کانسپت فضایی لوتوس Theory 1 با 987 اسب بخار و صندلی رانندگی وسط معرفی شد

کانسپت لوتوس Theory 1
کانسپت لوتوس Theory 1

لوتوس روز سه‌شنبه از کانسپت Theory 1 رونمایی کرد تا نمایشی از مسیر طراحی آینده محصولات این برند باشد. این کانسپت حتا ممکن است به عنوان الهام‌بخش خودروی اسپرت برقی‌ای که جایگزین مدل Emira خواهد شد، به‌کار رود.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، طراحی Theory 1 از تاریخچه لوتوس الهام گرفته است؛ از جمله خودروی Type 72 فرمول ۱، خودروی مسابقه‌ای endurance مدل Eleven و خودروی اسپرت Esprit که نزدیک به سه دهه تولید می‌شد و در نهایت تولید آن در سال ۲۰۰۴ متوقف شد.


های بانک


های بانک

این کانسپت از موقعیت رانندگی مرکزی بهره می‌برد که مشابه خودروی افسانه‌ای McLaren F۱ است. درهای آن به سبک خودروهای Koenigsegg طراحی شده‌اند، با این تفاوت که در Theory 1 درها به سمت عقب باز می‌شوند، برخلاف هایپرکارهای سوئدی که در‌های آن به جلو باز می‌شوند.

داخل خودرو نیز به اصول مینیمالیستی پایبند است و تنها ضروریات در آن موجود است. این امر براساس فلسفه مؤسس لوتوس، کالین چپمن، یعنی «عملکرد از طریق کاهش وزن» انجام شده است. صندلی‌ها به جای واحدهای جداگانه، بخش‌های پددار هستند که به بدنه کربنی خودرو متصل شده‌اند و در بخش بالای صندلی، بلندگوهای سیستم صوتی قرار دارند.

لوتوس هنوز وزن دقیق این کانسپت را اعلام نکرده است، اما هدف وزن زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم بوده که برای یک خودروی برقی رقم چشم‌گیری است. این خودرو از یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی، سیستم دوموتوره چهار چرخ محرک و خروجی ۹۸۷ اسب بخار برخوردار است که نصف قدرت خودروی هایپرکار Evija محسوب می‌شود. لوتوس وعده داده است که این خودرو می‌تواند در کم‌تر از ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، حداکثر سرعت آن ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت است و بردی در حدود ۴۰۲ کیلومتر ارائه دهد.

این کانسپت دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم‌های آیرودینامیک فعال، دوربین‌ها و حسگرهایی برای سیستم خودران است که در صورت عدم نیاز به‌طور خودکار پنهان می‌شوند. همچنین، از تایرهای Pirelli P Zero Elect استفاده می‌کند که مخصوص خودروهای برقی طراحی شده‌اند و بازدهی بالا و کاهش نویز را ارائه می‌دهند. یکی از ویژگی‌های جالب داخل کابین، دکمه‌های قابل‌نمایش است که فقط در صورت نیاز و بر روی یک پارچه خاص، که لوتوس آن را پارچه واکنشی می‌نامد، ظاهر می‌شوند.

لوتوس هنوز اعلام نکرده است که آیا Theory 1 به مرحله تولید می‌رسد یا خیر، اما احتمال می‌رود که عناصر طراحی آن در مدل‌های آینده این برند دیده شود، از جمله خودروی جایگزین Emira که با کد Type 135 شناخته می‌شود و قرار است در سال ۲۰۲۷ عرضه شود، هرچند احتمال تأخیر در این تاریخ وجود دارد.

source

توسط khodrocamp.ir