نمایشگاه بین‌المللی خودروهای تجاری یا نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل آلمان، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری حمل‌ونقل در جهان است. این رویداد اکنون از دو بخش جداگانه تشکیل شده که در سال 1991 تقسیم شده‌اند. IAA Mobility (که قبلاً به سادگی به نام نمایشگاه خودروی فرانکفورت شناخته می‌شد) که به خودروها و وسایل نقلیه دوچرخ اختصاص دارد، در حالی که IAA Transportation در هانوفر بر بخش تجاری صنعت خودرو تمرکز دارد.

سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) نمایشگاه IAA را به عنوان یکی از پنج نمایشگاه معتبر خودروی جهان می‌شناسد. اما IAA Mobility از مدتی پیش از جابجایی از فرانکفورت به مونیخ به تدریج از هیجان خود کاسته است. با این حال، IAA Transportation 2024 دست‌کم یک رونمایی بزرگ دارد. نسل هفتم فولکس‌واگن ترنسپورتر و کاراول، که پس از اولین ارائه آنلاین خود در اوایل آگوست، اکنون تا 22 سپتامبر در غرفه فولکس‌واگن در سالن 12 در معرض دید عموم قرار دارد.

معرفی فولکس واگن ترنسپورتر و کاراول

طراحی فولکس واگن ترنسپورتر و کاراول

نسل هفتم ترنسپورتر و کاراول جدید از پایه به‌طور کامل بازطراحی شده‌اند و به همراه مدل‌های مولتی‌ون و کالیفرنیا (همچنین مدل‌های تمام‌الکتریکی ID.Buzz و ID.Buzz Cargo) خط تولید ون‌های فولکس‌واگن را کامل می‌کنند. همچنین، طیفی مدرن از پیشرانه‌ها نیز ارائه شده است. پیشرانه‌های دیزلی با محور جلو محرک و چهارچرخ محرک، پلاگین هیبرید و مدل‌های تمام‌الکتریکی. علاوه بر این، فولکس‌واگن امکاناتی از جمله فضای بیشتر، افزایش ظرفیت بار، افزایش حداکثر وزن تریلر و کارایی اقتصادی بیشتر برای ترنسپورتر جدید و ظرفیت 9 نفر برای کاراول را ارائه داده است.

هفتاد و پنج سال پس از معرفی T1، فولکس‌واگن محصولات تجاری متعددی را در سبد دارد. این محصولات عبارتند از: ترنسپورتر جدید (شامل وسایل نقلیه تجاری و کاراول)، مولتی‌ون (ون‌های تفریحی و تجاری به همراه ون جدید کالیفرنیا)، همچنین مدل‌های تمام‌الکتریکی ID.Buzz و ID.Buzz Cargo. برای مشتریان، فولکس‌واگن ترنسپورتر جدید را با نسخه‌های پنل‌ون (ون باری تنها با ردیف صندلی جلو) و پنل‌ون پلاس، ون مسافری و همچنین کابین دوتایی با استایل بدنه با فاصله‌محور کشیده ارائه می‌دهد.

معرفی فولکس واگن ترنسپورتر و کاراول

علاوه بر این، نسخه‌های ون مسافری و پنل‌ون به صورت انتخابی با سقف بلند و فاصله‌محور بلند نیز عرضه می‌شوند؛ کاراول با ظرفیت 9 نفر بر خدمات شاتل و مینی‌بوس با یا بدون فاصله‌محوری کشیده‌تر تمرکز دارد و هر دو مدل ترنسپورتر و کاراول در نسخه جدید PanAmericana در دسترس هستند. حداکثر حجم بار 9 مترمربع است و ظرفیت بار به 0.13 تن بیشتر از قبل (تا 1.33 تن) افزایش یافته است، در حالی که حداکثر وزن تریلر با ترمز نیز با 0.3 تن افزایش به 2.8 تن رسیده است.

مشخصات فنی فولکس واگن ترنسپورتر و کاراول

این دو خودرو در زمان عرضه دارای هفت نوع پیشرانه هستند، سه مدل TDI با قدرت‌های 110 اسب‌بخار، 150 اسب‌بخار و 170 اسب‌بخار، که دو مدل آخر به صورت اختیاری یا استاندارد با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و سیستم 4Motion ارائه می‌شوند. همچنین یک مدل eHybrid PHEV با قدرت 232 اسب‌بخار وجود دارد، در حالی که ترنسپورتر و کاراول برقی با باتری‌های 64 کیلووات ساعت و سه گزینه قدرت 100 کیلووات (136 اسب‌بخار)، 160 کیلووات (218 اسب‌بخار) و 210 کیلووات (286 اسب‌بخار) عرضه می‌شوند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir