لوتوس الترا بالاخره در آمریکای شمالی در دسترس است و با تریمی لوکس به نام کربن آمده. قیمت پایه این محصول برای مشتریان آمریکایی برابر 229,900 دلار است. اولین قیمت برای الترا در ماه آوریل و برابر 107,000 دلار اعلام شد که افزایش زیادی داشته است. دلیل این افزایش قیمت، افزایش تعرفه‌ها و ساخت نسخه ویژه براساس قدرتمندترین مدل R است.

زمانی که لوتوس برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد الترا را در آمریکا عرضه کند، دولت جو بایدن هنوز تعرفه خودروهای برقی ساخت چین را از 25 به 100 درصد افزایش نداده بود. اگر این افزایش تعرفه صورت نمی‌گرفت، قیمت الترا در آمریکا بسیار رقابتی می‌شد. اما افزایش فراوان تعرفه‌ها، چند هفته پس از اعلام قیمت اعمال شد و خودروساز مجبور بود تا قیمت محصولات خود را در آمریکا تغییر دهد. الترا کربن ویژه آمریکا، براساس بالاترین سطح تریم الترا ساخته شده که R نام دارد. قرار بود قیمت پایه الترا R برابر 145,000 دلار باشد.

لوتوس هنگام اعلام عرضه الترا کربن، هیچ اشاره‌ای به تریم‌های سطح پایین‌تر نکرد و بنابراین مشخص نیست، که آیا الترا و الترا R به آمریکا خواهند رفت یا خیر. برای مشتریان آمریکایی، گزینه‌های سفارشی زیادی از طریق سرویس Chapman Bespoke ارائه می‌شود.

لوتوس الترا کربن

مشخصات فنی لوتوس الترا کربن

یک بسته باتری 111.9 کیلووات ساعتی برای لوتوس الترا نسخه کربن درنظر گرفته شده است، که دو موتور برقی را شارژ می‌کند. مجموع خروجی موتورهای برقی به 905 اسب‌بخار قدرت و 985 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. با چنین نیرویی، الترا در مدت زمان 2.95 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز 265 کیلومتر برساعت است.

ویژگی‌های ظاهری لوتوس الترا کربن

اکنون به تفاوت‌های الترا کربن می‌پردازیم. این نسخه با رنگ جدیدی به نام مشکی Stardust عرضه می‌شود که ظاهر آن مات و ساتن است. برای این نسخه، مقادیری از فیبرکربن در ظاهر خودرو نصب شده است، تا ظاهر بهتری داشته باشد. سایر رنگ‌های قابل ارائه برای این نسخه، مشکی Stellar، خاکستری Kaimu، زرد Solar، سفید Akoya، سبز Galloway، خاکستری Blossom و قرمز Cinnabar است.

لوتوس الترا کربن

لوتوس با Bridge of Weir همکاری کرده تا سه رنگ چرم را برای این خودرو برقی ارائه دهد. آلکانترا و فرمان فیبرکربنی نیز اضافه شده است. صندلی‌های این خودرو پنج حالت مختلف ماساژ دارند. نور محیطی و سقف پانوراما هوشمند به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، که این سقف حالت‌های شفاف و مات دارد. ترمزهای کربن سرامیکی نیز به طور آپشنال وجود دارند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir