پیرلی و بوش تایرهای هوشمند تولید می کنند

پیرلی و بوش تایرهای هوشمند تولید می کنند
پیرلی و بوش تایرهای هوشمند تولید می کنند

شرکت‌های پیرلی و بوش قصد دارند به طور مشترک تایرهایی را توسعه دهند که با استفاده از حسگرهای ویژه تعبیه شده در آنها، داده‌ها را به طور مستقیم به رایانه‌های داخل خودرو منتقل می‌کنند.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، دو شرکت پیرلی و بوش اعلام کردند که این تایر‌های پیشرفته با استفاده از نرم‌افزار «ایمنی، راحتی و پایداری بیشتر و همچنین پویایی رانندگی بهتری را ارائه می‌کنند.» به گفته این شرکت‌ها، این کار با استفاده از داده‌های تهیه شده از تایرها برای کمک به تنظیم دقیق ویژگی‌های کنترل‌شده توسط نرم‌افزار برای شرایط گوناگون جاده‌ای امکان‌پذیر خواهد شد.


های بانک


های بانک

پیرلی و بوش از پیش این مفهوم را با تایر‌های ابرخودروی پاگانی Utopia Roadster به نمایش گذاشته‌اند. در این خودرو نسخه توسعه‌یافته تایرهای پیرلی P Zero Trofeo RS با سنسورهای تعبیه‌شده به سیستم کنترل پایداری عرضه‌شده توسط بوش و همچنین ABS و سیستم کنترل اصطکاک متصل می‌شود تا در نتیجه بتواند ۸۵۲ اسب بخار تولید شده توسط موتور ۶ لیتری V-12 توئین توربوشارژ Utopia را بهتر مهار کند.

همزمان با اینکه خودروها روز به روز دارای مصرف سوخت بهینه‌تری می‌شوند و موتورهای احتراق داخلی به نفع پیشرانه‌های برقی کنار گذاشته می‌شوند، فرسودگی تایرها بخش بزرگی از تاثیر کلی خودروها بر محیط زیست محسوب می‌شود. در حالی که پیرلی به دنبال نرم‌افزاری برای تقویت پایداری است، برخی از تولیدکنندگان تایر رقیب بر مواد جایگزین تمرکز می‌کنند.

در سال ۲۰۲۳، شرکت کانتیننتال در مورد ساخت تایر با استفاده از پوسته برنج و بطری‌های پلاستیکی بحث کرد تا بتواند به هدف خود یعنی تولید تمام تایرها با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست تا سال ۲۰۵۰ دست یابد. شرکت بریجستون در حال ساخت تایر با استفاده از شیره حاصل از یک درختچه‌ بیابانی به نام گوایول (بومی جنوب غربی ایالات متحده) است. این شرکت حتی این تایرها را در مسابقات IndyCar به نمایش گذاشته است.

تایرهای بدون باد نیز یک امکان دیگر محسوب می‌شوند. این تایرها به فشار هوا نیاز ندارند، پنچر نمی‌شوند و به دیواره‌های جانبی آنها آسیبی نمی‌رسد، به این معنی که می‌توانند طول عمر بیشتری داشته باشند. آنها همچنین با اجتناب از خطر ترکیدن، حاشیه ایمنی بیشتری ایجاد می‌کنند.

۵ امتیاز از ۱ رای

source

توسط khodrocamp.ir