مدتی است که ب‌ام‌و M5 جدید معرفی شده که مشخصات متفاوتی دارد و سنگین‌تر از نسل قبلی است. اکنون این خودرو برای اولین بار در یک فضای عمومی دیده شده است. اولین حضور M5 جدید، به عنوان خودرو ایمنی در مسابقات موتوجی‌پی در گرندپری سن‌مارینو است.

ب‌ام‌و برای همه 26 فصل گذشته خودرو ایمنی ارائه داده بود. M5 نیز به این لیست بلند بالا اضافه شده است. سایر مدل‌هایی که اخیرا در موتوجی‌پی مورداستفاده قرار گرفته، شامل M2، M3 تورینگ و برای نیمه این فصل نیز XM لیبل رد است.

معرفی ب ام و M5 برای خودروی ایمنی مسابقات موتوجی‌پی

مشخصات ظاهری ب ام و M5 خودروی ایمنی موتوجی‌پی

نمای بیرونی این سیفتی کار با رنگ خاصی پوشیده شده که این رنگ از خودرو مسابقه‌ای M هیبرید در مسابقات استقامتی گرفته شده است. بیش‌تر بدنه آن به رنگ مشکی مات درآمده و قسمت‌های نیز آبی، سفید، قرمز و بنفش است. گلگیرها و سپر برآمده آن، ظاهر را بسیار تهاجمی کرده است. برنده جایزه ب‌ام‌و ام امسال نیز یک M5 جدید خواهد برد. هر سال این جایزه به بهترین کوالیفایر فصل موتوجی‌پی اهدا می‌شود.

مشخصات فنی ب ام و M5 خودروی ایمنی موتوجیپی

نیروی موردنیاز این خودرو از پیشرانه 4.4 لیتری توربوشارژ V8 تامین می‌شود که با سیستم هیبریدی همراه شده است. مجموع خروجی پیشرانه به 717 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir