معرفی کمپر هیوندای H350 سروش موتور

کمپر هیوندای H350
کمپر هیوندای H350

چندی پیش فرصتی دست داد تا یک دستگاه کمپر هیوندای H350 سروش موتور را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم؛ خودرویی با مجوز اتوکمپینگ و امکانات خارق العاده.


آریزو 8


آریزو 8

فهرست مطالب

  • معرفی هیوندای H350
  • کمپر مورد بررسی ما
  • در خصوص مجوز اتوکمپینگ
  • گالری تصاویر کمپر هیوندای H350

شرکت سروش موتور در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک ۱۴۰۲ بود که در کنار کشنده و اتوبوس جدید خود، ون هیوندای H350 را نیز با کاربری های متنوع، به نمایش عمومی درآورد. این ون با توجه به مشخصات فنی بسیار خوب و ارتفاع مناسب، به خوبی می تواند در انواع کاربری های متنوع، ایفای نقش نماید، اما بی تردید جذاب ترین نوع کاربری آن، کمپر است که در ادامه به بررسی یک نمونه کمپر H350 دست پرورده و پروژه مشترک آرش آروین (Orange Rhino) و سروش موتور می پردازیم.

معرفی هیوندای H350

کمپر هیوندای H350
کمپر هیوندای H350

هیوندای H350 ون بزرگ این خودروساز کره‌ جنوبی است که در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه هانوفر رونمایی شد. این خودرو مستقیماً برای رقابت با خودروهایی همچون مرسدس‌ بنز اسپرینتر، فورد ترانزیت، رنو مستر و فیات دوکاتو توسط هیوندای عرضه شد.

این خودرو به یک پیشرانه توربودیزل با حجم دقیق ۲۴۹۷ سی سی مجهز است. حداکثر قدرت این موتور ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور آن ۴۲۲ نیوتن متر است. یک جعبه دنده ۶ دنده دستی نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

دو عدد ایربگ، مانیتور، سیستم تهویه یکپارچه، سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمز ضد قفل، دی لایت، دوربین دنده عقب، چراغ مطالعه مسافر در مدل مینی‌بوس، محل نگهداری وسایل زیر صندلی، قفسه سقف، شارژر ۱۲ ولت، جعبه خنک‌کننده برای نوشیدنی و سینی ذخیره‌سازی با پریز برق ۱۲ ولت و… از امکانات این خودرو به شمار می آیند.

کمپر مورد بررسی ما

در بخش داخلی این کمپر تقریباً همه لوازم مورد نیاز در یک خانه را در اختیار دارید؛ از گاز و یخچال و سینک گرفته تا سرویس بهداشتی و حمام و تخت. جالب آن که یک اجاق گاز گازوئیلی برای در بیرون از خودرو و یک دوش سرپایی نیز در بخش بیرونی این خودرو لحاظ شده است تا فهرست امکاناتش کاملاً رضایت بخش باشد. آب گرم‌کن، نورپردازی داخلی، دوربین دید اطراف، دوربین ثبت وقایع، قابلیت ضبط تصاویر، مخزن آب سرد و گرم، بخاری درجا، برق ۲۲۰ ولت، مالتی جدیای کوچک ۱۲ اینچی در قسمت خواب و… نیز از دیگر امکانات این کمپر به شمار می آیند. تمام بخش های برقی خودرو توسط یک مانیتور کوچک از داخل اتاق قابلیت کنترل دارند و جعبه فیوز های سیستم برق HMI و دو پمپ آب نیز در بخش پشتی و داخل محفظه بار در اصل کار شده است.

این ون در بخش سقف به سایبان جمع شونده و سولار پنل هم مجهز است. روی درهای عقب این کمپر نیز یک باکس، یک زاپاس و دو عدد دوچرخه تعبیه شده است که از دوچرخه ها هنگام تفریح در کمپ و یا گشت و گذار در هنگام توقف در شهرهای کوچک می توان استفاده کرد.

در بخش ظاهری این خودرو هم تغییراتی رخ داده است. به طور مثال، ارتفاع جلو حدود ۱۱ سانتی متر افزایش یافته، سینی جلو برای خودرو نصب شده، رینگ و لاستیک ها عوض شده و سپر جلو نیز تغییر کرده و به وینچ تجهیز شده است. به این ترتیب و با این تغییرات مالک این خودرو می تواند نیم نگاهی نیز به سفر های خارج جاده ای و طبیعت گردی سبک داشته باشد.

لازم به ذکر است در صورتی که تغییرات خودروی H350 اصولی و تخصصی صورت گرفته باشد، شرکت سروش موتور برای شما مجوز اتوکمپینگ را دریافت می کند که به این ترتیب پلاک خودرو سفید است و دیگر قابلیت جابه‌جایی مسافر ندارد.

در خصوص مجوز اتوکمپینگ

هنگامی که یک خودرو ون مسافری به کمپر مسافرتی تبدیل می‌شود، در حقیقت کاربری آن تغییر کرده است. از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران نیز این مورد دقیقاً تغییر کاربری به حساب می‌آید. به همین سبب هنگام تعویض پلاک، گفته می‌شود که خودرو بایستی به حالت استاندارد قبلی برگردانده شود.

از طرف دیگر، برای خودروهایی با پلاک عمومی (زرد و غیره) محدودیت‌های زیادی وجود دارد. محدودیت‌هایی از جمله رانندگی فقط توسط مالک پلاک خودرو و ایست های بازرسی و…، اما چنین محدودیت‌هایی برای مالکان پلاک شخصی (پلاک سفید) اصلاً وجود ندارد.

پس با این اوصاف کمپرها برای دوری از این نوع ممنوعیت های ذکرشده و تردد آسان در جاده های کشور، نیازمند مجوز اتوکمپینگ هستند.

اکنون شرکت سروش موتور در همکاری با چند تجهیزکننده خودروهای H350، برای مشتریان خود اقدام به دریافت مجوز اتوکمپینگ می نماید. به این ترتیب مشتریان از این امکان برخوردارند که خودروهای صفرکیلومتر فاقد پلاک (یا اصطلاحاً کاردکس) را پس از تجهیز و تغییر کاربری به کمپر، با ذکر مجوز اتوکمپینگ به طور رسمی در کارت و سند خودرو، دریافت کنند.

گالری تصاویر کمپر هیوندای H350

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir