پیشرو در فروش بازار بسیاری از کشورها

دیگر اصطلاح «خودروی جهانی» معنا و مفهوم خود را از دست داده است و اساسا در رسانه‌ها دیگر به خودرویی که در نقاط مختلف جهان به فروش می‌رود خودروی جهانی نمی‌گویند و به جای آن به شمار فروش آن اشاره می‌کنند و این در بازار چین مرسوم‌تر است. اما چرا این اتفاق رخ داده است؟ بازاریابان چینی معتقدند از این پس خودرویی جهانی محسوب می‌شود که در واقع در یک بازار بزرگ آزمایش شده باشد. بدین معنا که تحت استانداردهای مختلفی همچون IIHS، E-NCAP، C-NCAP، J-NCAP و غیره قرار گرفته و امتیاز بالایی را کسب کرده باشد. به طور خلاصه یک استاد واقعی آن است که در آزمون‌های مختلف سربلند بیرون آمده باشد.

 

صادرات به 110 نقطه جهان

با ظهور BYD دیگر این انحصار مربوط به خودروهای چند ملیتی نیست بلکه خودروهای چینی نیز پا به این عرصه گذاشته‌اند و نه تنها ارزان و مقرون به صرفه هستند بلکه از نظر استانداردهای جهانی در رتبه بالایی قرار می‌گیرند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد BYD Yuan Plus از زمان عرضه تاکنون بیش از 790 هزار دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است و به 110 کشور و منطقه جغرافیایی صادر شده استو باید بپذیریم خودروهای جهانی چینی در حال رشد هستند.

بی‌وای‌دی یوآن پلاس توانسته با فروش ماهانه بیش از 30 هزار دستگاه یک وضعیت جدیدی را شکل دهد و در بسیاری از کشورها در صدر فروش قرار گیرد. طبق آمار سالانه تا پایان سال 2023 و 22 ماه پس از عرضه این خودرو فروش تجمیعی بی‌وای‌دی یوآن پلاس به 610 هزار دستگاه رسیده است.

بی‌وای‌دی یوآن پلاس علاوه بر بازار چین در تایلند، فلسطین اشغالی، سنگاپور، برزیل، سوئد، استرالیا و نیوزیلند توانسته به فروش بالا دست یافته و پیشرو بازار باشد. این محصول BYD چهارده ماه پس از عرضه در بازار چین به عنوان رتبه یک فروش در میان کراس‌اوورها تبدیل شد. جالب آنکه فروش یوآن پلاس در چین در سال 2023 بیش از 410 هزار دستگاه بوده و در سه ماه پایانی این سال همواره فروش بیش از 30 هزار دستگاه را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این در سال 2024 با اینکه خودروسازان رقیب همچون جیلی و چانگان محصولات مشابهی ارائه کردند اما روند فروش یوآن پلاس همچنان پایدار و در سطح بالایی قرار دارد.

 

 

صادرات به اروپا

بر اساس داده‌های گمرک چین در ساال 2023 یوآن پلاس که با نام ATTO 3 نیز شناخته می‌شود به بازار اروپا نیز راه یافته و فروش 12363 دستگاهی را تجربه کرده است که برای بازار پررقابتی همچون اروپا آمار قابل قبولی به شمار می‌آید. به عبارت دیگر از نظر شرکت سازنده یعنی BYD این کراس‌اوور کلاس A از پلت‌فرم e3.0 بی‌وای‌دی دو هدف اصلی را با موفقیت محقق کرده است. اول به عنوان پیشرو در بازار چین شناخته شده و در رسته خودروهای اقتصادی این بازار به حساب می‌آید. داده‌های انجمن خودروهای سواری چین نشان می‌دهد از سال 2017 تا 2022 سهم بازار خودروهای شاسی‌بلند تمام برقی با قیمت 100 تا 150 هزار یوآن به طور مداوم کاهش یافته که این عدد پس از عرضه BYD یوآن پلاس شروع به بهبود کرده و تا امروز همچنان این رقم در حال افزایش است و دوم آن‌که یوآن پلاس به BYD کمک کرده تا بتوان جایگاه خود را بازار جهانی پیدا کرده و محکم کند.

source

توسط khodrocamp.ir