گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است که تولید خودروهای سیتروئن در ایران را از سر خواهد گرفت. این اقدام در راستای توسعه همکاری‌های سایپا و سیتروئن صورت می‌گیرد و هدف از آن، گسترش سبد محصولات سایپا با برند معتبر اروپایی است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرکت سایپاسیتروئن ابتدا با عرضه خودروی هاچبک C3 با موتور 1.6 توربو وارد بازار ایران شد. اکنون، دومین محصول این همکاری که یک خودروی کراس‌اوور به نام C3-XR است، به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.

جزئیات تولید C3-XR

خودروی C3-XR که از خانواده محصولات مبتنی بر پلتفرم C3 است، با توجه به تقاضای بالای بازار ایران برای خودروهای کراس‌اوور کلاس B انتخاب شده است. این خودرو در ظاهر بیرونی، تریم داخلی و قوای محرکه به‌روزرسانی شده است.

خطوط تولید این خودرو در کارخانه سایپاسیتروئن آماده بهره‌برداری است و اولین محموله قطعات آن در راه ایران است. طبق برنامه، تولید آزمایشی C3-XR در آذرماه 1403 آغاز خواهد شد و تولید انبوه آن از بهمن ماه همان سال شروع می‌شود.

برنامه تولید و داخلی‌سازی

سایپا برنامه دارد در سال جاری 2000 دستگاه و در سال آینده حداقل 20 هزار دستگاه از این خودرو تولید کند. این خودرو ابتدا با 20 درصد ساخت داخل وارد بازار می‌شود و به تدریج این میزان تا 50 درصد افزایش خواهد یافت.

گسترش همکاری‌ها

علاوه بر تولید C3-XR، گروه سایپا قصد دارد سایر محصولات برند سیتروئن را نیز به صورت CBU یا SKD از طریق شرکت سایپاسیتروئن عرضه کند. اقدامات اجرایی این برنامه آغاز شده و به زودی با ورود خودروهای جدید به ایران، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

این اقدامات در راستای سیاست‌های توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه سایپا برای توسعه سبد محصولات با نشان‌های معتبر اروپایی صورت می‌گیرد

source

توسط khodrocamp.ir