپانی جتا که حاصل جوینت ونچری میان فاو چین و فولکس آلمان است قصد دارد پس از سه مدل VS7 ،VS5 و VA3، سدانی جدید را تحت عنوان جتا VA7 روانه بازار نماید. سدانی برپایه فولکس واگن ساگیتار.

جتا VA7 چه مشخصاتی دارد؟

جتا VA7 دقیقاً مانند فولکس ساگیتار برمبنای پلت فرم MQB گروه فولکس شکل گرفته است و احتمالاً این خودرو دقیقاً مانند ساگیتار به پیشرانه های ۱.۲ توربو و ۱.۵ توربو مجهز خواهد شد. بر همین اساس در نمونه ۱.۲ لیتری توربو این خودرو قادر به ارائه بیشینه قدرت ۱۱۴ اسب بخار است، اما در نسخه ۱.۵ لیتری جتا VA7 می تواند ۱۵۸ اسب بخار قدرت را به همراه ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه نماید. گیربکس این خودرو هم اگر مانند ساگیتار باشد از نوع ۷ سرعته دوکلاچه خواهد بود.

۵ امتیاز از ۶ رای

source

توسط khodrocamp.ir