رونمایی چانگان Q05 برقی در مشهد

پس از اوشان (Oshan)، لومین (Lumin)، کایسن (Kaicene)، آواتر (Avatr) و دیپال (Deepal)، نوبت به ششمین برند زیرمجموعه چانگان یعنی کیوآن (Qiyuan) رسیده که در جایگاه سازنده خودروهای برقی و میان‌­سایز هیبرید، توجه بخشی از مشتریان را به خود جلب کند. چانگان قصد دارد تعداد محصولات این برند را تا سال 2025 به هفت مدل برساند. 

در همین حین، شرکت سایپا نیز که از شرکای قدیمی چانگان در کشورمان محسوب می‌شود، تصمیم گرفته تا یکی از جدیدترین محصولات کیوآن را به کشورمان بیاورد؛ خودرویی که در بازار چین با نام Qiyuan Q05 شناخته شده اما در بازار ایران، با نام Changan Q05 معرفی شده و نخستین‌بار نیز در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 رونمایی شده است.

چانگان Q05 البته خودروی جدیدی نیست و در واقع همان نسل جدید چانگان CS55 پلاس است که اندکی ظاهرش را تغییر داده‌اند. البته Q05 در قسمت فنی، کاملا با CS55 پلاس متفاوت بوده و در واقع باید آنرا نسخه رنج اکستندر (range-extender) دانست؛ به این معنی که موتور بنزینی آن، هیچ اتصالی به چرخ‌ها ندارد و صرفا در نقش یک ژنراتور برای شارژ باتری‌ها عمی می‌کند.

طراحی چانگان Q05 برقی

در نخستین نگاه به چانگان Q05 می‌­توان دریافت که با همتای برقی چانگان CS55 پلاس مواجه هستیم، خودرویی که بسیار زودتر از Q05 توانسته به بازار ایران راه پیدا کند. تفاوت این دو خودرو به حذف جلوپنجره، طراحی متفاوت سپرها و نشان‌های Qiyuan روی بدنه کیوآن Q05 محدود می­‌شود.

چانگان کیو آن Q05

ابعاد چانگان Q05 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.539، 1.856، 1.68 و 2.656 متر اعلام شده که با CS55 پلاس تفاوتی ندارد. طرح رینگ‌های پنج پره 19 اینچی هم آشنا به نظر می­‌رسد.

کابین و امکانات چانگان Q05 وارداتی

طراحی فضای کابین چانگان Q05 هم با چانگان CS55 پلاس تفاوتی ندارد و فقط با ترکیب رنگی متفاوت روبرو هستیم.

چانگان کیو آن Q05

فرمان کوچک و بیضوی، صفحه نشان­‌دهنده 10.25 اینچی، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، جالیوانی مخفی‌شونده و اهرم خمیده تعویض دنده، از مهمترین ویژگی‌های قابل ذکر در این بخش به‌شمار می­‌آید.

مشخصات فنی چانگان Q05 سایپا

قوای حرکتی چانگان Q05 از سامانه هیبرید شامل موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 110 اسب­‌بخار قدرت و یک پیشرانه برقی با 215 اسب‌­بخار قدرت تشکیل شده است. البته فراموش نکنیم که پیشرانه بنزینی Q05، صرفا برای شارژ باتری‌ها بوده و نقشی در حرکت دادن خودرو ندارد.

چانگان کیوآن Q05 به مجموعه باتری LFP مجهز شده است و در حالت تمام برقی، می‌تواند تا 125 کیلومتر را جابجا شود. اما در حالت ترکیبی، حداکثر مسافت قابل پیمایش آن به حدود 1215 کیلومتر می‌رسد.


شرایط فروش چانگان در ایران

برای اطلاع از آخرین اخبار چانگان در ایران و همچنین جهت مشاهده شرایط فروش فوری چانگان و پیش فروش چانگان، مقاله شرایط فروش چانگان را مطالعه کنید.

source

توسط khodrocamp.ir