خداحافظی ماشین‌بازها با یک افسانه دیگر/ قوانین سختگیرانه به عمر نیسان GT-R پایان داد

پایان نیسان GT-R
پایان نیسان GT-R

همه چیزهای خوب در زندگی به پایان می‌رسند، و این موضوع درباره نیسان GT-R نیز صدق می‌کند. این خودروی نمادین از دسامبر ۲۰۰۷ در خط تولید قرار دارد، اما زمان برای مدل R35 رو به اتمام است.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، نیسان GT-R از اکثر بازارها کنار گذاشته شده و آخرین مدل آن سال آینده از خط تولید خارج می‌شود. با این حال، نیسان این سوپراسپرت را به‌ دلیل تصمیم خود کنار نمی‌گذارد، بلکه مجبور به انجام این کار شده است.

پیر لوینگ، مدیر بخش محصولات جهانی نیسان، در مصاحبه‌ای با مجله Top Gear توضیح داد که چرا GT-R در حال سپری کردن روزهای پایانی خود است. وی در این باره می‌گوید: «این خودرو ۱۷ سال است که در بازارست و ما دوست داشتیم که برای ۱۷ سال دیگر هم به تولید آن ادامه دهیم، اما قوانین به ما اجازه نمی‌دهند!»

در واقع، این سوپراسپرت در ژوییه ۲۰۲۱ از بازار اروپا کنار گذاشته شد، زمانی که مقررات جدید مربوط به صدا معرفی شدند. در آن زمان، این خودرو از بازار استرالیا نیز کنار رفته بود، زیرا نتوانسته بود استانداردهای سختگیرانه‌تر آزمایش تصادف برخورد از کنار را رعایت کند.

معمولاً وقتی تولید یک نسل خودرو به پایان می‌رسد، مدل جدیدی در راه است، اما متأسفانه این مورد برای R35 صدق نمی‌کند. زمانی که تولید این خودرو در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد، نیسان خودروی دیگری برای جایگزینی آن در کارخانه توچیگی ژاپن نخواهد داشت. پیر لوینگ به تاریخچه GT-R اشاره کرد و به وضوح اشاره کرد که وقفه‌هایی در تولید این خودرو در گذشته نیز رخ داده است.

سال گذشته، کانسپت Hyper Force خبر از احتمال ساخت یک R36 تمام‌برقی با باتری‌های حالت جامد داد. با این حال، باید به یاد داشته باشیم که چه‌قدر زمان برد تا نیسان نسل فعلی را به بازار عرضه کند. کانسپت اولیه در سال ۲۰۰۱ معرفی شد، سپس نسخه نزدیک‌تر به تولید GT-R Proto در سال ۲۰۰۵ به نمایش درآمد و دو سال دیگر زمان برد تا تولید آن آغاز شود.

در ابتدای سال ۲۰۲۴، جیووانی آروبا، مدیر طراحی برنامه نیسان، پیشنهاد کرد که نسل بعدی GT-R تا سال ۲۰۳۰ عرضه خواهد شد. او Hyper Force را یک «رؤیای جسورانه اما قابل تحقق تا پایان دهه» توصیف کرد. زمانی که این کوپه با عملکرد بالا دوباره بازگردد، در کنار مدل Z و به احتمال زیاد مدل جدید سیلویا قرار خواهد گرفت. اوایل این ماه، معاون برنامه‌ریزی محصولات جهانی نیسان، ایوان اسپینوزا، اعلام کرد که کارهای اولیه روی یک خودروی اسپرت آغاز شده است. با این حال، هنوز بازگشت سیلویا برای تولید تایید نشده است.

در اروپا، قوانین سختگیرانه‌تر امسال باعث شده چند خودروی عملکرد بالا از بازار کنار بروند. ما خودروهایی مانند Toyota GR86 ،Subaru BRZ، پورشه Boxster و Cayman را به دلیل قوانین سختگیرانه‌تر امنیت سایبری از دست دادیم. علاوه بر این، مزدا موتور ۲.۰ لیتری خودروی MX-5 Miata را کنار گذاشت و اکنون علاقه‌مندان به رودستر تنها با مدل کوچک‌تر ۱.۵ لیتری روبه‌روند.

در همین راستا، قدرت آخرین مدل فورد موستانگ در اروپا نسبت به نسخه آمریکایی به میزان قابل توجهی ۵۲ اسب بخار کاهش یافته است. همچنین مدل‌های BMW M135 ،X1 M35i و X2 M35i در اتحادیه اروپا به دلیل قوانین سختگیرانه‌تر آلایندگی، نسبت به سایر بازارها قدرت کم‌تری دارند. با توجه به قوانین روزبه‌روز سختگیرانه‌تر، شاید اکنون بهترین زمان برای خرید خودروی دلخواه باشد، پیش از آن‌که قوانین سختگیرانه‌تر آن را محدود یا کاملاً از بازار خارج کنند.

۵ امتیاز از ۲ رای

source

توسط khodrocamp.ir