تست درایو X5000 ؛سورپرایز آرین دیزل در اتواکسپو مشهد 1403

تست درایو X5000
تست درایو X5000

با توجه به شناخته بودن برند شک موتو در بازار خودروهای کار و تجاری ایران، امکان تست درایو کشنده X5000 را باید سورپرایز آرین دیزل در اتواکسپو مشهد ۱۴۰۳ به شمار آورد.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، آرین دیزل با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد با برند شک موتو علاوه بر معرفی کاربری های جدید، امکان تست درایو کشنده X5000 را نیز فراهم کرده است تا علاقه‌مندان به این نوع محصول از نزدیک با قابلیت، کیفیت و امکانات این خودرو آشنا شوند.


های بانک


های بانک

آرین دیزل در نمایشگاه خودرو مشهد، کاربری های جدید کامیون کشنده X5000، کامیون باری X5000L (با کاربری تانکر حمل سوخت) و کامیون کمپرسی X5000D (با کاربری میکسر) را به معرض دید عموم قرار داده است.

مشخصات فنی کشنده X5000

این کشنده به پیشرانه ۱۳ لیتری دیزلی مجهز است که آرایش ۶ سیلندر خطی دارد و ۲۴ سوپاپی است. فناوری توربوشارژ را برای قدرت بیش تر در این پیشرانه داریم و خنک کاری این پیشرانه با آب انجام می شود. پیشرانه استفاده شده در این خودرو کامینز ISZ520 است و مجهز به سیستم کاهش آلایندگی SCR شده است. موتور ۱۳ لیتری در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۵۲۰ اسب بخار (در دور ۱,۹۰۰ rpm) و نهایت گشتاور ۱,۳۰۰ نیوتن متر (در دور ۱,۱۰۰ تا ۱,۳۰۰ rpm) را دارد. این بیش ترین قدرت و گشتاوری است که در یک کشنده چینی در ایران دیده ایم و باعث می‌شود کشنده X5000 متمایز از دیگر کشنده های چینی باشد. قدرت از طریق جعبه دنده تولید FAST با مدل F16JZ24 به چرخ ها منتقل می شود. این گیربکس از نوع اتوماتیک و با سیستم تعویض دنده هوشمند است و تعداد ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب را در آن می بینیم. صفحه کلاچ این کشنده از نوع تک صفحه ای خشک با دیافراگم فنری است و قطر آن میلی متر است.

امکانات ایمنی و رفاهی X5000

در کنار قدرت و گشتاور بالایی که در این کشنده داریم، امکانات کاملی هم برای آن در نظر گرفته شده است تا از این نظر هم شک موتو X5000 نسبت به دیگر کشنده های چینی بازار متمایز باشد. در این کشنده امکانات خوبی نظیر کولر درجا، بخاری درجا، کروز کنترل، بالابر هیدرولیکی و الکترونیکی کابین، قفل مرکزی، آینه های کناری با تنظیمات برقی، چراغ روز، سنسور نور و فناوری ال ای دی چراغ ها، سنسور باران، صفحه نمایش ۱۰ اینچی سیستم مالتی مدیا، سیستم مانیتورینگ نقاط کور با دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، خروجی برق ۲۲۰ ولت و… را در این کشنده می بینیم که باعث می شود X5000 از نظر آپشن، از بسیاری از رقبای دیگر سرتر باشد.

مشخصات فنی کامیون X5000 L

در خصوص مشخصات فنی، X5000L نیز دقیقاً مانند نسخه کمپرسی از همان پیشرانه ۱۰.۸ لیتری شش سیلندر با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۸۰ نیوتن متر گشتاور بهره می گیرد، با این تفاوت که، گیربکس این مدل به نوع FAST AMT با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب تغییر یافته است. ظرفیت ناخالص X5000L نیز ۲۶ تن و ظرفیت مخزن سوخت آن ۶۰۰ لیتر اعلام شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی X5000 L

از امکانات ایمنی و رفاهی X5000L هم می توان به قابلیت ADR، ریتاردر، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، فرمان چندمنظوره، شیشه بالابر برقی، صندلی راننده با تعلیق بادی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، گرم‌کن صندلی راننده، بخاری درجا، دی لایت، اتولایت، سیستم مولتی مدیا، لین دیپارچر، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه اتومات و… اشاره کرد.

مشخصات فنی کمپرسی X5000D

کمپرسی شک موتو X5000D شرکت آرین دیزل به پیشرانه ۱۰.۸ لیتری ISM450ES شش سیلندر محصول مشترک کامینز و دانگ فنگ با حداکثر قدرت ۴۵۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۰۸۰ نیوتن متر مجهز است. کلاچ این کمپرسی از نوع تک صفحه ای و گیربکس آن Fast دستی با ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب است. حداکثر گشتاور قابل تحمل این گیربکس هم ۲۲۰۰ نیوتن متر است. ظرفیت محور جلو ۹.۵ تن و محور عقب این کمپرسی ۱۶ تن است که به این ترتیب، مجموع ناخالص آن ۲۶ تن اعلام شده است. مخزن سوخت این خودرو هم ۴۰۰ لیتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی کمپرسی X5000D

از امکانات X5000D هم می توان به مواردی نظیر ریتاردر، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، فرمان چندمنظوره، شیشه بالابر برقی، صندلی راننده با تعلیق بادی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، گرم‌‌کن صندلی راننده، بخاری درجا، دی لایت، اتولایت، سیستم مولتی مدیا، لین دیپارچر، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها و… اشاره کرد.

۵ امتیاز از ۱ رای

source

توسط khodrocamp.ir